Kattunge
Hej alla kattälskare,
Jag har en liten katthona som är ca 9 år idag och som svulten och frusen hittade ett hem hos mina svärföräldrar för 8 år sedan. Nu när jag och min sambo har haft henne boendes hos oss i 2 år är jag väldigt sugen på att skaffa en liten kattpojke.
Jag har fått möjlighet att eventuellt adoptera en liten pojke som är 14-15 veckor och som förmodligen fötts utomhus någonstans. Han har bott hos en familj sedan ca 12 veckors ålder och innan dess hittades han och hans syskon vid ett träd och riskerade att bli bortskjutna om ingen tog hand om dem. Man vet alltså inte hur länge de varit ifrån sin mamma och om de haft kontakt med människor innan dess.
Är det svårare att få en katt som förvisso är väldigt ung ännu men som kommer från denna slags situation tam på samma sätt som en kattunge som kommer direkt ifrån sin mamma? Familjen som har honom nu menar att han är väldigt tillgiven, om än busig.
KAn bara säga, lycka till och välkomna kissebarnet! Det går säkert bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nej, det går säkert bra. Kattungar som kommer utifrån är lite mer avvaktande och förstår inte riktig meningen med människor. Den kan vara lite rädd för händer eller snabba rörelse men det går över. I den ålder kan ni "tvånggosa" med ungen. Fast jag skulle skaffa 2 kattungar. De vill leka så mycket och en 9-årig katt är inte så förtjust i en lekande och jobbigt kattunge.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus