BARF-hjälp
Behöver hjälp med ett bra recept på BARF. Har googlat, men de rekommederade länkarna med recept, finns inte kvar. bara en med % istället för mägd, om ni förstår.
Min chefskisse här hemma har länge fått en slags anfall när han ätit. Har nu börjat ge honom 2/3 rent kött eller fisk och han mår mycket bättre. Men, är lite orolig att han inte får i sig allt han behöver.
Så, ett bra recept, utan sådana där korvar som jag förstår en del använder. De finns inte här där jag bor.
Ja du, med risk att få på moppe här, så kör jag lilla allergiska Esther på just det du gör. Enda tillskottet är ett par morötter rivna och krossat äggskal från höns som bara ätit vegetabiliskt foder, dvs inga KRAVägg utan ägg från frigående höns inomhus, där det står på förpackningen att dessa höns bara får vegetabiliskt foder. Hon är nämligen allergisk mot fiskprotein, så jag kokar viltskrap med ris åt henne i de proportionerna du nämner. OCh min lilla tulta mår bra. Som jag skrev i ena annan tråd(orkar inte gräva själv, det kan n ån medis göra), så är just de där tillsatserna omöjliga att köpa för vanligt dödligt folk.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det finns Mathildas kokbok men sidan är under uppdatering.
Sedan finns det ett Barfforum där du också kan få bra tips.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack Alexej. Där får man bra tips!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....