Varning för...
"SWIFFER" fuktigt rengöringstrasa.
Följaktningen har 1 hund och 2 katter (från olika hem) dött efter att de har slickat på golv rengjorda med dessa trasor.
Det blev taget biopsi prover från deras lever, som var mycket förgiftade och i dåligt skick.
Vid kontakt med producenten (från veterinärens sida inrådan) visar det sig att trasorna innehåller kylarvätska, som är mycket farliga för båda djur och barn.
Så använd INTE dessa trasor från "Swiffer", om du håller av dina djur.
Hoppas att ni sprider denna information vidare.
Normalt så sänder vi inte ut mass-mail men menar att detta är viktigt att sprida vidare._
Så berätta för dina djurvänner om detta._
Tack Jenna för den värdefulla varningen.
Så fruktansvärt att detta hänt och kan drabba flera som oanat använder denna produkt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

nemen gud vad hemskt!! tack o lov så har jag inte nån sån..jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag på nåt sätt orsakade lidande för mina kissar!!
Nej samma här.
Använder en hederlig gammaldags sort.
Har mest såpa till mina golv.
Jenna
Vad hemskt. I tysk TV-som jag tittar på, finns det jättemycket reklam för Swiffer…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så hemskt! Själv använder jag bara såpa.
googlade på swiffer och hittade Västerås Kattklubb som skriver på sin hemsida att e-mailen som valsar runt är falska.
Vilket är nu rätt nu? Vad skall man tro? Verkar ju konstigt att man har glykol på trasan det är ju inget rengöringsmedel.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
ÄR det nån, som kontaktat Swiffer själva?
anebit, du har PM……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Antar det är en fejkvarning:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Verkar vara ett sk. hoax.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Åh, att de bara gidder…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jidder el inte,jag tänker iaf inte chansa!!
Kör med moppgarn o såpa

Ucsha, vågar inte chansa.. men här är det grönsåpa och trasa + soppborste som gäller. =)