Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1280 ggr
Sidentass
0

Berlioz har ont

Berlioz, ömmar när man tar honom på sidorna, när man lyfter upp honom och klappar över ryggen..pratade nyss med vår nyöppnade veterinär här i Linköping, han trodde bestämt att det var njurarna som krånglade, och skickade mej till något av sjukhusen i stan. Så nu blir det till att ringa, kanske få ta njurprov, eller hur dom nu går tillväga..han hade ju som många av er kanske vet väldiga problem med sin urinblåsa för drygt ett år sen, nu kan han kissa..men man blir ju så orolig när de verkar gå åt njurarna..

Kusten
0

Åh vad jobbigt.. både för katten och för er.. stackars Berlioz som har så ont. Kan tänka mig er oro, men hoppas att det är något som går att rätta till. Kramar om - håller tummarna hårt att det går bra hos veterinären.

brutt
0

Gäller det njurarna brukar det tas ett blodprov i en tass kretatenin och urea, för att kolla njurvärden.Min ena hankatt som hade kalciumoxalat sten i blåsa och två gånger om  opererades därför får nu äta KD foder från Hills pga förhöjda njurvärden.Hans värden har därmed sänkts till nästan normal nivå.

Hoppas veterinären snabbt hittar orsaken till det onda så katten får snabb hjälp.

Sidentass
0

#2 Vad skönt att din kisse blivit bättre..ja..jag är förberedd på att Berlioz kanske kommer att få äta diet framöver..sånt är lite joxigt när man har många katter, men jag vet ändå att det funkar med lite vilja. Han får inte äta av de andra katternas mjau-torrfoder, därför brukar jag stänga in honom på toa med en skål blötmat när dom andra äter torrt! Ska ringa djursjukhuset imorgon, har inväntat tills husse kommer hem så  vi kan komma fram till en tid som det passar oss att åka.

Tack för att ni tänker på oss..det är så skönt att skriva av sig sin oro här bland folk som förstår hur man känner när någon av de käraste man har inte är i form..

catfoot
0

Skickar Berlioz en massa nopussar att allt blir bra med medecin å dietmat..Inte lätt att ha ont å vara liten kisse..Kramisar till matten från Catfootsgänget

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Håller tummarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Å så tråkigt att Berloz har ont!  Håller tummarna och tassarna att det går att åtgärda med medicin och diet.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Hoppas att det är inget farligt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Håller våra tummar och tassar för Berlioz, det är så oroligt när kissen blir krasslig och får ont. Hoppas det blir ett bra besked.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Även här håller vi tummar och tassar för Berlioz och hoppas att det går bra hos vetten.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

snickan
0

Hoppas att det går bra med Berlioz att ni får tid hos veterinären i morgon, och att det är inget farligt med honom

Denna kommentar har tagits bort.
snickan
0

Jag vet inte vad det är fel, när jag klickar "skicka kommentar" då händer inget, nästa gång blir det dubbla. Kan någon hjälpa att ta bort den ena

MariannE11
0

håller tummarna för snyggingen…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här i Kungsör..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Tack alla för tum o tasshållningar!

Djursjukhuset vi ska till ligger så illa till för oss som inte har bil, därför fick jag en tid på fredag så att även husse kan följa med. Han är bättre än jag på att hitta i stan.

13.20 ska vi vara där. Berlioz äter o dricker..men jag märker att han är lite sur i humöret gentlemot dom andra katterna..samt ömmar vid beröring över ryggen och på sidorna..så nog är det hög tid att kolla upp vad det kan handla om..

Fagddu
0

Hoppas verkligen att det går att lösa med lite medicin eller specialfoder… ska tänka på dig och skicka mentala nospussar till Berlioz ända tills på fredag!

Hawknestgrove
0

Ja lycka till!

Sidentass
0

#16 #17 Tack snälla ni!

catfoot
0

Pussa på Berlioz från oss…

OT/Snyggt ....

maggan47
0

lycka till säger jag också, och att du får en bra diagnos, Lucas var njursjuk i många år, men hade ett bra liv, med dietfoder

Maggan47

Hawknestgrove
0

MAggan läs min tråd om Arne hos vet.…..Du kanske har tips?

Sidentass
0

Nu har vi varit iväg till ett av djursjukhusen här i Linköping med Berlioz. Och jag har goda nyheter..ingenting åt njurarna, och märkligt nog hade han inte ont vid undersökningen! Det var ingen fara å färde, vetten beskrev att det kan vara nerverna som smärtar på detta vis, vilket är ganska vanligt hos katt. Förstod inte vad han menade, men blev lättad över att det inte var någon fara:-9

Fick medicin som jag ska ge honom i tre dagar om smärtan kommer tillbaka.

Så nu är det lugna gatan här igen:-)

Tack alla ni som tänkt på oss!

Hawknestgrove
0

Pust!

catfoot
0

Men vilken glad nyhet så här före helgen..Pussa på kissen från oss alla ho Catfoot

OT/Snyggt ....

anebit
0

Underbara nyheter!   Skrattande

Så skönt för er att få ett sånt glädjande besked, det finns väl inge värre än ovissheten.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Fagddu
0

Vad skönt att det inte verkade vara värre än så. Inte minst för Berlioz. :)

brutt
0

Så bra det gick!