Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 475 ggr
Alexej
0

OT-skämt

Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp.
Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen?
Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i
Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?
Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

he,he..den kunden verkar till och med lite dummare än jag!;-)

Simson
0

Hihi! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Crisse
0

Nu måste jag vara med och göra bort mig för den där människan är nästan lika dum som jag var.

För 10 år sedan visste jag inte vad en dator var så jag bestämde med AF att jag skulle lära mig data. Jag kom in på datorteket och dom första 3 dagarna var det bara information men sen var det ut vid datorerna och jag hade aldrig suttit framför en. Dom var inte igång så jag tryckte på knappen och väntade men ingeting hände så jag kallade på en handledare och sa ifrån att det var något fel och han frågade om jag hade satt igång den, ja blev mitt svar och visade att jag hade tryck på knappen på skärmen och prata om att där blev många glada skratt. Jag visste inte ens hur många delar en dator bestod av och själva datorn stod under bordet så jag såg den inte.

Crisse
0

Ännu en rolig historia om att inte förstå sig på.

För många år sen jobbade jag på en fabrik och i lunchrummet stod en microugn och det var den äldre modellen som var lite större. Vi hade 3 vietnameser som jobbade där och den ena dagen var en av dom inne och fikade på samma gång som mig och en annan tjej. Vi satt vid bordet och småpratade när den vietnamesiska damen reste sig upp och gick bort och tryckte på en knapp på micron och sen gick hon tillbaks vid bordet och satte sig och sen satt hon bara och stirrade på micron. Vi började undra över varför hon satt så och stirrade och jag frågade och fick till svar att hon väntade. väntar på vad undrade jag jo hon väntade på att där skulle bli bild på TVn

Crisse
0

Jag är inte rädd för att göra bort mig så här kommer en till om teknikens värld

Jag var inte intresserad av att skaffa mig en Mobiltelefon så det dröjde till för 5 år sedan. Jag tog min dotter och svärson med mig till affären för att dom skulle hjälpa mig så jag fick en bra telefon. När jag hade bestämt mig för vilken telefon jag ville ha så började biträdet skriva ut avtal och grejor för jag har abbonemang och sen gick han och hämtade dom sakerna som tillhörde mobilen och kom med dom i en liten plastpåse. Han överräckte påsen till mig och sa här är SIM kortet och en lapp med PIN koden på. Jag stod där och stirrade på honom, han såg att jag funderade och han frågade om det var något fel så jag svarade att SIM kortet ville jag inte ha för jag gick aldrig till badhuset för jag kan inte simma, jag trodde att det var en extra present man fick när man köpte mobilen. Vi skrattade hela vägen hem och har skrattat åt det många gånger därefter.

Alexej
0

Crisse, den historien var riktigt bra:)

Jag är också värsta teknikidiot och bruksanvisningar hatar jag. Jag har aldrig lärt mig att spela in något på videon eller jag fattar fortfarande inte hur en dator fungerar. På alla fjärkontroller finns det massvis med knappar som jag inte fattar.

Köpte nu en video-dvdspelare där man kan spelar in gamla videos på dvd men inte ens packat ut det. För jag anar att det här bli riktig komplicerad…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Jag har en till:

Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.
Supporten: Vilken modell har du?
Kunden: Det är en Hewlett Packard.
Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?
Kunden: Nej, den är beige

Min kompis som alltid måste komma och hjälpa mig brukar skicka såna skämt till mig.

Puma77
0

Undrar varför Alexej *fniss*Flört

//Pia

catfoot
0

Fnissar glatt här hos Catfoot..

Tudor sitter å tittar storögd på matte..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Mina mamma jobbade inom ett aktivitetsprogram för arbetsförmedlningen för säkert 10 år sen. Iaf, det gick bra för henne så hon fick började undervisa egna elever.

En dag så kom det in en man som inte verkade vara så… smart.

Mamma hade någon genomgång om hur man startade datorn, vad program var och hur man öppnade Word, Excel, Internet Explorer och andra användbara program och vad de kunde användas till. Det var ungefär vad de hann den första timmen.

Under denna tiden så verkade det inte som att mannen lyssnade så hemskt mycket utan satt och pillade med massa annat. När mamma började gå emot hans dator för att se om hon kunde hjälpa till med något så stängde hans snabbt ner allt och stängde av skärmen och försvann iväg på fika.

Mamma startade då skärmen och kollade lite olika program för att se om något hade hängt sig eller så. När hon kom till Internet Explorer förstod hon vad som hänt. I listen där man skriver in adresser fanns tre saker inskrivna (datorn hade någon automatiskt tömning när man startade om den eftersom många elever använde den, så det var bara han som kunde ha skrivit det); knark, kokain och amfetamin. Inget www, inget .com eller .se. Bara orden, rakt upp och ner. Om han hade lyssnat på genomgången kanske det hade gått bättre. ;)