Lina kattdam
Lina är en mycket lugn och fin katt som kommer ifrån norra Göteborg, där hon levt ute i cirka 5 år. Hon bodde hos en äldre man som dog och hon och hans två andra katter smet ut ifrån lägenheten när det blev inbrott.
Nu är hon äntligen inomhus, men har märkt att hon helst vill vara ensamkatt hos någon som kan skämma bort henne med klappar.
Damen är kastrerad, id-märkt och avmaskad. Jag håller på att behandla hennes öron mot både skabb och öroninflammation och när hon är friskförklarad och vaccinerad behöver hon få komma till ett hem där hon kan få gå omkring utan att vara instängd i ett enskilt rum. Just nu får hon vara separerad från andra katter i och med att hon har problemen med öronen, men också för att hon inte går ihop med de andra katterna som är alldeles för framfusiga för hennes smak.
Hon är klappbar och buffar gärna med huvudet och spinner. Lite rädd är hon fortfarande, för de har inte varit särskilt försiktiga mot katter där hon varit.
Känner du någon som söker efter just en Lina - och som kan tänka sig öppna upp sitt hem och hjärta för någon som haft det lite extra svårt? Både jag och särskilt då Lina hoppas på att hon så snart som möjligt ska få tillbringa resten av sitt liv i sitt nya trygga permanenta hem. Någon som kanske önskar fira advent ihop med denna charmiga dam?

Så fin hon är och så roliga närbilder du tagit.
Jag la in dom i direkt i tråden så slipper man öppna för att titta.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
# 4 Tack snälla! Undrade precis vem som hjälpt till :)
Jag försöker lägga in fler bilder på Lina men det blir något fel när jag försöker. Webbsidan kan inte visas säger datorn.

Så underbar hon är!
Blir tårögd när jag ser bilderna på Lina som påminner mig så mycket om min älskade änglakisse Caesar.
Önskar så att någon får upp ögonen för denna underbara kisse och att Lina får ett eget hem att njuta i tillsammans med någon som älskar henne.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Fin hon är, stort lycka till i jakten på nytt hem!
Puttar upp så underbara Lina blir sedd
Ja, jag med……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken vacker dam! Måste tipsa syster som också har en Lina som från början var lite tilltuffsad har det sagts mig. Puss på dig Lina-Gull! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Det är farligt att få syn på alla tabbysar som smyger in med sina underbara foto!

Oj oj oj vilken gosegumma men tyvärr så skulle hon inte trivas hos oss där så många kissar redan bor.
Gosegumman skickar en särskild hälsning till dig emjon och din saknade Caesar. Har försökt få in fler bilder på henne ikväll men det går inget vidare. Datorn hänger sig.
Önskar så att Lina ska få komma till ett permanent hem där hon får umgås med en familj och röra sig fritt. Hon behöver verkligen det, det blir så ensamt för henne nu. Plus att hon känner närvaron av de andra katterna och det får henne inte att må bra. Ändå är hon så go och stångas som en tjurkvinna när man klappar henne. Lika besvisken blir hon när man måste stänga dörren och gå ut från rummet igen.
Kvällskram till dig och er andra
Lina Tabbytös, henne ena son Tom Mjölktandlös och så jag.. :)

En så fin liten Tabby-Lina. Hoppas det finns någon som har det där uppmärksamma hemmet för just henne. :)
Hoppades att någon nytillkommen medlem här som kanske letade efter sin speciella katt skulle fastna för gosegumman Lina. Under har hänt förr så hoppet kvarstår.
Försöker flirta ovan med någon intressent ;)
Ja hoppet har ännu inte övergett oss, men det känns frustrerande när man ännu inte vet hur länge det kan dröja tills hon får den uppmärksamhet och liv hon så väl behöver och förtjänar. Det är inte lätt att behöva stänga dörren om denna tjej, när det är dags att gosa med de andra katterna. Man önskar ju att hon kunde få vara med jämt och att hon kan få buffa och kela när hon önska.. Just nu har jag dåligt samvete över att det är som det är.. :(

En sån underbar liten sötnos. Hoppas verkligen att någon kan ta in lillkissan med den charmiga tungan :)
Kusten, den i Vänersborg, som "missade" Ruphus är inne och kollar väldigt på Lilla Lina! Prratade med henne i dag!

Det skulle ju vara jättebra. *håller tummarna för att Lilla Lina ska få ett hem*
Åh då håller jag tummarna för lilla Lina för det skulle vara underbart för henne ett eget hem är precis vad hon behöver.
23 - Ah, vad kul med en som tittar lite extra på Lina!
Det skulle kommit en person/familj och tittat på henne denna helg men de mejlade igår och berättade att de ångrat sig om Lina och ville ha en katt med annan färg och teckning.
Så vi puttar vidare för ett permanent hem som vill älska denna gosa precis som hon är. Tack alla ni som puttar och bryr er ska jag hälsa från Lina!
Hon är en sån charmös. Gillar både att bli kelad med och att ligga för sig själv och filosofera, gärna på strykbrädan eller på bänken vid bordet. Börjar man klappa henne vill hon också ofta äta samtidigt. Hon blir så tacksam för det lilla, precis som så många andra missar det berättas om här på hittekatter. Inte undra på det efter alla svåra år ute och med den senaste kullen på fem kattungar (tre visade sig bli fem..) som hon tappert kämpat med att föda upp under oroliga förhållanden.
Kan berätta att Linas öron blir sakta bättre och snart är det dags för ett återbesök hos vetten.. hon tycker det ska bli skönt när jag inte längre är där och ska droppa i droppar eller göra rent.
Gunilla har inte din intressent på Ruphus fallit för lilla Lina ännu? Hon är en riktig liten pralin ser så underbart god ut

Jag måste faktiskt kommentera, även om min syster läser, men Lina är så otroligt lik min syster (tvåbentingen) på bilden i #0. 

Puttar upp Lina Pralina :) Hon har det inte så bra nu, det är väldigt ensamt i längden.. hade hon ändå kunnat gå ihop med de andra katterna hade det inte varit fullt så akut som det är nu.
Hon vill alltså kunna bo som innekatt hos någon vänlig och ansvarsfull person som älskar henne..
Simson, är hon lik din syster? hi hi Eller var det systerns katt? :)
Trevlig helg!

#31 Lina är lik min syster. Inte systerns katt. 
Syster gillar inte att bli fotograferad så de foton vi fått har hon blundat så och satt fram ansiktet mot kameran. Precis samma uttryck i ansiktet som Lina i #0… 
Ska maila och påminna henne!
Kusten, du har PM. Tjejen har ringt mig nyss. Så du har fått henens telefonnummer, namn och mailadress.

hoppas att det blir napp!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
oh jag skulle verkligen vilja ha annars, men jag tror jag bor i fel del av Sverige..
32 - He he är precis som din syrra jag ;)
34 - Tack, jag ska läsa med en gång!
Snälla emjon lockade in mig till Hittekatter ikväll efter att ha läst här om att "Hawk" skickat pm om en Pralina-intresserad. Tacksam för det! Hoppas nu på det bästa för tjejen.
#37 Självklart ville jag göra dig uppmärksam på Gunillas PM. Av någon konstig anledning känner jag mig delaktig i dina kissar som behöver hjälp
Nu håller vi tummar och tassar för lilla Lina och att detta leder till ett permanent hem för pralinen.
Ja hur nhar det gått? HAr varit utan internet, då åskan tog gatewayen. HAr dessutom bytt hemtelefonnummer till hemligt. Så jag vet inte något!
Hallå! >Hur har det gått?
Ja det undrar jag också för jag vet att Kusten blev glad över ditt PM och skulle ringa. Vet också att Kusten har väldigt mycket omkring sig med sitt arbete och kissarna sköts på fritiden med matning av katter på olika ställen vetbesök på de hon räddat plus olika aktiviteter för att få in pengar till katternas vetkostnad.
Vill därför inte ringa henne och hon hör säkert av sig direkt när det blir några nyheter.
Hej! Ursäkta om jag inte varit här förrän nu, det är mycket runt och omkring men nu så e jag här och kan berätta vad som hänt :
Jag ringde tjejen i veckan och hon skulle komma och titta i helgen, men så ringde jag nu igen och då hade hon varit uppe hos Sofia igår och det blev två katter där istället. Så nu letar jag vidare för ett hem till älskade lilla Lina Pralina.
Kram Maria
#42 vet att du har fullt upp och bra att få nyfikenheten stillad.
Synd att det inte fungerade men som jag ser det var det lika bra för då var intresset inte rätt för lilla pralinen. Det kommer säkert någon rätt var det är som faller för hennes charm och det säger klick. Då är det Lina de ser och faller inte för några andra kissar
.
43 -
Tack för uppmuntran, du har så rätt.
Lina kommer att få komma till veterinären nästa vecka och då få lugnande för att få en noggrann rensning av sina öron. Sedan önskar hon komma hem och förgylla någons vardag med sin charmiga uppenbarelse. Två av hennes ungar ska få komma till veterinären imorgon och få lugnande så även de kan få sina öron gjorda ordentligt. Hennes ena lillmisse, den tredje i skaran, fick sina gjorda igår och det var bra, för de fick ut mycket.
Ja det är fullt upp verkligen. Ska ut nu och försöka hjälpa ett par kattungar och deras mamma som är dräktig. Hon har fått tid imorgon hos veterinären. En av ungarna hade blivit överkörd föriigår
, antagligen av en tung lastbil för ungarna bor vid en väg där det kör en del såna. En annan av ungarna har försvunnit och antagligen också blivit påkörd och samma med en tredje från en tidigare kull.
#44 Jo det är lite pyssel med kissarna när de har snyltgäster i öronen och jag hoppas det går bra med småkillarna hos veterinären idag. När det blir Linas tur så har förhoppningsvis behandlingen hjälpt så det bara är rengöringn kvar.
Jag har försökt tänka på dig med telepati så jag hoppas det gick fram och att du fick in både kattungarna och dräktiga mamman. Det är så hemskt när katterna lever i så farlig miljö och risken för att bli överkörda är så stor.
Pussa på alla nosarna du har där hemma och kram till dig
Åh, Puttar för allt vad jag är värd!
45 - Det gick bra hos "vetten" fast det blev en lillkille som fick komma dit först, men på måndag ska den andra killen/tjejen dit också och få bort alla snyltande småmonster i örona.
Din telepatiska förmåga är till god hjälp för den dräktiga honan är inne. Hennes två kvarvarande ungar har inte synts till på ett par dar, men imorgon kväll hoppas jag de syns och vill gå in i fällan. Hoppas även att lillan vid E6 vill gå in snart. Hennes koja hade blåst iväg igår och jag måste göra en ny. Hoppas även kunna hitta en medhjälpare där som kan hjälpa mig med fällvaktning. Tittade till Hektor o Hedda igår och Hedda var framme med nosen under trappan, hennes ljusa haka lös upp i mörkret. Tror inte man kan vara sötare. Det är som förgjort att jag ingen kamera hade med mig då.
Tack för puttarna hälsar Lina Pralina som har fått smaska kokt firre idag. Klappade henne medan hon åt för det gillar hon den lilla tokan. Lina är alltså i akut behov av att komma hem, att få bli sällskapsdam åt någon person som längtar efter henne. Nu vill hon inte vara instängd i ett rum mer utan få gå fritt omkring där inga andra katter finns. Tasshälsningar!
Så fint att höra att du fick in honan så hon slapp få sina ungar ute och nu hoppas jag att bebbarna för sitt eget bästa går in i fällan. Jag har också tänkt så mycket på lillan för ni har inte haft det bästa vädret. Hoppas att hon också låtersig bli infångad så hon kommer in i värmen.
Vi får fortsätta att hoppas att det finns någon som kan fastna för någon av dina behövande kissar.
Puttar för dina fina kissr och att de ska gå bra!
Puttar igen för vackra Lina!
Tack snälla Hawk! :)
Hoppas också det emjon, hoppas verkligen någon fastnar för Lina snart för hon är en sån godisgoding. Igår bar jag på henne och då spann hon som ett sågverk och stångades. Jag tror det "slår över" av mysbehov när man klappar och gosar med henne, för hon är rätt ensam de andra stunderna.
Vi får väl ta och lägga dina fina kissr på vår blivande hemsidA!
Det vore en ära att hamna där tycker både missarna och jag! Glada jamande från göteborgskatterna :)
Ha ha.. OJ.. hur blev texten så stor.. 
Varje bokstav är ju lika stor som ett höghus..
Eller är det bara jag som ser det så..
Ja hände mig ibland också… HAr du någon hemsida? För då länkar jag! Eller rättare sagt, jag säger åt snälle Frank att länka!
Åh det hade ju varit toppen.. Har tyvärr ingen hemsida, men jag kanske bör göra en sådan. Om jag ändå visste hur man gjorde.. Det verkar så avancerat och man måste kanske gå någon kurs. Jag har tangentbordet mitt i tummen eller hur man säger på datorspråk 
Ja jag kan inte jag heller…..Men det finns enkla som är gratis!
OCh så puttar vi för lilla vackr Lina!

Putt för liten Lina
Jag med! Någon som kanske kan ha hand om lilla Lina?
Tack snälla för er vilja att hjälpa Lina!
Hon är så söt, smådreglar lite när man klappar henne. Tror hon blir överväldigad av uppmärksamhet att hon gör så. Tar jag upp henne så purrar hon med en gång samtidigt som hon tycker det är lite läskigt. Händer är både läskiga och fantastiskt goda tycker hon.
Jag har, tack vare din hjälpsamhet "Hawk" lyckats skapa en hemsida. Fast den är inte så mycket att ha för tillfället
Försöker få ihop den, och än så länge är det lite text och en bild på Lina där. Ska lägga ut med info om Lina och de andra katterna som behöver hjälp.
Lina hälsar natti natti till alla kattugglor..
Kul KUsten! Akta dig, att sitta och pilla och bygga på hemsidor är väldigt vanebildande!
Lilla LIna, så fin! Någon som blir förälskad och kan?
62 - He he märkte det, satt tills jag fick antik träsmak i baken och då hade jag ändå bara lyckats få ihop det lilla! Hade i och för sig först skrivit en hel massa och satt in flera bilder och skulle duktigt trycka på spara-knappen, men då hade jag suttit så länge att datorn väl trodde man somnat - så den hade loggat ut mig från sidan. Nästa gång skrev jag fort som en iller. Hade eld i baken i stället för träsmak. Men så blev det inte så mycket heller ;)
Putteliputt

putt
Åh, då väntar vi på din hemsida med din kissar!
Måste bara berätta att jag för några timmar sedan fick besked från mina kära föräldrar att de öppnar sitt hem för Lina och att där ska hon få stanna i resten av sitt förhoppningsvis låånga liv. Så glad jag blev, så glad jag ÄR. Min pappa har haft svårt att smälta bortgångna Kurre, som dog gammal för några år sedan och han har inte kunnat tänka sig någon annan katt.. det skulle vara en till Kurre i såna fall och det fanns det ju givetvis inte.. men nu fastnade alltså Lina i deras hjärtan och hon är redan "pappas katt" :) Igår hade pappa skalat räkor till henne så hon fick ett kattligt nyårsfirande och när jag var förbi där förut och fick det glädjande beskedet.. så låg hon i fåtöljen och spann så ljuvligt. På nätterna ligger hon i sängen hos dom eller i den lilla röda fåtöljen därinne, småsnarkande. Det märks att hon trivs och då gör det så gott i hjärtat..

Vad skönt att hon får stanna hos dem!
Men så glad jag blir att hon blir kvar… 
Nu blev jag jätteglad för det var det jag hoppades skulle hända för vem kan motstå en liten pralin som Lina. Vilken lycka för dig också att få ha kissen så nära och inte behöva vara orolig mer för henne.
Åh så underbart!!!!

Vilken härlig nyårspresent Kusten! Det måste ha varit skönt att få det beskedet. Tänk vad de små liven kan charma en hel karl
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

En sån underbar nyhet att hon får stanna hos dina föräldrar. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jätterolig nyhet Kusten! Jag fick en känsla av att Frank misstänkte att hon skulle bli kvar hos dina föräldrar….
…först heter det stödhem….
Vad fin hon är Lina!!
Jaa.. det är så himlans roligt detta! Och nu kan jag hälsa på henne titt som tätt också
Och orolig behöver man inte vara heller
Var där senast idag en sväng och lämnade Linas klösträd. Hon bara spinner och mullerkurrar i ett, lägger sig mitt i hallen där hon har full koll på allt och vräker ut sig med magen i vädret. Där får hon vara precis den hon är. Och hon blir mindre och mindre osäker. Kanske just för att hon förstår att det är okej om hon blir det.
73 - Precis, först heter det stödhem.. ;)
Glada kramar från Lina som numera kallas.. Murre ;)

Kusten: "Jag har tangentbordet mitt i tummen eller hur man säger på datorspråk" var något av det gulligaste jag hört i hela mitt liv! :D Jag har inte skrattat mycket idag men nu så.. ^^
Låter mysigt det där, med att ligga i hallen med magen i vädret. det är ett bra ställe. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Vilken glädjande nyhet, det måste kännas härligt Kusten att du har henne på så nära håll och kan följa henne.