Kisse hängig.. =(
Lilla Ruu har i 2 dar nu varit väldans hängig. Inte gått sina vanliga rundor, han spydde ett par gånger igår och idag när vi vaknade så rann hans öga riktigt rejällt..
Sitter nu och håller i telefonen, ska jag ringa veterinären..
Oj! Då får vi höra längre fram! Ni var ju borta i helgen, eller hur? För i och med att han är fullvaccinerad, så får vi hoppas att det inte är så farligt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja vi var borta i helgen.. Men syster sa att allt hade varit bra, dom hade sovit hos henne och ätit som vanligt..
Kan han reageera på vaccinationen? fast det är ju en hel vecka sen..
jag har inte en krona till veterinären men jag måste ringa och höra vad det kan vara.. Och om hon vill kolla på honom så har jag fått ta det på faktura förut så det ska nog gå bra..
Men jag blir så nojjig när dom är dåliga. känns som om inget någonsin någonsiin blir bra.. men det är enklare att slåss för att mina små ska må bra än att jag ska det.. orka..
JA jag tycker det verkar lite märkligt, då han klarade sin förra vaccination utan problem och det var ju ett tag sen han fick sin andra spruta. HAr du fått tid nu? Du får hålla oss uppdaterade! Hur är bajset? OCh kisset?
Han har inte ätit något skumt vad jag kan se.. Med dom små är det värre.. dom tuggar i sig allt dom hittar.. Det är i såfall om han tuggat på någon blomma. Men jag har inga giftiga blommor hemma.
har fått en tid klockan 5 idag.. får se vad hon säger.
Han har varit lite lös i magen, det har han. Annars är det ingen skillnad i kattlådan.
Blir bara så orolig när han inte gör som han brukar.. han sitter och pratar i fönstren i vanliga fall, jag tror han längtar ut. och sen är det en obligatorisk runda kring lägenheten med Nemo. Och så massa kel anfall..
Det är säkert inget allvarligt och ändå stressar jag upp mig och springer som en galning mot veterinären.. *huuu*
Sån är jag med. JAg sprang till vet med Arne förra veckan. Men hur är det som rinnr ur ögat? Klar vätska, elelr är han röd i ögat? Han kan ha fått en liten mekanisk skada. Jo, han kanske längtar ut lite. Men han klarade sig så bra i över en månad hos sSanna utan att gå ut, så jag tror nog inte att det är så farligt. Han är ju tyvär en sån katt, som kan råka väldigt illa ut om han går ut ensam, han är ju för godtrogen och snäll. JAg menar, vilken kisse skulle egentiligen bara snällt låta sig stoppas in i en transportbox som han gjorde? Nä, elaka människor skulle kunna göra honom väldigt illa och det se vi ju att det är det gott om…..Plus alla sjukdomar som en kisse kan dra på sig när han är ute själv.
Det är vit klet som rinner ur ögat, han har även nyst lite.. Melvins öga har oxå börjat rinna och det är värre.. Hans är brun aktigt kletigt och han nyser han med..
Men just nu har Ruu bosatt sig i mitt knä =)
Han ska inte få gå ut själv men vi ska ut i sele han och jag.. måste mäta honom bara.. tycker alla selar ser så små ut.. Ruu är en stor och stark kisse.. Ingen liten mes =)
Jag vet en uppfödare som vaccinerade en kattunge som blev dålig av vaccinet.
Tror att det var den katten som iof fick dubbel dos av vaccinet. Me han började kräkas och så.
Ja kanske bäst att köpa ett sele som är avsett för hundar. Bra att du får komma i tid. Det löser sig nog, ska du se! Det blir kanske antibiotika för hela gänget! OCh Ruu hade ju ingen smitta med sig, för han var ju frisk när han åkte och hade varit inne hela tiden. MEn det kan vara vaccinet……
Men mina små har varit snuviga från dag ett.. från och till. Hittade bilder på hur små pojkarna såg ut då dom kom till mig.. uscha, nemos ögon.. *huu* Han såg inget stackarn.. Men dom har varit symptom fria ett tag nu.. Men men, det är väl bara att börja om igen.
Ja det löser sig nog, ska du se…. Lille Ruu hr ju en del att ta av, så det är ju ingen fara med att han ska bli för mager i första taget, hahaha!
Naww.. Ruu är muskulös XD Han är som sin pappa/husse.. gosigt inbäddad =) ha ha..
Naww.. Ruu är muskulös XD Han är som sin pappa/husse.. gosigt inbäddad =) ha ha.. nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Hmm… två medelanden.. Kan ju tala om att de sista där är från Nemo.. Alla n:en oxå.. han hoppade upp på tangentbordet..
Ja då får vi hoppas att det inte är något allvarligt. Du ska iväg om ca 2 timmar nu……
Mmm.. har 15 minuters väg till vet. vilket är skönt.. Slipper åka långt med de små
Hej igen, jag tog med mig allihop.. Den enda som blev utan pencillin kur var Nemo. De andra två får pencillin och ögonsalva. Hon tyckte Ruu såg bra ut i ögonen men eftersom dom rann och eftersom Melvin såg ut som han gjorde tyckte hon jag kunde behandla ett par dar med salvan

önskar att Ruu kryar på sig snart..skönt att dom fått vara till vet!!
#16 åhhh så skönt de måste vara att ha så nära till vet!
Så bra! Vad var det för fel då? Fick du veta det? KAttsnuva?
Melvin var hon säker på att det var kattsnuva och eftersom det inte verkar ge sig så kommer han nog få leva med att ha det igen och igen.. Men det kommer ju aldrig bli lika illa som när han var liten.
Ruus öga var så fint att det kunde ha varit bara skräp i.. så vi skulle bara behandla i förebyggande syfte ett par dar. Ifall det var början till kattsnuva.. vilket hon inte trodde eftersom han var vaccinerad.
Magen har lugnat ner sig och han är piggare nu.. vet inte varför han spydde kunde vara olika saker sa hon.. Hon kände och klämde på honom och kände inget som inte skulle vara där..Hon tyckte jag skulle avvakta och se om det fortfarande var likadant om ett par dar. För han var redan bättre i magen då vi var hos henne, inget spy eller lös mage innan vi åkte.. Vi diskuterade oxå foder. Han ska inte äta kattungarnas foder, vilket är svårt att hålla koll på men vi ska väl se till att hitta en rutin på det.
Då är det nog bättre, att du ger alla vuxenmat och bara lite tillskott till ungarna. De är så pass stora nu, så de klarar vuxenkäk. Mina fick inget annat än vuxenkäk efter det att de var 4 månader. Och det är inget fel på dem så.
Det är bara det att jag har en 10 kg säck kattungemat.. =/ Den var dyr.. så den får dom äta upp! =)
Klipp ut ett litet hål i en låda där inte Ru kan komma in. Så minimalt hål som du tror att små kissarna kan komma igenom bara. Ställ maten därinne till säcken är slut. Man kan även ha det i en transportbur, knyta fast dörren till en smal springa.. Dvs om du nu inte provat detta tidigare..
Ja det får de. Då får du göra så, att du har vanlig mat framme och bebismat i ett skåp och ge vd två,tre tillfällen. För det är som sagt inte så bra, att han äter sån mat. Liiite för mycket näring för den bjässen. Han är ju inte bortskämd, ska du veta.
Det där med lådan är bra! Jag har ett klätter träd där ruu inte ofta kommer upp i.. där uppe finns en låda där dom små sover. där kan jag lägga deras mat.
Men vanlig mat frame går inte.. Testade det, min små åt den och ca. 3 timar senare diarre och spyor.. Deras magar är helt otroliga. Så det blir mat på fasta tider för dem allihop i såfall..
Ja, då får du göra så. MEn hur gamla är de? ÄR de närmare halvået, så kan du skta börja väja in dem på vanligt käk, så du slipper köpa meer kattungemat.
Dom är födda ca. 1 augusti.. men har ingen anning då vi hittade dem ute under ett gasol skåp bakom en resturang. Vet. gissade på ca. 1 augusti.. då är dom.. 5 månader. Får köpa nästa steg i royal canins mat.. och sakta blanda ut den.
JA, men har du 10 kg, så tardet tt tag… men som sagt, blanda ut sakta!