Hemlös trots ägare!!
Läste i tidningen idag om en man här utanför stan som matar ca 8 st katter, samt även byggt bo åt dem. Det är hans grannes katter som kommer dit och han har tydligen haft det så i ett antal år. Han har även försökt prata med ägaren som då säger: då får jag väl skjuta dom om dom är till besvär!! Han har ingen koll på hur många han har ens!!!
Nu har den matande grannen kontaktat djurskyddet som ska åka o kolla ägaren efter helgen.
Det är ju bra men jag befarar att han skjuter dom om han får nys om att han har blivit anmäld 
Finns ingen plats på katthemmet här och dom arbetar inte med jourhem så det finns inte heller någon möjlighet. jag pratade med han som matar dom och bad honom kontakta Örebro katthem som verkar vara närmast här som jobbar med jour/stödhem.
Men vad jag undrar nu är…eftersom man vet vem ägaren är så kan man väl inte ta hand om dessa katter bara sådär utan måste invänta djurskyddets utlåtande?? Är så kallt här nu -13 i morse och där finns en hona med ungar som är ca 6-8 mån, trodde han som matar.
Vad gör man i detta läge??
Artikeln finns att läsa på öc.se

eftersom vi inte vet om ägaren tar hand om de elr inte kan man inte bara ta dem enligt lag i allafall, det framgår ju bara att en granne tar hand om de men vi vet ju inte om ägarn oxå gör det, men det låter inte som att han skulle ha nått emot att man tog klatterna så det är bara att fråga han, alt tar du kontakt med länsstyrelse och djurskyddsinspektör och tar dem i såfall på inrådan av dem. hittar du nått katthem elr förening som vill hjälpa till så måsste det nog oxå finnas beslut på att ägarn inte får ha dem innan de tar hand om de,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Han verkar inte ha koll på hur många katter han har, men säger att de får mat men som kattägare bör man ge mer än så.
Kontakt med djurskyddsinspektör är gjord samt att han som matar skulle kontakta Örebro katthem.
Får avvakta vad de säger.
Känns så tråkigt att veta att de går ute i kylan nu.

puttar om nån har bra råd att ge, mitt inlägg lät så negativt såg jag,,,,
Nja…blir lätt negativt när man känner sig maktlös.
Får hoppas att han får kontakt med Örebro och de kan hjälpa om det behövs.

läste artiklen nu som danielssongården länkat till, det värkar va en nedrans ägare de har! men han sa att han matar dem så då får vi bara hoppas att anmälningarna leder nån vart, förhoppningsvis till nått annat håll än en kula….

Jäkla gubbe säger jag bara (ägaren alltså) Grrrr 

Man blir illamående när man läser om hur folk behandlar sina djur..önskar så att man kunde hjälpa till här, bor ju i Linköping, men har kattfullt här tyvärr, annars skulle jag försöka öppna mitt hem, åtminstone tillfälligt! Tur iallafall att grannen hjälpt till med maten..men det är smällkall vinter nu.. o kallare än såhär kan det bli..
Risken är stor att han skjuter av missarna…han verkar ju inte dra sig för de 
Skulle ha länkat artikeln men vet inte hur man gör…

#8 när du har artilken uppe så högerklicka i adressrutan trycker på kopiera, sen går du hit ijen vänsterklickar och trycker klistra in , sen ett mellanslag så blir det en länk!!!
Tack…bra att veta