Bojkotta Iams NU!!!
http://www.iamscruelty.com/index.asp
Det är det värsta jag sett på länge =o(
Usch! Kanske dags att syna alla de stora fina tillverkarna i sömmarna? Iams är ju också ett högprisfoder…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har aldrig köpt det.
Men om det är något om "Mjau" så vill jag höra det .

#1Jag tycker nog det. Det fanns en lista på de fodertillverkare som inte utför djurförsök och ingen av de stora som tex. Iams, R.C och Hills fanns med. Va tryggt att veta *ironi*
J#2ag tror att Mjau är ett ganska säkert kort =o)
Inget vidare detta! Men invaggas ju i tron att dessa stora tillverkare kör med justa metoder. Viktigt att de synas i kanten….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Just detta med Iams belyste vi inne på iller redan i våras. Detta gjorde att jag tog bort dem som sponsorer till min utställning. Och har gjort allt för att sprida ut bland folk att man inte ska stödja dessa metoder.
Har undersökt en massa men inte lyckats gräva fram samma saker om varken Hills eller Royal Canin.
Dock har Royal Canins foder en annan nackdel. Den innehåller ett ämne som kan göra våra djur allvarligt sjuka, men det är tillåtet enligt lag att ha detta medel i så då används det.
Kommer inte ihåg nu vad det var för medel, men kan återkomma om någon är intresserad.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag vill gärna veta vad det är för något i Royal Canin som kan göra våra djur sjuka.
Om katterna godkänner så antar jag att man kan byta foder hur som helst eller?? Vilka är bäst tycker ni?
#6 Om du vill byta från ett foder till ett annat är en inkörningsperiod att rekommendera där du undet ett par dagar succesivt byter ut det nya fodret mot det gamla. Annars är risken stor att katterna blir dåliga i magen.
Själva kör vi med Hills. Iams rekommenderade inte vår veterinär. Det var något ämne i det fodret som saknades har jag för mig. Som inte gjorde det lika högvärdigt som t.ex. Hills.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tittade aldrig in på hemsidan, men mig veterligen så har Iams gått till botten med detta och förändrat tillverkningen. De hade lagt ut detta på andra, och det var tydligen de som misskötts sig… Vi ger inte heller Iams, dels därför och sedan för att katternas avföring luktar så illa. Vilket är en varningssignal.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
5 - Skrev: Dock har Royal Canins foder en annan nackdel. Den innehåller ett ämne som kan göra våra djur allvarligt sjuka, men det är tillåtet enligt lag att ha detta medel i så då används det. Kommer inte ihåg nu vad det var för medel, men kan återkomma om någon är intresserad. Mvh Åsa
Jag startade en tråd om detta inne på katter och såg att frågan även spred sig in på norsk skogkatt. Någon där var smart och kontaktade RC för mer info och nu finns det en artikel om ämnet inne på NS.
Ville bara tipsa…
Mvh: Therese

#9: Tackar Therese, vad skulle senila Åsa göra utan sin Medarbetare. hihi
Du håller till och med koll på mig på de andra sajterna. Super gumman. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Våra katter äter som tur väl inte deras foder! Usch.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Läs mitt inlägg på Musifokus!!!
Jag lägger in länken till artikeln om Royal Canin, som finns inlagd på Norsk Skogkatt iFokus.
http://norskskogkatt.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=1aba0615-8ac2-40fe-940e-f3f8722c0bf2
//Lena