Broderad Kattavla
Hej!
Jag har en broderad kattavla som jag tänkte att man kanske kunde auktionera ut o sen donera pengarna till någon kattfrälst förening eller nåt.
Hjälp mig. Hur gör man? Är det någon idé över huvud taget? Har gjort den själv, och har massor liggandes (dock ej med kattmotiv). Tänkte att mitt sjuka intresse kanske kunde göra någon slags nytta i alla fall.
Pussar i vintermörkret från mison o djurparken…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Du kan ju lägga ut den på Insamlingsforumet eller tradera!

Jag har redan kollat tradera. Där får man ca 25-50 kronor för en sån tavla, då är det ju inte lönt. Broderade på den ett par månader.
Minst 100 vill man väl ha för att det ska vara någonting. Eller?? Annars kan jag ju själv donera 50 kronor någonstans och sen ge bort tavlan i julklapp till någon.
Vad är insamlingsforumet? Hur hittar man dit?

http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/index.php?c=1&sid=c54c15848e9aa5dc5ba7239feb24b7b8
Länk till insamlingsforumet. Jättefin broderad tavla som är värd mycke!

Jag har kollat insamlingsauktioner, men fattar ingenting. Jag vet ju hur man skriver, men hur lägger man in bilden? Eller ska jag strunta i det? Kanske var onödigt. Den kan ju ligga kvar i förrådet annars…
Jag tror i alla fall att många kattfrälsta skulle gilla den, en av mina missar ser ut som den på hörnet till vänster…
Jag tror du får mest pengar för den på KKS-auktioner. Då får du kontakta auktionsansvarig där och skicka tavlan så läggs en auktion upp där så småningom.
www.kks.nu/konstauktion/index.htlm
Jag tycker att din tavla är mycket finare än de två tavlorna med bara katter så där tror jag att det kan bli flera hundralappar. Jag känner inte till någon annan förening som har såna auktioner.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

På Insamlingsforumet måste du bli medlem, precis som du gjorde när du blev medlem här inne!
Sen väljer du om du vill har en kort auktion eller lång!

Om du ska lägga ut den på tradera, kan du pm:a Hawknestgrove el. Puma77 här inne, som har hand om kks traderaauktioner.

Hej igen. Som sagt, jag tror inte mycket på tradera vad gäller broderade tavlor. De andra tavlorna går ju knappt.
Insamlingsforumet. Finns det någon man kan ta kontakt med som kan hjälpa till att starta en autkion? Jag förstår mig inte på sidan alls…

Hm tyvärr har den som ansvarar för forumet ingen tillgång till forumet! Pga ett fel!
KKS egna auktioner kan kanske vara något där kan man ju även då sätta 100 kr som tgångspris. Ta kontakt med dem och hör vad de säger.
//Pia
Jättefin tavla! Den kan nog slå även på Tradera, men man bör lägga den under husdjur/övrigt och skriva broderad tavla för kattälskare samt att den går till att hjälpa hittekatter i nöd. Puma77 och Hawknestgrove kan säkert hjälpa dig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kul att se dig Pia Puma!

Jättesöt katt-tavla!! Den kommer gå som smör på en insamlingstråd för kattfrälsta.

Tavlan är så söt o fin!
Jo..jag vet allt vilket jobb som ligger bakom sådana här broderier..innan jag hade katter i huset som var villiga att hjälpa till med trådarna…och innan datorn kom in i mitt liv satt jag o gjorde många liknande tavlor..det tar tid..o det är massor, massor med räknearbete..så nog tycker jag du ska försöka få bra betalt för den..

Oj oj oj vilken vacker tavla! Skulle jag vilja ha! Kan tyvärr inte brodera hur än mycket jag försöker. Vet hur mycket tid det är i en tavla av den storleken och svårighetsgraden.
Ja KKS konstauktion eller den egna här är de som skulle ge mest tror jag. Hantverk på Tradera tror jag inte genererar mycket pengar. Har sålt en norsk lusetröja där och det gick inte alls innan några här inne hittade auktionen. =)
Lycka till!
Har du något katthem i närheten kan du skänka den till ett lotteri. Det har jag gjort med massor med handarbeten. Sängöverkast, tröjor, gardiner etc. Då får de in mycket mer pengar. Måste nog vara ett hem som är aktivt dvs träffar mycket folk. Nu när det blir skyltsöndagar och julmarknader borde det gå åt. En perfekt julklapp!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#15 Du hade fått ännu mer för din fina tröja om jag hade kommit på att lägga maxbud.Sen tog jag fel på när auktionen avslutades också.Det är inte säkert att jag hade vunnit tröjan ändå, men jag tycker att den var värd mycket mer än vad den gick för.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att lägga den på auktionen här. Behöver tips om vad jag kan skänka till bara, Tänkte att man kunde skriva det samtidigt. Här i byn finns bara KAK som jag inte känner något som helst förtroende för. Har ingen lust att sponsra dom med något. Tipsa mig gärna. Kanske nåt ställe som inte brukar få så mycket. Eller det kanske inga ställen får…
Skall du lägga den på lilla auktionsforumet här, så kan du exempelvis välja KAtthemmet Kompis, Sofias Stödhen, eller Crisses katter bara som förslag.
Håller med, att på Tradera så får man egnetligen inte ut så mycket som grejerna är värda. Jg vat, då jag tillverkar en hel el av sakerna och det ar alltså tid…. Att göra två st Datormöss tar en hel kväll och då brukar de sällan gå över 20-25 kr i allafall. Så räkna timpeng går inte. det är därför jag inte lägger kissrna där, som jag stickar, de blir högrer värderade på lilla auktionsforumeet.
HAr du problem att hitta in, så kan jag stå som mellanhand om du vill. Jag är ju medlem där och du behöver inte göra något alls, jag bar lägger in auktionen so du vill ha den och så får vi övervaka och pengar och allt går vi dig i så fall.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kusten kämpar på med sina hemlösa bl.a Hektor och Hedda som har levt ute i 15 år var det väl.
Månadens katthem göteborgs katthjälp som jobbar mycket med TNR ,som vi nog alla måste jobba mer med så att inte de två ungkatterna som står på kö till katthemmet har blivit 10 efter ett tag.
Sturkökatterna, kattakuten i Skyllberg, Örebro katthem
Jag fick 140 kr för 6 isfolksböcker på tradera, på lilla forumet fick jag inga bud alls. jag har koll på hur mycket de böckerna går för på tradera och vet att det var ett mycket bra bud. Jag skrev att pengarna gick till Göteborgs katthjälp och det kanske var kattälskare som bjöd. Men det är inte ofta man har sån tur.
Ja, det är så himla olika. JAg tömde ju min garderob på tradera till förmån för katthemmet kompis och fick in en bra slant. MEnsom du säger MAjvi, Kustens katter behöver verkligen allt stöd de kan få också! Vi får inte glömma hennes kissar!
Putt för Misons fina tavla!
Nu går jag och ynkar i soffan… Apförkyld…….

Putt!
Toppen Lilo! Nu har vi förhoppningsvs fått igång auktionen! Som sagt, perfekt julklapp……I och med att den håller på tom en 15:e så hinner den ju även fram!

Såg att högsta budet är 150 kr nu. Bra jobbat. Men jag säger så här, det är ju juledags o allt, Jag bjuder på frakten, inklusive ramen, så kanske det blir mer fart
Gå gärna in och titta (och bjud) 
Oj! Då borde det bli änu mera atraktivt! OCh Behållnigen går till Kustens kissar!
Nämen oj, detta hade jag ju missat! Sån vacker tavla Mison! Vilket jobb, det måste ha tagit tid att göra den! Vad gulligt att behållningen ska gå till mina missepissar. Kan inte nog tacka, det var väldigt omtänksamt och välkommet dessutom. Funderar ibland nätterna igenom hur jag ska få ihop till än det ena än det andra.
Lina, hennes skattungar, svarta tösen ifrån ramberget, Hedda, Hektor, Lucia och hennes fästman Pelle är de som närmast behöver veterinärvård. Först behöver en av Linas små komma till veterinären med sina öron och detta hjälper väldigt mycket!
Blir alldeles röd om kinderna av tacksamhet 
puttar.
Var inne nu på insamlingsforumet och upptäckte denna fina tavla och jag har lagt ett bud. Kusten behöver all hjälp hon kan få till alla sina skyddslingar därför blir jag extra glad att behållningen går till henne.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja kika in på lilla forumet flera! Lätt att man glömmer det ananrs!

Heja heja
Jag puttar för denna tavla.
Vill man istället ha kattleksaker har Essut en auktion på gång för lille Elwood på Samvetet.
Ja du har bjudit högt! Spänningen stiger! OCg som sagt, Essut har fina leksaker till jul!

Jag har nu varit in och bjudit 350:- för tavlan, så nu får ni slåss om ni vill ha den.
Jättefin tavla och sen går ju behållningen till kustens katter så då kan man bjuda hur mycket som helst nästan.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Så kul att det går bra! Du är toppen!
Wow vilka generösa bud!!! Tack allihop som bjudit på den vackra tavlan så här långt och TACK anebit!! Tavlan är underbart fin och välarbetat, jag skulle aldrig haft tålamodet att brodera något sådant stort. Inte skulle det blivit så fint som duktiga Mison fått till det heller. Kram från mig och katterna!

Jisses va bra det går, heja heja heja. Anebit leder. Kämpa på nu bara några dagar kvar!!!!!!!!
Puss allihopa
Ja, måndag kväll går tavlan och min kisse ut!
Har en väninna som vill lägga 500 kronor, så jag får försöka se till att hon blir medlem på auktionsforumet :) Har berättat om den fina tavlan och hon vill gärna ha en broderad tavla över tv:n hemma :)
Ja skulle det vara konstigeter och svårt att fixa medlemskap där, så kan hon ju gå in här! Skriver hon sitt bud här inne, så är det lika giltigt, om det är så att hon har svårt att lgga in där!
Wow säger jag. Tavlan är jättefin och härligt att det budas för fullt.
//Pia
Vilken snygg tavla :-) Verkligen jättefin…
Ok, puttar upp mindre än ett dygn kvar! Desamma gäller min stickade kisse som gå r till Sofia!
å så puttar vi för den vackra tavlan! 2o timmar och 48 minuter kvar!

Nu har jag hämtat den fina tavlan på posten och betalat 350:- till Kustens hemlösingar som behöver kastreras.
Tyvärr kastar och slänger posten med paketen så glaset var i tusen bitar och ena sidan av ramen helt kaputt så det blir helt nytt.
Upptäckte nu också att Mison bor i Köping där jag bott hela mitt liv innan jag flyttade till Eskilstuna för 14 år sedan. Alltså är jag dit titt som tätt då jag har all släkt kvar där så jag hade ju kunnat hämta tavlan.
Typiskt att jag upptäckte det först nu…………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#45 Synd att du missade att Mison bor i Köping. Synd att man inte tänkte på det innan, jag är i Köping ibland och även till Eskilstuna. Hade varit lätt att hämta den hos Mison och lämnat den till dig.
Synd att posten är som dom är.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja när jag skickade ner min tavla till KKS, så gick dn som paket. Då klarade sig allt. MEn jag packade som en liten dåre…..