Jag blir så ledsen!!
Jag brukar vara in på blocket ibland och titta på kattannonser. Jag blir så ledsen när jag läser att detta är sista chansen för just dessa katter som annonseras ut. Är det ingen som vill ha de så dör de. Vad har vi för rätt att välja vilka som ska dö eller leva!? Det är liv vi pratar om och inte någon leksak som vi kan kasta bort om vi inte vill ha den. Jag sätter ut denna som exempel, se vilka fina katter. http://www.blocket.se/vi/9216151.htm?ca=5_s
Jag skulle vilja rädda varenda en som det står så här om. Jag tror att några allergier kan vara värre än andra, jag själv är allergisk mot både katter och hundar så visar mitt pricktest. Hundar visserligen känner jag av. Men jag har själv två katter, varav en är innekatt. Jag är också uppväxt med katter. Jag har medicin om jag behöver ta, för jag är även allergisk mot pollen och gräs. Jag tar hellre en tablett då om det skulle bli så att jag skulle behöva. Jag har aldrig kännt av min allergi emot mina vänner och skulle jag göra det så får jag gå på medicin då resten av mitt liv för mina katter är mitt liv. Jag får så mycket glädje av de så min allergi får tametusan stå tillbaka. Men det är ju som sagt olika det med, det jag känner behöver inte nästa göra..

Av den anledningen läser jag inte blocket eller andra annonssajter. För jag blir så ledsen. Och det är därför jag blir upprörd när jag hör om avlivning som alternativ.
Själv var jag allergisk mot katter, hundar och hästar. Mitt svar till läkaren var att hellre flyttar jag än mina djur ska göra det. Mina katter behöll jag, renoverade hemmet, portade dem från sovrummet. Idag så kan jag vara på katthemmet utan problem. Så jag har nog immuniserat mig själv. Hade jag hundar så hade de fått stanna också.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

usch..det är så osmakligt..man blir illamående,,öppnade annonsen men orkade inte läsa färdigt…hur i hela fridens namn kan man svika sina vänner som funnits så nära genom att hota med avlivning, det en utpressningsmetod som inte borde vara tillåten!
Usch!!!
Sidentass
Hej Ankie!
Håller med dig fullständigt! Jag gjorde en liten studie i somras på just kattannonserna på Blocket. Skrev sedan en artikel om det. Det var inte någon uppmuntrande läsning alls!
Här är en länk direkt till artikeln om du vill läsa den.
http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=092f0c3d-427b-47a1-b6a3-07482ec416cc
Sedan kan man väl tillägga att Blocket trots allt har vissa regler. Det är inte tillåtet att skänka bort katter eller att sälja dem innnan de är 12 veckor. I andra annonsforum kan det se ändå värre ut.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

I en av vår lokaltidningar här i Blekinge, Sydöstran, har annonser där katter skänks bort när de ibland är 9 veckor. Idiotiskt dumt!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis