Katten som brottsoffer
Hej!
Jag har nu fått svar från Anette ang. "Katten som brottsoffer". Jag har beställt 2 ex och jag hoppas att ni andra också köpen arbetet. Jag tänkte ha det ena exemplaret i bokhyllan och det andra att stryka under, citera, m m. I vilket fall som helst, så tror jag att en hel del av oss skulle vilja läsa den och lära oss mer om de juridiska turerna kring "kattproblemet". Det är så skönt att ha Anette att fråga om sådant som man funderar på.
Anettes e-postadress är
och hennes svarsmail till mej kommer här nedanför. Det kan ta ett par dagar innan hon hinner svara på sådant som inte är akut och det brukar ju inte sådana här beställningar vara, eller hur?
Så sätt igång och beställ!
Cammo, ladykatt, eller svansakuten!
Någon av er kanske vill lägga ut detta i Huskatten, för jag kommer inte in på den allmänna anslagstavlan idag heller. Naturligtvis bör detta spridas lite överallt, både på Spinn och Svenska katters sida. men jag tvivlar på att jag hinner just nu. Ska skriva till vår lokala dagstidning om kattmamman, som har sprungit ifrån sina 5 små kattungar.
Mettan
----------------------------------------------------------------------------
Hej kära du!
Tack för alla mail fyllda med intressant info och underbara katt bilder mm. Har enbart ett juridiskt fall i huvudet just nu som ska vara inlämnat till åklagarmyndigheten senast den 13 oktober!
Tusen tack för din beställning 2 ex av "Katten som brottsoffer" .
Jag brukar skicka den via post till mottagaren med en faktura. Jag tar bara betalt för tryck kostnad och porto. Det brukar bli totalt ca 188 kr.
Jag har dock hittat ett billigare sätt att skicka den på. Portot är nog inte så högt längre. Tryckkostnad är 122 kr. exkl moms.Det är ju 163 sidor! Det jag behöver är adress till den jag skickar det till och den som då betalar. Jag återkommer med mer exakt belopp snarast!
Jag vill gärna fortsätta att göra på detta sätt eftersom jag får personlig kontakt med alla som beställer mitt arbete. Det är mycket trevligt! Jag kan då också lättare påpeka för myndigheter och politiker hur stort intresset är för dessa frågor.
Må så gott och kämpa tappert vidare!
Varma hälsningar Anette C

Hej!
Efter vad Kattliv skrev i sin artikel, så försöker Anette belysa hur utsatt en katt är. Den kan plågas precis hur mycket som helst, utan att den blir betraktad som brottsoffer, utan ägaren får stå för alla kostnader för vad som har hänt. Hon vill helt enkelt ha en Brottsofferfond för djur.
Mettan
Det här är extremt intressant att läsa, Mettan!
Jag kommer nu att gå in på länkarna ovan och rekvirera ett antal skrifter för att kunna läsa på framöver.
Tack för tipset och inlägget, Mettan!
/Pelusa
Tack Mettan för att du sprider detta! Mycket intressant och viktig läsning som sagt. Jag måste också beställa denna skrift.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har jag mailat min beställning av ett ex, lät intressant!
Mvh
Morgan/KKS

Jag kommer också att beställa detta. Tack.
(Även fast jag blir lite allergisk av att hon gör om Striwings titel på boken "djur som brottsoffer" till "katten som brottsoffer". Men så är jag skribent också och allmänt yrkesskadad :-).)
Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.