Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 3140 ggr
Imasy
0

Sov gott min älskling.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade fina lilla älskling Kenneth har för en liten stund sedan somnat in i mitt knä.

Satt vid datorn och han låg bredvid mig i klösträds boet. Hör några konstiga hulkande ljud och får ingen reaktion när jag tar på honom.

Får ut honom och han är alldeles kritvit på tandköttet och helt livlös.

Sov gott min lilla älskling.

12 april-06 - 24 oktober -08.

Solveig
0

Vad sorgligt! Men du var med honom och vet hur snabbt och smärtfritt det gick till, det måste vara en lättnad i sorgen.

martdat
0

beklagar, fy för att förlora sin ölskling.Vet du vad som kan ha hänt? han var ju inte gammal…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kat08ja
0

Beklagar sorgen. Kramar

wolfie
0

Beklagar din sorg,väldigt vacker katt..det måste ha gått fort..

Kram

Ankie
0

men vad var det som hände?

men vad otäckt att han först låg i ditt knä för att sedan hulka sig och dö.

Vilken chock du måste ha fått, ingen föraning alls…..

Crisse
0

Jag är verkligen ledsen för din skull. Massor av tröstekramar från mig. En otroligt söt katt som somnade in alldeles för tidigt.

Fagddu
0

Beklgar den djupa sorgen. Gråter

Han fick iaf fina två år hemma hos dig. Och vilken chock det måste ha varit.

annebeate
0

Så sorgligt att mista sin vän så oväntat. Lille Kenneth finns nu i det vackra Regnbågslandet tillsammans med så många andra  saknade och älskade kissar.

karins
0

Så ledsamtGråter Många tröstekramar till dej.

SagaLina
0

Beklagar sorgen

Jenna-Gun
0

Tröstekramar till dej

Sov gott lilla kissen.

Jenna:(

Imasy
0

Han har varit som vanligt under dagen, vet inte vad som hänt.

När jag hörde de där konstiga ljuden så slet jag ut honom och kollade munnen ifall nåt satt fast där.

Ser bara att han är helt kritvit på tandkött och tunga, och hans livlösa kropp.

Jag har hört nånstans att ett vitt tandkött tyder på inre blödningar, men det har ju kunnat vara tusen olika saker. Skönt ja, att det gick fort, men inte att et hände nu, han var ju bara en liten "bebis". Men han skrek inte eller verkade ha ont, så jag vet inte vad det vart för fel mede honom.

mymlanbus
0

Tröstkramar till matte, så sorgligt Gråter

Sov gott lilla gubben

Kramar
Malin

[sofia-85]
0

Nej men JennieGråter

Stackars Kenneth

Tröstkramar

kattassen
0

Nej men å så sorgligt lille finingen! Vilken chock att uppleva. Men jag säger som många andra ovan att det var ju tur att du fanns nära honom när det var dags. Han hann nog inte uppleva någon smärta eller ångest, det verkar ju gått oerhört snabbt.  Ett vitt tandkött kan vara ett tecken på anemi dvs. blodbrist så en inre blödning kan ju ha orsakat det hastiga förloppet.

Min gamla svärmor dog av en kroppspulsåderbristning. Hon fick en hostattack i 5 minuter sedan dog hon knall och fall. Något sådant kan ju finnas i djurvärlden också. Har du funderat på att obducera kissen om inte veterinären direkt kan ge något svar på vad som orsakat det hela.

Tröstekramar till dig Imasy och en liten ros till din fina katt som fick gå alldeles för tidigt.Gråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gulliver
0

Beklagar innerligt det som hänt. Sov så sött lille Kenneth Gråter.

Jag kommer genast att tänka på HCM (hypertrofisk kardiomyopati). Kan ge upphov till blodproppsbildning och mycket hastig död.

Förekommer både hos raskatt och huskatt.

Min ena katts bror avled mycket hastigt. Han gick på lådan, hulkade till, fick ett krampanfall och dog. Chase var 1.5 år gammal och adopterades bort som 3 mån kattunge.

kattassen
0

#16 Hm, är det inte det en del människo-ungdomar har dött av också. Idrottsmän som plötsligt drabbas av hjärtfel.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Beklagar din stora förlust och förstår att det kom som en total chock för det är ju inte vad man tror skall hända.

Sov sött lilla Kenneth

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Imasy
0

Jag har också funderat på om det kan ha något med hjärtat att göra.

Han var ju huskatt och jag har ingen aning om vad hans föräldrar har bakom sig, om det finns någon sjukdomshistoria bakom.

Visst, det är såhär jag önskar att mina djur ska avsluta sina dagar. Det går snabbt och de är hemma i sin trygga miljö. Man slipper känna sig hemsk som ringer det där hemska avlivnings samtalet till vet.

Men det var ju inte meningen att han skulle bli en ängel nu Gråter

Och vi som hade hela utställnings kalenderna bokad han och jag för 2009. Nu vart han den finaste ängeln istället Gråter

anebit
0

O så sorgligt!  En sån chock det måste ha varit vid ett sånt snabbt förlopp.   

Bara 2 år!     Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Men åhh..så fruktansvärt sorgligt och ledsamt..vilken chock det måste ha varit för dej…översänder de allra varmast tröst-och styrkekramar i din sorg..

Sidentass

Bumbis
0

Åh, vad sorgligt! Beklagar verkligen! Gråter 
Vilken chock det måste ha varit för dig….

Imasy
0

ja usch, det är så tomt och overkligt.

När jag hade bäddat ner honom i kartongen inatt så satt jag och bortade honom och försökte göra honom fin. Han var så skitig i pälsen och skulle ju in i duschen nu i helgen för att börja utställningsbadas.

Istället så gjorde jag en liten finputsning på honom. Och med sig har han en av Gunillas bautamöss.

Var ju tvungen att berätta för Alexander att han har åkt till månen. lite svårt att få honom att förstå att kenneth aldrig kommer tillbaka igen.

gulliver
0

#17 Det är nog mycket möjligt att människo-ungdomar kan dö av ej tidigare känd HCM. Andra orsaker är myokardit (inflammation i hjärtmuskeln) orsakad av virusinfektion. Det är alltså inte lämpligt att idrotta när man är förkyld.

Fruktansvärt sorgligt är det i alla fall när en av ens små bebisar hastigt och oväntat avlider. Man undrar varför och om man inte borde ha upptäckt att katten var sjuk.

Simson
0

Nej så fruktansvärt! Vad hemskt för dig/er!! Så sorgligt att mista en kär en så ung!! Skönt att han fick somna in hemma! Vila i frid kära Kenneth! I regnbågslandet kan han springa omkring med många av våra pälsklingar!

#24 Ja man skall vara aktsam med att idrotta vid förkylning. Det är svårt att hålla på sig men värt det. (Har själv haft hjärtmuskelinflammation tre gånger de senaste åren)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

incan
0

Fy så ledsamt, vackra kissen Gråter, min Rasmus tar nog hand om honom nu.

Tröstekramar till dig o din familj.

essut50
0

Tröstkramar till er..Förstår att det känns tomt efter honom.Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Nu har jag nyss kommit hem.

Har varit och lämnat min lilla prins hos han som har hand om krematoriet här i stan. Han var så snäll att ta hand om Kenneth i sin bostad, då han åkt ifrån jobbet tidigare för att han skulle få besök.

Nu blir han strödd i en minneslund tillsammans med andra djur som fått sin sista vila där.

Lena
0

Men oj vad ledsamt att Keneth har dött sådan hastig död. En sådan fin kisse och allt. Förskräckligt när det händer så hastigt, fast ur hans egen synvinkel var det naturligtvis en bra död men på tok för tidig. Antagligen var det något inre fel, något medfött. Kanke en stor åder som brast eller något sådant.

Många tröstande kramar!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Ja, jag får ju inte veta vad som var fel på honom då han inte kommer bli obducerad.

Men oavsett om jag får veta orsaken eller ej, så får jag ju honom inte tillbaka.

Misstänker iallafall att det kan ha nåt med inre blödningar att göra, men man vet ju aldrig säkert. Fort gick det iallafall, och tur var väl det.

Ankie
0

så tragiskt…Gråter

lille Kenneth sov nu i frid, så vacker

Imasy
0

ja usch, det här har varit en riktig sk*t dag.

Har sådan huvudvärk av alla tårar.

Vi fick visst ett loppis bord imorrn jag och en vän, så jag håller på att packa ihop kollijoxet som ska med dit imorrn, så har man nåt att skingra tankarna med iallafall. Men det känns som att hjärtat ska gå sönder, vi hade en speciell relation vi två.

Han älskade att vara med på utställning och bli bortskämd en hel dag då vi bara hade varann att bry oss om. och när någon kom förbi buren så såg han till att få sitt beröm, och det var nästan så man trodde att han förstog alla snälla ord som sades om honom, för han såg så stolt och mallig ut :)

Imasy
0

Lilla busen den första sommaren :)

gulliver
0

Sötnos, lille skrutt nu rinner tårarna på mig med Gråter. Så fruktansvärt orättvist livet är.

Hawknestgrove
0

Åh så synd o dig! Lilla kissen… hoppas jag itne får betällningar på bautmaöss från himlen bara….. Hur ska jag skicka sån dit?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Ja, de andra ängla kissarna kanske blir avundsjuka, så kenneth får väl dela med sig :)

snickan
0

Tröstekramar till dig, han var så vacker  lille Kenneth. Sov gott i katthimlen

hanna64
0

Beklagar verkligen…Gråter

siberlina
0

jag beklagar  sorgen, jag vet hur  jobbigt det är  , bara   han inte  led  innan , Gråter

Imasy
0

Jag tror inte att han hade ont, han gjorde inget väsen av sig iallafall, eller visade några tecken på att må dåligt.

Sen så tror jag han dog på några sekunder. Han låg en halvmeter ifrån mig när jag hörde de där ljuden, så jag reste mig bara upp ifrån stolen för att se bättre, och då var han nog död Gråter

Hennum
0

ajajaj :( så tragiskt! stackars dig, som skulle förlora en så vacker vän så tidigt!

många kramar till dig.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

MariannE11
0

tröstkramar från mej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anette36
0

beklagar verkligen..tänk på dom fina stunder ni haft.han är me dig hela tiden kram anette

Imasy
0

Jo, han är väl det. Men det blir tomt nu utan min huvudkuddes-trängare :(

Katteristan
0

R.I.P vackre kisse, nu vakar Kenneth över matte

Imasy
0

Två månader har gått, det är så tomt… Gråter

Crisse
0

Jag vet hur du känner det, det har bara gått lite mer än en månad sen Musse fick somna in och just nu i jultid saknar jag honom mer än något annat.

Jenna-Gun
0

Tänker på alla er som misst en kär pälskling under året.

Inklusive mej själv.

Det är så förfärligt tomt.

Tröstekramar till er.

Tänder ett ljus för alla änglakissar.

tuska
0

Har missat din tråd   att en kisse somnat in för dej. Sorgligt värre.

En kompis katt gjorde lika för en vecka sen, den katten bara låg på hallgolvet den lämnade 5 kattungar på 5 veckor gammla efter sej.  Veterinären trodde på inte blödningar, katten skickades på obduktion men dödsorsaken är inte klar än.

Sidentass
0

Många tröstekramar från mej också…tankarna går också till vår älskade Linus som vandrade över regnbågsbron i våras…