Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 764 ggr
catfoot
0

Undrar lite..

Nog är vi kattälskare rätt underliga…Jag tänker på allt vi offrar för våra kisser…

Som tex. Jag väljer att ligga i en obekväm ställning när jag sover eller nästan halva jag utanför sängen..Så länge mina katter får ligga bra..

Jag väljer att inte läsa tidningen .. för att min katter vill ligga på den..

Jag ger bort min mat från tallriken ..Om min katter tycker att maten smakar bra… 

Jag dammsuger aldrig när min katter är inne, för dom (inte Virus) är rädda för den..Å om jag nån gång gör det så stänger jag dörren till det rum dom sover i..

Jag har katthår å grus överallt i sängen, men det är ok för mina katter vill ligga där..

Jag har en liten assiett på köksbordet, bara för att mina katter vill ha sitt godis där..

Jag har kattpelare i köket som tar en jättstor plats, men vad gör det..katterna älskar den..

Jag sitter obekvämt när jag ser på TV, bara för att mina katter har tagit hela soffan

Ja jag kan rabbla hur många saker som helst..

Jag skulle aldrig göra den uppoffringen för en människa..Visst är jag konstig…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

Hej Catfoot!

Ja mycket av det där det känner jag allt igen från hur det är här hemma. Det är helt enkelt det där som brukar kallas att vara kattägd.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

cat-malou
0

Att man inte gör såna här saker för en människa tycker jag inte alls är konstigt. Med tanke på hur mycket man får tillbaks från katten och att katten ALLTID älskar en, hur man än beter sig och hur man än ser ut! Den enda människa som jag ärligt skulle kunna göra lika mycket för är nog min dotter…Kyss

Sidentass
0

Jaaaa…Catfoot så jag känner igen mej i dina rader! Det känns så gott att träffa lika sinnade..då känner man sig inte lika ensam om att vara så där riktigt tossigt kattägd!

Kurr!!

Siden

Jenna-Gun
0

Ja Catfoot så är det här oxå.

Känner igen vart ända ord.Ja vi är nog konstiga, vi kattägda.

En sak som jag tänkt på är att katter inte pratar en massa skit.

Med en katt får jag vara mej själv. Behöver inte smila och le, om jag inte känner för det.

Behöver inte klä mej snyggt för att vara älskad av dem.

Det gör inget om jag gråter och är ledsen, får alltid tröst av dem.

Jenna

catfoot
0

Ja, dom finns alltid kvar när man är ledsen..Tröstar på sitt vis…Å som du säger Jenna.. Dom bryr sig inte om man inte orkar bry sig i sitt utseende..Ja dom är helt enkelt underbara våra kisser..

Jo, det här att man aldrig skulle göra detta för en människa..

Jag skulle aldrig ligga obekvämt för att en annan skull ligga bra..Skulle aldrig heller låta någon ta tidningen när jag läser..Å att nån tog maten från min tallrik, nä nä..Å att nån hade grus å hår i sängen då skulle jag bli tokig..Å sitter nån i soffan då ber jag dom flytta åt sig…

Ja det är skillnaden på katter å människor hos Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

ladykatt
0

Håller fullständigt med… man offrar jättemycket för sina fyrbenta barn (som jag kallar dem) och man gör det frivilligt och med glädje… för man får tillbaka ovillkorlig kärlek…

kram/ Ladykatt

modellflickan
0

Hålled med. Jag gör allt för mina katter. Och dom gör allt för mej med. Aldrig har jag blivit sårad, bedragen eller besviken på mina katter. Nej sånt gör bara vi människor. Djuren är dom ärliga. Jag litar på mina djur till 100%. Det gör jag inte på någon människa.

majvi
0

Jag får höra att vad ska jag med så många katter till varav många av dom inte vill bli klappade.Nej gör dig av med dom!(Det är inte nog med att dom är skygga dom är svarta med vitt också och de vet väl de flesta här hur populära och lättplacerade sådana katter är.)Jag kan förtydliga att gör dig av med inte betyder avlivning

Men även om dom ligger och sover under sängen under dagen är dom framme och vill leka med matte på kvällen.Kela är onödigt men leka går bra.fast ibland kan Larissa komma på att det är skönt att bli kliad under hakan..och magen m.m om hon ligger högst upp på klöspelaren eller i korgen under sängen så matte får ligga på mage på golvet och sträcka in armen så långt det går för att nå henne.Matte är man förstås överlycklig när hon ligger kvar.När skygga Maja började ligga på sängen då idolen den gamle hankatten Chess också låg där var det självklart att jag fick sova i soffan.

Sedan det här med affärer det har hänt att jag har varit på 3 stormarknader på en dag och inte har köpt mat till mig själv.Den grillade kycklingen måste vi ha när vi fångar katt, makrill och rökt skinka och kokt fisk  ja mina skyggisar måste få sånt för att bli tamare.Köttfärs kan de också tänka sig..Men makaroner med tomat och ostsås är också gott för matte.Nu gillar Ariel ost men jag köper stora ostar.

Mina katter och jag är vänner även om en del springer iväg när de tycker att handen är för nära.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken rolig text, catfoot! Härom natten fick jag lägga mig i soffan och sova för att Ängla ville ligga på min sida av sängen….Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Härligt att läsaa i denna tråden! Både igenkännande och betäcknande för hur härligt det är att vara i kattsällskap. Det är synd om de människor som inte upptäckt detta.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tigrou
0

Ja du catfoot jag känner igen symtomen det är nog bara ett sätt att sammanfatta det hela.

- Vi alla här inne älskar katterSkrattande

Mettan
0

FlörtKattägd, ja!

Det är man verkligen. Här får de också vara överallt och naturligtvis ligger de i sängen hos mej. Måste ha en säng som är 160 bred, för annars får vi inte plats. Spotty ska ligga på höger arm, precis intill mej och Ludde ligger ofta ovanför mej med nosen mot Spotty. Det märks tydligt att det för det mesta är han som bestämmer, för hon tvättar honom väldigt mycket när de ligger så. Han går och lägger sig på alla hennes favoritplatser, så nu ligger hon ryggstödet till soffan igen. Mat ja! DET äter man helst om man får stjäla den, Ludde i alla fall. Spotty kommer så försiktigt och vill smaka och då brukar Ludde också kommer, så han får smaka på ett annat ställe. Annars har de gemensam matskål och gemensamma vattenskålar. De har 2 lådor och de går båda två i båda lådorna. Men när vi går ut i trädgården har de varsin sele och varsitt koppel.  De har flexikoppel också. Det sticker jag bambupinnar igenom, så att de kan röra sig en bit i alla fall. mEN INTE IN TILL VARANDRA, FÖR DÅ BARA TRASSLAR DE IN SIG. Hoppsan, nu tryckte jag till capslocken och det var inte meningen.

Båda två tittar gärna på TV och då blir det Animal Planet eller National Geographic. Igår var det ett program om sucikatterna eller vad de nu heter på Animal Planet. Spotty satt på armstödet till soffan helt stilla och tittade på nästan hela programmet.

Mettan

Lena
0

#11 Kul att dina katter tittar på TV. Det har varit en och annan katt av de vi haft genom årens lopp som tittat på TV. Idag är det Saga som gör det ibland, fast hon är mera en strötittare Lill-Pelle som vi hade förut var en i högsta grad tv-tittande katt.

//Lena

MariannE11
0

här är det åxå katterna som bestämmer….jag känner mej som en skurk om jag måste sabotera för dom ex om dom ligger ovanpå och krossar mej i soffan och jag måste på toa…annars bestämmer dom det mesta…

jag möblerar efter vad dom gillar…..det enda jag inte lyder är mina fem bofastas åsikt att akutkatten får fara vidare…. akutmissen har nämligen mera fart i sej och är en upprorsmakare som planerar överfall hela tiden…..så dom andra får fart dom med när dom får lov att sätta sej i säkerhet….rätt lustigt egentligt då akutmissen är här och ska träna igång sitt bakben efter ett benbrott….Förvånad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/