Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1565 ggr
CALA
0

*Löst* upphittad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvantum!?!

Katten vi kallar kvantum saknar sin ägare. Han är upphittad vid E-center Söderhamn.

Simson
0

Vacker är han! Hoppas du hittar din familj snart! Lycka till!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ankie
0

Åh jag har sett denna vackra katt på er hemsida

han har ju sån orginell teckning så det borde vara lätt att känna igen honom, hoppas han är saknad av någon så han inte är dumpad bara

catfoot
0

Å vilken vacker kisse…Vem har övergett den lilla, hoppas att det ändå finns en ägare där som saknar den lilla…/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

SagaLina
0

Vilken otroligt vacker katt! Hoppas att det finns en ägare som saknar missen och att de hittar varandra igen! Annars så hoppas jag att han får ett nytt bra hem med mycket kärlek!

Lena
0

Vilken snygging! Det verkar vara lite allt möjligt inblandat där. Hoppas hans ägare hittar honom!

Mvh Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Jättefin katt med en orginell teckning hoppas ägaren finns och ger sej tillkänna som en bra sådan om inte hoppas jag att han får nya bra ägare.

Sidentass
0

Så jag önskar att ägaren och missen kan återförenas snart! Misse är ju fantastiskt vacker!

wolfie
0

Väldigt speciell teckning den har!vacker!den som äger den måste ju verkligen sakna den!

Imasy
0

Tycker den liknar en Snowshoe lite grann :)

Hoppas den hittar hem :)

CALA
0

Ja han är jättemysig och lätt att ha och göra med, nu finns det många som lagt in intresseanmälan och han blev nog bokad idag.

Vi hade medlemsmöte ikväll och jag var inte på Hoppet, två andra var på där och mötte en som ville boka honom. Vi har haft honom ett tag och han har passerat gränsen för hur länge vi har honom som upphittad. Men nog borde någon sakna honom, tyvärr har vi inte hört något men han får ett nytt bra hem.

Imasy
0

oj, men gäller inte 3 månader för er också? Vad händer om hans ägare dyker upp då?

Ankie
0

#11 3 månader vad menas med det?

Imasy
0

Hittar jag som privatperson en katt så blir den min efter 3 månader enligt hittegodslagen. Men då måste jag ju anmäla den upphittad hos polisen för att den ska bli min lagligt.

Vet inte hur det fungerar för katthem, men jag personligen skulle bli väldigt besviken om min katt blev såld efter bara ett par veckor. Nu skulle ju jag iof vända upp och ner på hela jorden och de är märkta, så den situationen skulle jag väl inte behöva sitta i i och för sig, men men ;)

CALA
0

Vi håller oss till samma regler men han är inte anmäld saknad hos polisen och vi har talat om för polisen att vi tagit hand om honom. Tänkte att visar vi honom här så kanske någon känner igen honom, innan vi adopterar bort honom. Han kan ju komma långtifrån, och om han eftersöks i ett annat distrikt kan det vara svårt att veta att vi har honom.

ps.. han blev inte bokad ds

Alexej
0

Hittegodslagen funkar inte på ett katthem.

En katt stannar i 2 veckor på karantänen och blir sedan bokningsbar…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Va, synd att han inte blev bokad, han är ju så vacker….

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja hoppas att någon annan vill ha honom

majvi
0

På  en del ställen är dom bokningsbara efter 4 veckor. Men är katten inte märkt kan ju den som ägt katten inte bevisa att det är deras katt. Det har hänt att den förmodade ägaren kommit och tittat men har inte kunnat avgöra om det var deras katt eller inte.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Fagddu
0

Det låter så konstigt att inte känna igen sin egen katt. Tycker även att om de varit en bra familj så borde ju katten känna igen dem. Förstår ju att det är svårare om man inte haft katten så länge… kanske jag som har förutfattade meningar. Det är kanske mycket svårare att till exempel skilja två helsvarta katter av samma kroppsbyggnad från varandra än vad jag tror :)

Debattia
0

Har ni kollat om katten är märkt? Ibland kan ju katterna också hoppa in i en bil och åka med flera mil hemifrån. Hoppas det går bra för fina lilla kissemissen.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

CALA
0

Ja han är inte märkt eller chippad

Debattia
0

E-center är ju ett  köpcentrum med parkeringar. Finns det några hus där i området?? Jättefin katt!!!!

Debattia

CALA
0

Nej det är en bit till närmsta hus,,

catfoot
0

Är det inte några hus söder om E-Center??…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja visst är det väl hus där vid forsells trä eller, där de hade fjärilshuset? Dit är det väl inte långt?

Debattia
0

Fjärilshuset trodde jag låg i Söderala, ligger E-center i närheten av Söderala eller är jag ute och snurrar???

Hoppas det ordnar sig för kissen!!!

Debattia

CALA
0

Ja det ligger väl några hus norr om e-center oxå. Vi har satt upp lappar på e-center. Jag själv har dålig koll på Söderhamn. Har inte bott här så länge..

catfoot
0

Jag tänkte nog söderut, om man passerar infarten till Söderhamn..Ligger det inte några hus där på höger sida, det finns hästar oxå där, om jag inte minns helt fel..

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Har bott i Söderhamn men dom har byggt mycket där så jag känner nog inte igen mig heller. Mitt hjärta klappar fortfarande för staden. Puttar för kissen.

Debattia

catfoot
0

Åkte till Gävle idag, kollade å visst det låg några gårdar söder om E-Center…Kan kissen vara därifrån kanske????….

OT/Snyggt ....

CALA
0

Kvantum har nu ett nytt hem och trivs jättebra där.

Lena
0

Jättekul att det har ordnat sig för denne stilige kisse! :)

Låser nu denna tråd på TS begäran eftersom det ordnat sig för Kvantum.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer