Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2542 ggr
Sidentass
0

akut - josefin igen;-(

Säg den frid som varar…Josefin är mycket dålig igen..vi har inte lyckats få i henne vare sig mat eller dryck här igen..och hon ligger åter under sängen..vi har märkt att hon gärna har velat äta, men hon KAN knappt svälja..som att hon har ont i munhålan eller i halsen…samma gäller varesig de är mat eller dryck..

Hade pratat om detta med de båda veterinärerna jag uppsökte tidigare..men då dom inte upptäckte något fel i dom regionerna trodde jag att hon var återställd igen när hon kom hem..kanske var det smärtlindring i droppet i och med att hon kunde äta lite grann efter hemkomsten och att man då trodde att hon var piggare?

Nu ska vi iväg till djursjukhuset kl 14.30 idag..vi har fått sitta här o kolla upp vad försäkringsreglerna säger hos agria, vi uppfattar det hela som att dom även ersätter jourkostnader om behandlingen är nödvändig..

Hela familjen skulle ha åkt till min gamla pappa i örebro igår..han grät när jag var tvungen att ringa till honom och lämna återbud, usch..man kände sig som världens sämsta människa som var tvungen att överge honom just i juldagarna..försökte att få honom på tåget och istället komma till oss, men ha hade inte kondition till det…

OM…dom kan utlova bättring på djursjukhuset efter inläggning..eller annan behandling har jag tänkt att åka till min far imorgon..så är sambon o sonen hemma..(isåfall innerbär det att jag inte kan uppdatera under de två dagarna i örebro eftersom han saknar dator.)

Bad sambon att isåfall göra det i mitt ställe, men han är inte van att använda internet o tycker att sådant är lite krångligt…

Vår gamla gumma som har varit med oss i alla dessa år…som älskar att varje sommar följa med till vår sommarstuga..måtte hon kunna få hjälp en gång för alla nu idag…/

Siden

Alexej
0

Sidentass, jag är så ledsen för er. Hoppas de får ordning på Josefin.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut50
0

Håller tassarna och tummarna här för Josefin.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh nej så ledsen jag blir.

Kramar om er o skickar en nospuss till Josefin. Håller tummarna och tänker på er.

Jenna

Velinga
0

Håller tummarna för Josefin .

emjon
0

Nej så ledsamt att Josefin blivit dålig igen. Här håller vi tummar och tassar för att allt går bra och mina tankar finns hos er.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

linjon
0

usch så trist att hon blivit sämre igen……hoppas det går bra med Josefin och att du snart får hem henne igen…..håller alla tummar o tassar för henne

många kramar från Linda och alla katterna

snickan
0

Hoppas det blir bra med Josefins hals att hon kan äta och dricka. Vi håller tummar och tassarför Josefin

Lena
0

Men oj vad jobbigt att Josefin blivit sjuk igen. Typiskt att sådant här ska komma mitt i julhelgen också. Hoppas de kommer undefund med vad det är som är galet. Det borde inte vara några problem att får ut för jourhelgstillägg när hon varken äter eller dricker. I sådana lägen kan man ju inte vänta tills det blir vardag.

Håller tummarna att det ordnar sig och att du kan åka till din pappa imorgon.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Tänker på er…Håller tummar å tassar att hon blir bra igen..Kramar Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Nu är vi hemkomna från Valla Djurklinik där hon blev kvar för dropp och utredning..(Vi kunde inte ta Jägarvallen där hon låg inne för nån vecka sen eftersom dom inte har helgjour där)..Vid undersökningen kunde man inte komma underfund om vad det var för något som krånglar..vet såg lite inflamerat i samband med tandsten, men jag har själv svårt att tänka mej att det skulle orsaka så stora sväljbesvär i och med att det är samma sak då hon försöker lapa.

Josefin har endast 37.2 i temp..därför hade man också svårt att tro att det kunde vara Fip eller något sådant..

Vår fina gumma, som var så duktig när husse o jag stod o höll i henne vid röntgen..dom tog bilder på bröskorgen i och med att hon hostat..

Nu ska vi ringa till dom i morgon mellan 11 - 12, om dom inte har några besked i sämre rikting så ska jag ta o åka till min pappa imorgon och vara där ett par dagar så stannar hussarna hemma o väntar in här vad som händer..

Tack alla ni för ert stöd..det värmer verkligen en orolig julhelg som denna..

Lena
0

#10 Om det är en infektion i en tand kan det bli lite alla möjliga symtom. Det kan även utlösa andra sjukdomstillstånd. Det kan också vara en infektion som satt sig i halsen och gör att hon är irriterad. De kommer säkert att upptäcka vad det är. Vi får hoppas på det bästa! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bumbis
0

Stackars Josefin och stackars er….

Det finns inget värre än när djur är sjuka och inte kan tala om vad det är för fel.

Vi tänker på er!

emjon
0

Förstår att det känns oroligt men ändå skönt att Josefin får vård med dropp och tillsyn. Det finns ju många olika saker som orsakar tväljningar det kan ju också komma från mage och tarm eller har de kanske redan kollat det? Om något sitter ivägen i tarmen äter ju vissa katter och kräks medan andra inte vill äta alls.

Fortsatt tum och tasshållning härifrån oss.

Debattia
0

Tänker på er !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Håller tummar för er alla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Tack  vänner…om jag nu kommer iväg till min far imorgon..så ska jag be min son, som använder nätet mycket, att uppdatera åt mej så att ni får höra fortsättningen..vet hur det är..man blir ju så orolig för nätvänners missar när dom är sjuka..men allt beror på vad dom säger på sjukhuset när vi ringer imorgon, om jag kan åka eller ej..

Marga
0

Julklappssnören som har svalts och sedan lyckligtvis kräkts upp har orsakat lite oro i min bekantskapskrets (inte mina katter tack o lov) och den drabbade katten mår bra nu. Det kan inte vara nåt sånt hon har råkat ut för? Håller tummarna för att det går brta även denna gång!

Sidentass
0

#17 Sånt händer ofta..jag vet..men Josefin har haft besvär en tid före jul också….däremot tog jag o gömde undan flera snören här ikväll, just i tanke på katterna, det är säkert många veterinärer som får besök nu, just på grund av sådana olyckor.

mymlanbus
0

Håller tummarna för lilla gumman och hoppas att hon blir bra snart igen!

Kram till dig och ulltussarna

/Malin

chigak
0

Tänker på er och vi alla här håller tummar och tassar för att allt ska gå bra.

martdat
0

Hoppas josefin blir bra nu. usch vad jobbigt för er, och vilket bakslag när hon verkade bli bra, hoppas det är nån infektion de kan bota med piller, kram på er,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kat08ja
0

Tänker på er…

Sidentass
0

Nu har jag ringt till djursjukhuset, och läget är väl i stort sett oförändrat, men hon får dropp och b_vitaminer..i och med att det inte skett någon försämring så åker jag o gör min pappa glad över ett par dagar..eventuellt skulle Josefin få komma hem på permis som i morgon..sambon ringer imorgon o kollar upp ytterligare hur det blir, antingen berättar min son här hur det går..(min far har ingen dator) eller så hör jag av mej när jag kommer hem på måndag -kväll..

Än en gång,, tack vänner för alla tass- o tumhållningar..ni ska veta att det betyder oerhört mycket för oss när vi är så oroliga för vår gamla trotjänare, Josefin..

En suddig bild på vår kära "Jossa"

Kusten
0

Åh så fin hon är, er älskade Jossa..

Håller alla tummar och tår.. katterna håller tassarna hårt dom med.

Bumbis
0

#23, vilken vacker dam hon är Jossa! Vilka goa runda kinder hon har!!

Hoppas att hon piggar på sig snart!

annebeate
0

Så söt hon är. Hoppas så att hon snart är bättre och får komma hem till familjen igen.

Sidentass
0

Det är Johannes Sidentassens son som skriver.

Vi har i eftermiddag fått veta att Josefin troligen har lungcanser.Sidentass är helt förstörd, men försöker att umgås med sin pappa i Örebro.

Hon hälsar till er alla och tackar för att ni finns.

Hälsningar Johannes

Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
0

Skulle gärna hitta rätta ord men de finns inte. Jag är jätteledsen för er alla. Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
linjon
0

Är så ledsen för Eran skull.Gråter…..lider verkligen med er…….förstår hur ni har det nu….

Tänker på er

kram i massor från Linda med katter

mymlanbus
0

Gråter säger som Alexej… det finns inte ord Gråter

Många kramar
Malin

martdat
0

fyy fxnnn, men tur att josefin har en familj som tar henne till veterinären i allafall, kram sidentass, måsste vara fruktsnsvärt i kväll för dig,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
0

Men lilla Josefin Gråter

Tänker på er alla i familjen och skickar en drös med tröstkamar åt er.

emjon
0

Men så ledsamt och min medkänsla har ni för jag vet hur det känns att få ett så svårt besked.

Sänder tröstekramar till hela familjen.

catfoot
0

Jag har inga ord att ge till tröstGråter…Siden med fam. jag kan bara sända er tröstekramar å ni finns verkligen i mina tankar…Kram till er alla, å en nospuss till lilla Josefin som är så sjuk…Gråter/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Pelusa
0

Vid sådana här sorgebesked finns inga ord som tröstar.

En virtuell tröstkram från Pelusa och kissorna

Gronstedt
0

Gråter

Styrkekramar till Josefin och hennes familj …

Jenna-Gun
0

Oh nej !!!!!

Bara så ledsen.Många tröstekramar till er.

Finner inga ord .

Jenna   

Hawknestgrove
0

Åh, så ledsen…… KRamar till er alla och tack för att du är så go och håller oss informerade Johannes!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

Åh, så fruktansvärt Gråter.

Min första katt Kolan, en jättevacker helsvart hankatt, fick lungcancer när han bara var 11 år.

kattassen
0

Å vad ledsamt! Vad man förstår är lungcancer något som känns svårbehandlat och tyvärr inga goda prognoser. Vi känner med er hela familjen Sidentass.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Så sorgligt. Kan bara hoppas att diagnosen inte är definitiv. Sänder många många tröstekramar till Sidentass och hennes familj.

Ankie
0

ja men ett sådant tungt besked Gråter

essut50
0

Tröstkramar till er från oss i Kungsör..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

Men oj vad ledsamt och tråkigt att de misstänker lungcancer! Sådana besked är alltid svåra att få. Hade en katt - Stumpan - som fick levercancer. Det var också den här tiden på året.

Skickar massor av tröstande kramar!

//Lena

Simson
0

Vilket fruktansvärt besked!Gråter Så svårt för er! Skickar massor med tröstekramar och hoppas på det bästa. Vad ska man säga i en sådan svår stund? Tänker på er alla! Kramar!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Crisse
0

Vilket tråkigt besked, tröstekramar till er alla.

Bumbis
0

Så ledsamt, Gråter, stackars lilla kisse och stackars er.

Vi tänker på er.

MariannE11
0

stor stark tröstande kram från mej…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
0

skickar värmande kramar till er Sidentass, vet så väl hur sådana besked känns, min Sara fick njurcancer, och Timjan skelettcancer, så detta ordet är så fasansfullt

Maggan47

snickan
0

Så ledsen man blir när man läser detta sorglig besked. det finns inga ord som hjälper i sån här tillfälle, skickar en stor tröstekram till er

Inlägget är låst för nya kommentarer