Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 699 ggr
Ham-Madam
0

bua inte nu

med risk för att göra bort mej totalt så chansar jag å skriver dessa rader. vet inte vad ni tycker om köpes annonser här inne.

har pratat med min 31åriga son som gillar katter.

han har länge funderat på en till katt men det har inte blivit av.tankarna har gått åt bengal hållet men nu vill han ha en stor katt typ skogskatt med rejält huvud å kropp.helst hona.

det finns ju många hittekatter här inne så kanske nån passar in på hans önskemål.

han bor i lägenhet, har sambo,2,5årig dotter å en gammelkatta.

de bor i sthlm.

vet ni om nån som kan passa så tipsa om den så får han kolla upp det å se vad han tycker.

vill ni veta mer så fråga på bara.

när de reser bort så är jag dit å matar deras katt,fiskar å vattner blommorna så kattvakts problemet är löst de få gångerna det rör sej om.

hundar finns i familjen så ett plus är att den är hundvan men inget måste

Alexej
0

Alvin?

Det är hankatter som kan bli småmonster med stort huvud. Honor får mest bara stor mage…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tuska
0

Läs lite om Bengalen, visst är de fina men en ras som är lite speciell faktiskt.

En hane ska han satsa på dom blir större oavsett ras

jag säjer oxå ALVIN

Kurran
0

Vågat projekt med så små barn, hund och redan en katt i en lägenhet men man kan ju ha tur.Av egen erfarenhet vill jag varna för att introducera någon ung katt i ett hem där det finns en gammal katt för den unga blir ofta aggresiv mot den gamla.

Kanske någon perser, mainecoon eller liknade för de verkar vara lugna om jag fattat saken rätt.

Alvin verkar väl inte vara den rätta katten eftersom han har en tendens att slåss och då speciellt med tanke på att det är en gammal katt som de redan har.

Jag föreslår att den gamla katten får leva en lugnt pensionärsliv utan andra katter i samma lägenhet och den dag som kattdamen har gått till de sälla jaktmarkerna kan man skaffa sig två kullsyskon!

Hawknestgrove
0

Tycker det är jättebra, at du söker här inne. fins ju massor! Så inte ska vi bua, tvärtom! Heder åt dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

Honkatten Candy som nämns i Alvins tråd:

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=29b3e97e-fffa-445d-96d0-6f63a5319616&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

är en ca 1.5 år gammal och troligtvis underlägsen "liten" tös, då hon mobbas av stödhemmets andra katter, kanske skulle gå ändå?

essut50
0

#3 Det kan fungera ändå att ta in en annan katt fast man har en äldre katt innan.

I mitt fall så var vår Tusse 14 år när kompisen Milou 4 år kom till oss. Det gick jätte bra, fast Tusse hade varit ensam i alla åren..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Jag bor i lägenhet med hund, katt i olika åldrar som kommit in vid flera olika tillfällen, och har dessutom barn. Det fungerar lika bra som det gjorde när jag var liten, fast vi bodde då i hus men med samma konstellation ;)'

Varför skulle det inte fungera i lägenhet förresten? :)

tuska
0

Jag bor i ett pyttelitet hus visserligen med två våningar, men oftast trängs vi 8 katter i olika åldrar från 1 år till 12 år på nedre botten i ett rum å kök. Två stora vovvar finns i familjen oxå. 

Alla djuren ska vara där jag är så det blir trångt  Skrattande   Finns det hjärterum finns stjärterum säjs det.

Min kastrerade gammelkatt är väldigt  nyfiken på den yngre kattens lekar och tokigheter, det har aldrig varit några större problem mellan dem, hon talar visserligen om att hon va första katten i huset.

Snart kommer det en planerad kattungekull oxå men de är på övervåningen med sin mammakattTyst

majvi
0

Kolla på katthemmen i Stockholm. T.ex  www.djurhjalpen.nu och där kan man också hitta länkar till andra katthem i Stockholm och i Uppsala.

Någon där kan säkert ge förslag på en katt som passar, man kan ta katten på prov ett tag och se om det fungerar hemma och går det inte kan man lämna tillbaks katten.Sen får katthemmet en plats där den kan ta in en ny katt.  Det är vanskligare att frakta upp en katt från södra Sverige om den sen inte alls fungerar i den familjen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Simson
0

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ham-Madam
0

tack alla för alla tips om katter som letar hem.

i helgen ska jag med sonen å hans familj å besöka lite olika katter som letar hem.

det de fastnat mest för är en nyfödd kul där det finns en skp och en vuxen skp på ett katthem i sthlm.

väl på katthemmet lär de väl se så många rara katter att de inte kan välja.

essut50
0

Lycka till med letande i helgen. Hoppas sonnen hittar sin drömkatt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Simson
0

Vad kul att ni gör det till en helgutflykt. Jo "faran" med att åka till katthemmen är att de har så många vackra underbara katter som man fastnar för. Det kommer inte att bli lätt. Flört Lycka till i vilket fall! Berätta om ni hittar någon!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Alexej
0

Skp-är det sköldpadda?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

japp, skp = sköldpaddsfärgad ;)

Ham-Madam
0

de bokade en skp med rött huvud.

har aldrig tidigare sett en så vacker skp.

fast å andra sidan är alla ungar vackra.

nu återstår flera v väntan på att den lille ska få flytta hem.

bilder kommer vid nästa besök som blir efter nyår.