Värmdö - Katterna
Då tråden Grönt ljus på Värmdö! blev så lång så startar jag fortsättningstråden här.

Skönt att Mamma-katt fått komma in så att inte historien upprepas igen. Bra jobbat alla inblandade. Hoppas vi får höra lite nyheter då och då om kissarna :)

Pratade med akutmatte igår kväll och hon har redan fått klappa dem lite försiktigt trots att mammakatt är väldigt rädd.
Nu håller vi tummarna att allt går bra så skriver jag här så fort jag får höra något nytt.
Visst håller vi både tummar och tassar för att allt går bra för dem. Det är helt underbart att de är inne i tryggheten och har akutmatte redan fått klappa lite på dem så är det mycket goda nyheter. Mamma katt kanske behöver lite mera tid på sig för det är ju så olika men det blir säkert bra med tiden.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
# Elena Har du nå hum om hur mycket det kommit in på katternas konto ?
hoppas det kommer kort snart
väntar med spänning

#4 Ingen aning. Akutgruppen brukar uppdatera sin gåvoredovisning ca en gång i månaden och det är väl snart dags men ska höra mig för om någon har hunnit kolla kontot.
Så kul att höra!!!!! Då får vi hoppas på kastrering i rödaste rappet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Underbart att höra att 3 av Värmdökatterna nu fått komma in via Akutgruppens försorg, samt att det även anmält sig ett akuthem där katterna nu finns. Man blir liksom varm i hela kroppen av lycka!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad skönt att missarna nu är inne i värmen..o det låter gott att man till och med redan kunnat klappa dom litegrann! Bådar gott inför framtiden!:-)
Synd bara, att mammakatt var långt gången i graviditeten. För långt?

Nu har jag satt in min lilla slant till Maja
#10 Ja, mammakatten ska få bebisar vilken dag som helst.
Åh, så synd…. Otroligt! Arma lilla varelse, få bebbar nu! Så fel på det!
Vad skönt att alla är inne! Kan akuthemmet behålla dessa tre plus kattungar?
Bara att ta in tre katter på en gång är ju en ganska stor sak, och nu blev det ju ytterligare några stycken.
Denna månad kommer även slantar från mig till akutgruppen. Jag tycker dom var fantastiska som ställde upp och hjälpte till.
Har ett problem och det är: mycket svårt få tag i inbetalningskort, posten är nedlagd och bank har öppet när jag arbetar.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Debattia, kan du inte ge pengar till nån med inernetbank då om du inte har det själv? Sen har väl banken eftermiddagsöppet nån dag i veckan i alla fall?

"14 Akuthemmet ska behålla alla tre och kattungarna. De tycker det ska bli roligt med kattungar. Ett fantastiskt akuthem!
Otroligt!!!!!!
Kan bara hålla med, vilket akuthem!
Jag blir alldeles rörd när jag tänker på Maja och de andra, tillsammans inne i värmen omgivna av kärlek och omtanke.
Jag har precis fört över 500 kr till akutgruppen som tack för deras hjälp. Hoppas mycket pengar kommer in.
Åh du är för go annebeate!

Det är så underbart att alla tre är inne tillsammans i samma hem. Måste vara en väldig trygghet för dom.
Och vilket akuthem sen! Toppenhem!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Har satt in ett litet bidrag till familjen..Skönt att dom får stanna för gott i jourhemmet.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja, det är verkligen ett toppen akuthem :-) Vi och katterna är så glada för att akuthemmet kunde ställa upp och även all er hjälp här ute. Tack för alla bidrag för katterna. Akutmatte har fått klappa på stora ungarna när dom äter mat och även mammakatten lite försiktigt. Så kul!
Hur mycket pengar har det kommit in tro till dessa kissar?

Vad skönt att stödhemmet hade den inställningen. Är så glad för alla tre kissarna. Och hoppas att det går bra att omplacera de nya misseungarna… Kan inte du , elena, övertala jourhemmet att bli medlem här och lägga upp massa foton. 

va skönt att majja med familj har fått det så bra, jag ska hålla ögonen efter måns , min dator är trasig , ifall ni undrar var jag är . men jag får gå in på jobbets dator,jag har satt in en stor summa till akut gruppen , jag hoopas det går till majjas familj
Hoppas det finns lite pengar nu på kontot så de får till kastrering vaccin å ID.
Det känns så bra att kunna hjälpa till lite med att öppna plånboken bara, när man inte kan göra så mycket annat.
Oh, det är ju fantastiskt, så bra det går! Lite nyfiken jag med, hur mycket slantar den lilla familjen har lyckat s skrapa ihop! MEn jag vet, att via postgiro, så går det lite långsammare att se beloppet!

Så snälla människor det finns här! Vad som har hommit in just nu är 3.380 kronor. Ett stort tack å katternas vägnar.
För övrigt har jag inte hört av akuthemmet på ett par dagar. De skulle avmaskas och sedan blir det vaccinering.
Jag väntar med spänning på foton på Maja och de andra. 
Oj!!!!!!!! Räcker med råge till kastreringar i all fall! Topen!

Det lilla jag har att berätta om katterna nu är att mammakatt som heter Ulla- bella inte är dräktig och det var ju bra det.
Den lilla som kallades Majja gräddnos är en hane och akutmatte döpte honom till Randis. Han är nyfiken och gosesjuk.
Så har vi den svarta som är en hona som vi döpte till sotnos.
De har det jättebra, springer fritt inne i ett stort hus och husets katter är snälla mot dem. De är förstås väldigt skygga för människor men har ju inte varit inne länge än.
Har bett akutmatte att skicka foton på dem så det är på G.

#32 Jisses vilken omvändning - att honor blir hanar och vice versa! Så bra att de verkar trivas med sina liv inomhus och att mamma katt inte var dräktig heller var ju skönt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

va bra dom verkar ha fått det , det måste va rena paradiset där dom bor nu, det känns så skönt att veta att dom har det så bra.
Åh sån härlig historia!

Underbart att dom är inne och har det varmt och skönt samt kul med husets katter och inga nya ungar blir det heller.
"fniss" hanar blir honor och honor blir hanar.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Bildbomb, por favor!!!! Vi läääääängtar!!!!!

jag längtar efter att få se bilder på den lilla familjen
Jag längtar också efter bilder. Jag har ännu knappt fattat att allas vår lilla Maja Gräddnos inte var en flickkatt. Hur som helst detta är en närmast otrolig historia med en så lycklig upplösning.
Nu väntar vi bara på att pappa Måns kommer in, eller hur?!

Akutmatte har sagt flera gånger att hon ska fota och maila bilderna till mig men det är väl mycket att göra nu med julstök så vi får ha tålamod.

vi får se om pappa måns dyker upp ,han har väl varit ute och slarvat…
Ja dessväre, så har inte jag stora förhoppningar om e okastrerad hankatt. Han är nog långt väck……

han kanske har raggat upp något nytt fruntimmer eller hur man nu ska uttrycka sig..
ungefär så ja… men du får se ifall du åker ut i helgerna….