Skriv på!
Den 10 december uppmärksammas internationella djurrättsdagen för att tydliggöra att människors och djurs rättigheter hör ihop. Den 10 december är nämligen samma dag som FN:s generalförsamling antog den allmänna förklaringen om mänskliga rättigheter 1948. Djurens Rätt stödjer den brittiska djurrättsorganisationen Uncaged's initiativ att samla namnunderskrifter för att alla djur ska få rätten till sina liv.
Läs mer om kampanjen
Jag vill att FN antar en resolution om djurs rättigheter!
FN antog 1948 en resolution om mänskliga rättigheter som varit ett rättesnöre sedan dess. Tiden är inne för en resolution även om djurs rättigheter, som fastställer att djur är levande, kännande varelser. De har rätt till sina liv, och till ett liv i frihet och i enlighet med sin natur.
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,6532245&_dad=portal&_schema=PORTAL
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men men, vaad menar dom? att vi ska skriva på så att ingen stör djuren att de ska leva de liv dom hade i naturen? eller att vi ska se till att dom har det bra innan dom blir mat?
Kanske bara det att djur också känner smärta, något som fortfarande en del betvivlar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja som Alexej skriver fattar jag oxå att det är
jag har skrivit på

Jag har skrivit under och tipsat flera.

#1 Tiden är inne för en resolution även om djurs rättigheter, som fastställer att djur är levande, kännande varelser. De har rätt till sina liv, och till ett liv i frihet och i enlighet med sin natur.
Detta betyder att djur ska ha rätt till sitt liv, till att kunna bete sig på ett sätt som är naturligt för dem, att få lämplig mat och vatten i rätta mängder för att nämna några rättigheter.
Djur är inte mat, kläder eller försöksobjekt. Ej heller leksaker eller underhållningsobjekt.
Tack till alla som skriver på.
Påskrivet o klart!