Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 809 ggr
Velinga
0

Vad för kattmat ?

Jag är ju en fantast för Royal Canin, oavsett om det gäller katt eller hund. Jag tycker att det är bra mat även om det kostar.

Men jag skulle vilja höra era åsikter om mat, fast bara om dyrare märken som Hills, Iams osv. Jag tycker inte att kattmat man köper i livsmedlesaffärer är bra.

Vad ger ni för mat ?

Hawknestgrove
0

Ja, jag har ju tom svårigheter att hitta RC vetfood här hos mig. ärmaste är i Dingle, 7 mil härifrån. Men när det gäller vanlig mt, så ser jag inget fel i mittemellankäk, dvs sånt som fins i vanliga matbutiker. Men inte det billigaste, JAg tycker Mjau är bra och prisvärd mat om du har normala katter utan speciella behov

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Mina äter RC sensible, Thindra som äter endast torrfoder äter då bara det. Tudor får även Mjau blötmat som extra då han vill ha det. Thindra skulle också kunna äta blötmat om hon ville då det finns framme men avstår.

Men RC sensible finns det ständigt tillgång till här.

//Pia

Velinga
0

Men är mjau bra mat ? Måste man ge katter blötmat eller räcker det med torrfoder ? Jag mår nämligen illa av lukten från blötmat, tyvärr.

tuska
0

Om du ger enbart bra torrisar,  kan du ge dem rått kött kyklingvingar köttfärs som mat,   det lukten kanske du klarar. 

Mjau är annars bra svenstillverkad kattmat

Puma77
0

Tudor vill gärna ha blötmat och då mjau så han får lite, vist lukten är inte god på blötmat men jag står ut tack o lov. Han äter inte så mycket så en stor mjauburk räcker här hemma i 4-5 dagar;)

//Pia

kattassen
0

Mina äter James Wellbeloved Adult (Rice and Turkey eller Rice and Duck). Vi fick smakprov på en kattutställning en gång och det blev klara 10-poängare när jag serverade detta hemma kan jag säga. Sedan dess är vi av med kräkproblem som mina hade vid ung ålder när de åt RC fit 34.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

Mjau torrfoder har fått dåliga kritiker men deras tetrapack blötfoder är väldigt bra och populär.

Det är aldrig bra att ge katten bara torrfoder. Många katter föredrag blötfoder och då får de mer vätska i sig - viktig för deras njurar och minskar risken för urinsten.

Tycker inte att det luktar illa så länge det är fräsch.

Annars ger jag mina Orijentorrfoder-väldigt populär och utan tillsats av spanmål.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus