Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 540 ggr
catfoot
0

Dammsugare..

är ett elände tycker Troja…Hur få henne att inte bli vettskrämd så hon både bajsar å pinkar ….

Jag har försökt på alla vis, att hitta ett sätt som fungerar, Troja är livrädd..händer olyckor varje gång jag dammsuger..det har gått så långt att jag snart inte vågar dammsuga, i tanke på Troja..

Jag har provat att stänga dörren till det rum hon är i, nu sist i sängkammaren, vilket inte var lyckat..Hon pinkade på golvet å klämde in sig mellan vägg å byrån så hon fastnade..Hjälp hur ska jag få Troja att inte vara så himla livrädd, det försvårar även hennes väg mot att lita på mig som människa…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Oj vad svårt. I badrummet med en radio på med lite musik för att överrösta den hemska dammsugaren kanske? Eller stänga in i en bur på balkongen den stunden dammsugaren för värst liv. Men du kanske inte kan få in henne i bur den lilla skyggisen;-) Ja det verkar inte helt enkelt. Här far katterna iväg till olika rum där man kan hålla sig på behörigt avstånd. Eller ligga i trappan och spana. Rädda men inte paniska i alla fall.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[Norrbysa]
0

Jag tror oxå på badrummet. Lättare att göra rent oxå.

Mina katter blir oxå livrädda, men det sker som tur är inga "olyckor". Igår försökte en av katterna desperat klättra upp och gömma sig i jackorna som hänger i hallen. Det slutade med att några jackor ramlade ner på honom. Då blev han nöjd och satt o kikade fram bakom jack-högen när jag städade.

catfoot
0

Ja, badrummet är mest lättstädat..Men henne lyfter jag inte bara å bär in..Hon själv går sällan in i badrummet. Hon har verkligen panik, lilla Troja…Efter jag dammsugit ligger hon å trycker i närmare 1 timme, vågar inte fram..Å då oftast har det hänt lite olyckor, bajs å pink..Detta med en radio högt kanske vore nått ..

Mina andra katter är oxå rädd, men inte livrädda..Dom håller sig bara undan medans dammsugaren går, sen är allt som vanligt igen, efter ett par minuter..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Marga
0

Du har ingen liten handdammsugare du kan försöka med för att vänja henne? Jag gjorde det med min skyggis. Den är ju mindre och bullrar inte så mycket. När han väl hade lärt sig att den inte var så farlig gick det bättre med den stora dammsugaren. Men älskar den gör han inte precis… Obestämd

Mari
0

Eller köpa en mer tystgående dammsugare? Jag har för mig att sånna finns :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se