Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1549 ggr
Alexej
0

Hur länkar man ?

och mer informationer övet ifokus:

Alltid lättast när du kopiera in en länk gör mellanslag sedan, då förändras kopian till en länk!

www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=85c8634f-af54-4f7e-909d-4a7869017890 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Så här fungerar iFokus!

Hur gör man?

Hur du direktlänkar i inlägg!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Vill man vara extra snitsig kan man enkelt döpa om länken till något passande.

T.ex. vill du att länken till artikeln Så fungerar iFokus ska heta just så.

1. Skriv Så fungerar iFokus.
  2. Markera det du skrivit Så fungerar Ifokus
  3. Gå upp i verktygsfältet och klicka på "kedjan" (tre länkar)
  4. Nu kommer det upp en liten dialogruta där du kan kopiera in länken: http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=85c8634f-af54-4f7e-909d-4a7869017890 
  5. Här är resultatet: Så fungerar Ifokus 

Mvh Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Lena, Ledsen men jag fattar inte Generadnr 3 och 4 får inte upp ngn dialogruta…

vanessa
0

Du måste markera det du vill länka. Sedan trollas kedjan fram. Den andra rutan till vänster om saxen. När den kommer fram så klickar du på den kedjan. Så kommer dialogrutan upp. Där lägger du in länken, klickar i rutan "öppna i nytt fönster" om du vill. Annars så hamnar allt på denna sida. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Först kopierar du länken in, tex

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=52a0cf45-f440-43aa-8d94-9928a5703e07

Sedan (vet inte vad det heter) går du med vänster mussidan över, då blir det svart-grönt, kopiera (Crtl och C) sedan pil (radera) skriv in det nya mening. Då blir kedjan i verktygsfältet svart och tryck på det. Då blir det rutan, kopiera in länken (Crtl och V), bocka för att "Öppna länken i ett nytt fönster". Sedan borde det går.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0
marieborg
0

Åååå hurra det funkade! fattade inte att det var kedjan två steg till vänster om saxen precis här ovanför när man skriver inlägget Generad

var uppe i adressfältet och höll på men nu kan jag.. tack!!

Lena
0

Bra! :) Det blir ofta krångligare än vad det egentligen är när man ska försöka förklara i text hur man gör.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

puttar upp!

Hawknestgrove
0

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Haha, det gicvk!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MorganP
0

Kan ni inte göra en avdelning som heter typ "Testavd" där man kan få testa och leka med funktioner utan att man känner sig dum för att göra fel. Ska d v s vara en avdelning där man kan "leka" utan att trådarna/inläggen kommer högst upp på forumet. Innan dess börjar jag inte leka med att ens försöka lägga in bilder… Generad

essut
0

testar oxå

lätt som ett plätt, tack snälla ni…

Alexej
0

Fick ett pm med frågan men det är nog många som undrar:

Skriver texten - markerar texten - klickar på länksymbolen - klistrar in/skriver länkadressen och väljer öppningsalternativ - klart

Minskar bildar i inlägg:

Klicka på den, då blir det små fyrkanter. Dra in undre höger hörn inåt tills rullningslisten där nere försvinner. Kollar propotioner. Publicera.

maggan47
0

ska prova  http://hur blir detta    får bara med http  fast jag markerar, trycker på länk, ska ny länk kommer upp och jag skriver vad gör jag för fel, sedan när jag klickar kommer http med Maggan47

vanessa
0

Maggan, du måste först kopiera eller skriva av adressen du vill ha in i dialogrutan som kommer upp när du klickar på länken.

Sedan skriver du ordet du vill ska bli länken. Markera ordet, gå upp till kedjan, klicka på kedjan och sedan så kopierar du in ordet i rutan som kommer upp. Ska du länka utanför sajten så kryssar du i rutan "Öppna i nytt fönster". /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Morgan, det går inte med en testavdelning som inte hamnar högst upp. Men jag tror inte att någon skrattar om du försöker. Alla har lärt sig genom att försöka och jag tror hittekatter är den sajt med mest bilder framme. Det är jättetråkigt på andra sajter när man måste klicka fram bilder hela tiden.

kattassen
0

Liten fråga angående ang. länkning/bildinlägg:

Hur gör ni för att lätt få in en ex. smileys-animation, måste den finnas på ens dator som gif-bild först? Eller går det att länka in den i inlägget på något vis?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

nej, det går bara genom bifogad fil.

Jenna-Gun
0

Eller om du har laddat hem smilyes från här     

(Klicka på gubben)

Jenna

maggan47
0

provar igen maggans   gick bra äntligen  

Alexej
0

Putt

marieborg
0

Stockholms katthem

åå tack Alexej, nu kan jag igen…mitt minne är inte det bästa..

Alexej
0

Putt