7 st dödsbokatter...
Hej allesammans!
I julas tog tragiskt nog en f d aktiv i Rädda Katten livet av sig och efterlämnade 11 katter. Några har fått permanenta hem, men 7 st söker akut stödhem eller permanenthem. Idag finns de allesammans i ett stödhem, men kan tyvärr bara stanna där till i slutet av januari.
Jag vet ju att de flesta härinne redan har knökfullt, men kanske det finns någon ny medlem i Skånetrakten som skulle kunna tänka sig hjälpa en eller flera katter tillfälligt? Vi är i desperat behov av nya stödhem eftersom våra andra är fulla.Gå gärna in & läs om dessa katterna på vår förstasida: www.raddakatten.se
Den bortgångna matten avgudade sina katter och måste ha känt sig otroligt olycklig och desperat eftersom hon inte tänkte på dessas framtid, detta är katter som hon älskade av hela sitt hjärta. Om någon har möjlighet att hjälpa, så hör av er! Själv ska jag ut och sätta upp lappar på stan och hoppas innerligt att vi kan hjälpa dessa katter också!
Tyvärr har vi inga bilder på katterna, de hittades tillsammans med sin matte efter två dagar och var väldigt skärrade och stressade. En beskrivning finns i alla fall på vår hemsida.
Kram till er allihop!
Vilken fruktansvärt tragisk händelse, både för matte och kissarna! Jag gick in på länken ovan och reagerade på att det står avlivningshotade. Jag förstår att läget är desperat men måste man skriva så? Jag hoppas verkligen att katterna får chansen att hitta nya hem.
Åh putt för de små!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Gäller detta Malmö ? Undrar också varför det står avlivningshotade?
Puttar för kissarna !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Så tragiskt. Matten måste ha mått väldigt dåligt då inte ens hennes älskade katter kunde hålla kvar henne i livet.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

fruktansvärt när en människa inte ser någon framtid, stackars människa,,,, och kissarna med såklart.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hej allesammans!
Dessa katter hamnade först hos Polisens förvar, vilket gav oss fem dagar att hitta en tillfällig lösning, sedan skulle de avlivas.
Vi hittade en tillfällig lösning och arbetar hårt på att hitta en bättre lösning på alla sätt. Men faktum kvarstår att vi måste hitta plats åt dem trots intagningsstopp, vi kan knappast släppa ut dem på gatan igen.
Jag ska ta bort "avlivningshotade" på hemsidan, de var det tidigare nämligen hos Polisen, men vi hoppas nu intensivt att vi kan hitta utrymme åt dem, dock är det AKUT!
Jag antar att katterna ägs av dödsboet? Om det är dödsboet som står för avlivningshotet?

Ja, dessa katter skulle ha blivit avlivade för några dagar sedan, men vi lyckades övertala dödsboet att ge dem en andra chans genom att placera dem i ett tillfälligt stödhem.
Tyvärr kan de inte stanna kvar där så länge, därför söker vi desperat efter nya stödhem!
Putt!

Och ja, det är i Malmö.
Nu har jag ändrat på hemsidan, håller fullkomligt med om att man inte ska spela på andras dåliga samvete. Dock var det en realitet för några dagar sedan när jag började skriva inlägget.
Galet av Polisen att bara ge katterna fem dagar på sig, ingen julanda där inte
…
Så tragiskt, stackars människa och stackars katter !! Puttar för att en lösning ska visa sig för dessa liv.
Debattia

är dödsboet beredda att betala kastrering elr är det redan gjort? hittar ingen info om det. kort är alltid bra, även om de blir stressade så är det värt det, det ger dem bättre chanser, hoppas det löser sig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
tragiskt, hoppas ni hittar bra hem för alla katter! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vi jobbar på bilder, men vissa av katterna har blivit så traumatiserade av hela händelsen att de än så länge inte vill visa sig…
Jag har inte fått info om hälsotillståndet, men jag gissar att alla är kastrerade och vaccinerade, får återkomma om det. Bara vidarebefodrar infon, själv har jag fullt upp med Elinelunds kolonikatter och kartläggningen där…

Hej,
Tack Maria, snällt av dig att lägga ut det… =) Vad skulle jag gjort utan dig??´!!
Dödsboet håller på att leta upp alla papper på katterna, fram tills dess vet vi inte mycket om det. Att de är vaccinerade har vi sett, troligen är alla kastrerade med eftersom hon brydde sig om sina katter.
Alla katter är vid god hälsa, förutom att de fortfarande är stressade över vad som hänt och flytten som vi gjort.
Hoppas det finns någon som kan hjälpa till, vi gör allt för att få nya hem till dem. 3 har redan fått hem, nu är det dessa 7 kvar!
Tack alla som puttar för katterna.. =)

puttar..
Puttar upp !
Debattia

Men åhhhhh..så fruktansvärt tragiskt..vilka öden det finns..man blir helt mållös…tyvärr har jag fullt här med alla mina katter..men puttar upp tråden och önskar av hela mitt hjärta att hjälp finns för de här stackars kissarna..kanske man kan skriva en rad i ortstidningen oå så sätt hitta folk som förbarmar sig över missarna som förlorat sin matte på det mest tragiska sätt..
JA där har Siden en väldigt bra ide!
Puttar !
Debattia
Tycker också det låter bra att kontakta tidningen för att hitta nya hem½
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

puttar upp en mycket viktig tråd..
Puttar !
Debattia
Putt!
Bra idé med tidningen men då måste nog de anhöriga tillfrågas. Det är ju en jobbig och tragisk händelse för familjen.
Hoppas bara där inte sätts ut några namn.
Puttar!
Debattia
MAn kan ju skriva så att det inte blir för utmärkande!

Det var en bra idé att kontakta en dagstidning, får kolla upp om det är möjligt.
Det är väldigt trassliga familjeförhållanden har jag förstått, men det kanske går att ordna på något sätt.
Detta är heller inga vanliga tamkatter, utan alla katterna har tråkig bakgrund som satt sina spår, en hel del av dem är skygga. Det går inte att placera dem var som helst. Jobbigt när det är så många på en gång…
Ja man behöver ju inet dra upp självmord,utan den saken kan ju utelämas. Det räcker ju med, att man säger att matte har fallit ifrån hastigt

Puttar !
Debattia
Putt!
Puttar !
Debattia
Puttar !
Debattia

hej alla..
Imorgon ska jag åka och ta foton på katterna. Har blivit lovad foton., men har inte fått några så nu åkr jag själv dit. KOmmer även flytta 3 av katterna imorgon till ett nytt stödhem. Dessa 3 katterna är de mest stressade och mindre tillgivna så de behöver lite extra tillsyn.
Har i veckan gått och satt upp lappar om föreningen, att vi behöver stödhem och permanenta hem.. håll tummarna att det finns de som hör av sig.
Tack för ni puttar upp tråden..
Så bra du har fått stödhem till tre av dem. Puttar upp tråden !
Debattia
Puttar igen!
OCh jag puttar jag med…..
Puttar !
Debattia
Putt!

Fick ett mail idag av ett par som kan tänkas vara stödhem till 2 av de som finns kvar! Det börjat lätta.. så skönt!!
Härligt!!
Så bra!!!!!
Så skönt!
Låter jättebra!
Jättebra !
Debattia