Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1789 ggr
siberlina
0

min kattvakt

jag  måste bara   berätta   om  min kattvakt  , dom  är  helt underbara  ,  dom  bor    några   portar  ifrån  mig  , och   hjälper   alla  grannar   att  ta  hand om  deras   katter          ,   när    jag kom  och  hämtade  ullis igår     efter att   jag kommit  hem  från thailand . så  låg  hon   i  en stol       som  blivit hennes  favorit   stol  under  dessa  2  veckor,  den    stolen  fick  jag  ta med  hem.  så    i  natt   låg      hon  och  sov  i den..    jag    gav  dom    olika   saker     från thailand   och    500 kr  , som  dom  egentligen inte  ville      ha  .dom  tyckte det var   för  mycket , men   när  man vet att  ens  katt   har  det  så  bra   , då  är  det inte  för mycket….. eller  va  tycker ni…

kattassen
0

En kattvakt är guld värd om man får sådan service som din katt tycks ha fått. Vi skall resa under vecka 7 och jag har magknip varje dag nu även om jag vet att vi har en granne som kommer att se till våra katter två gånger om dagen. Men det är så långa dagar…. och det blir så tyst i huset för dom. Då är det väl härligt att kunna lämna bort katten och att den får omsorg hela dygnet.

Helt klart värt pengarna tycker jag. Jämför med ett pensionat i två veckor. Det är inte gratis och då får katten bara en större bur att sitta i.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

siberlina
0

kattassen    ,  det  är  skönt   att   veta    att ens  katt  har  det bra    när man är   bortrest , jag  skulle    kunna   lämnat henne   tilll min  bror    ,men    då hade jag   trots   allt  oroat   mig  varje  dag , trots  att  han  är  världens     snällaste    bror..men kanske inte  alltid      så   uppmärksam med  allt   , som att    stänga  fönster    mm,

Alexej
0

Det går inte att bestämma värdet av en bra kattvakt i pengar:)

Kattassen, kan inte er kattvakt sätta på radion under dagen? Då blir det inte för ensamt för katterna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

siberlina
0

alexej

jag håller med   dig  om      att   man inte    kan   bestämma    värdet  i pengar    av en  bra kattvakt, men  jag     kände  att   jag  ville   verkligen  visa     hur      värdefulla   dom är  för  mig,…och  nu kan dom köpa  något  fint  för pengarna   . eller   trisslotter    som  dom     brukar  köpa…

martdat
0

#2 Så tänker jag med, måsste vara någon man kan lita på som inte låter katten rymma. läser alltför många anonser och hört alltför många fall där katten rymt  från kattvakt, Tycker det var lagom betalt du gav dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ja det som skulle oroa mig mest är ju just det där med rymning…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

evamojje
0

Jag e kattvakt nu i 2 veckor till Nova och Nemi då deras matte och husse är i florida. dom har varit här tidigare och är riktigt hemstadda här *L*.

Jag fick en limpa cigg (röker tyvärr Flört) och 6 kg royal canin torrfoder samt 500 kr av dom som tack för hjälpen sedan hade dom självklart med sig mat, kattsand, och egen låda. Jag protesterade men hon sa att det är guld värt att få ha sina katter hos någon man litar på. Så det var bara att tacka och ta emot. Och jag skulle göra likadant själv för det är ju verkligen skönt att veta att katterna har det bra.

//evamojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

HEhe och jag var kattvakt åt mina grannar i två veckor och jag fick 1,5 liter Bayleys och en liter Chivas…… ME Chivasen har jag gömt till speciella tillfällen……

kattassen
0

Vi är kattvakter åt varandra här hemma och bestämt att vi inte skall ge något sinsemellan då arbetet brukar jämna ut sig. Det blir liksom en vandrande vinflaska eller något annat liknande och det känns tillslut lite patetiskt så vi har sagt att vi hjälper varandra när det behövs utan ersättning.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

siberlina
0

det här paret    ställer    upp  och hjälper  alla   och  av endel  får  dom inget, en gång  fick  dom  till  och  med    handla   mat   till  katterna    pengar  som dom  ej  fick  tilbaks…

Hawknestgrove
0

Hur kan man vara så otacksam…..Så snälla människor bör ju uppmuntras……

siberlina
0

dom är  verkligen  snälla   och endel    utnyttjar  det    tuvär…