Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 534 ggr
Engla
0

Det gör såååå ONT!

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=36503&lay=nyheter  Hur tänker folk, egentligen? Stackars katter!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Den gamla vanlig visan! Det är alltid lika ofattbart att människor kan med att uföra sådan grymheter mot katter och andra djur.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Jag blir så ledsen och besviken på människor ibland..Fattar bara inte hur vissa är funtade….

Sidentass
0

Ja…Engla..det är så smärtsamt att ta del av sådana här historier!

Sitter o nästan gråter, hur i hela fridens namn kan någon göra på detta vis!!! Det är horribelt..o mer därtill, jag finner inga ord!

Enda trösten i detta är att missarna nu är i goda händer…

Jenna-Gun
0

Jag blir inte bara ledsen. Jag blir så in i h………te förbannad.

Hur kan man göra så.

Jag är så helt främmande för att jag någonsin skulle kunna göra något liknande. Är så rädd om mina katters väl och ve.

Engla
0

Ja, tyvärr är det ju den gamla vanliga visan, men jag tycker det är bra att medierna tar upp det. Detta var den stora nyheten med bild på Sydöstrans första sida samt löpsedel. Bra att folkm får veta vilka tokingar det finns där ute.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Läste i kvällstidningen igår om ungar i Luleå som sparkar boll med levande igelkottar, för att sedan spetsa dem och flå dem. Jag mår illa av allt som görs mot djur i värt samhälle. Usch.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#5 O ja det är jättebra att medierna tar upp liknande händelser. Det kan förhoppningsvis få upp ögonen på folk samt väcka till eftertanke och debatt. När jag skrev "den gamla vanliga visan" menade jag att det händer allt för ofta att katter dumpas på detta känslokalla sätt. Men när det händer är det viktigt att det tas upp till ytan och att samhället visar att dylikt beteende inte accepteras.

#6 Händelsen med igelkottarna är också förskräckligt tragisk. Man undrar vad som får barn att bli monster? Kottar som är fridlysta och allt. Men vad får folk för straff i mesighetens högborg Sverige?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

#7 en klapp på pannan.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[helenal]
0

vad hemskt! min moster bor i grekland.. och hennes man dränkte hundvalpar en gång i vatten!!!!!!!!!!!!!!!! de gör tydligen sådär…. jag hittade även tre kattungar i n påse på vägen jag räddade dem faktiskt.!Min mster ville ha dem på gården så att de kan skrämma bort tex möss osv…

evangeline
0

Angående pigglekottarna…..jag har ett gäng som brukar komma och äta i min trädgård på kvällarna, Kurt Jansson med sitt gäng…

En dag såg jag hur grannens barn var mindre snäll med piggle och kokade över…..MEN istället för att slå ihjäl ungen så tog jag med honom på kvällen, lät honom mata pigglisarna, förklarade lite fakta runt dem osv…..Numera står han på sin balkong på kvällen och ser på när de äter….

Fick en lapp i brevlådan på 7-åringsspråk "du e värdens bästaste grane"……

Summan av kardemumman är att om föräldrar skulle lära sina barn respekt och kärlek till djur redan när de är små så tror jag att denna typ av elände skulle minska. Men om mamma och pappa inte visar djuren respekt så är det vad barnen lär sig.

Evangeline

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk om fler gjorde som du.

Så bra det skulle vara för alla djur.

Du är en …….se bilden

Hawknestgrove
0

Evangeline, stor rosbukett för ditt agerande. Så tålmodig hade inte jag varit.Det bevisar att saktmodighet är bästa medicinen  mot elakhet.Själv hade jag en mamma, som fick hållas tillbaka av två vuxna, när hon fick se en ungj…l dra beben ur en stackars spindel. Hon blev vansinnig! Märk väl, hon var ungerska och kom således från en kultur där man inte bryr sig så mycket om djur. Kan tilläggas att hon inte gillade spindlar så där mycket, men skulle aldrig kunna skada ett djur.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Du har så rätt Evangeline..jag har träffat på såväl katter som igelkottar som varit utsatta för djurplågande barn. Det var på den tiden vi var bosatta i ett område där det var allmänt oroligt, en stor del av de boende hade en syn på djur såsom smutsiga o orena…klart att barnen då lär som sina föräldrar o handlar därefter.

Vilken insats du gjorde..det är så lätt att känslorna tar överhanden o man blir så arg att man far i taket - men dom här pojkarna har med all säkerhet lärt sig något värdefullt tack vare dej - att respektera djuren..