Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 4755 ggr
Maria-I
0

Höstbädd för hemlösa katter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Är det någon härinne som INTE har en kattbäddFlörtGlad???

Här kommer två höstliga varianter av den tidigare stjärnglada. Kanske någon som önskar en i julklapp??

De bäddar som beställs i oktober och november kommer att gå till två av mina egna projekt, en kastrering av Alice (grå-vita katten), hon och hennes syster är förvildade och levt väldigt osäkert på ett koloniområde i Malmö där de fött varsin kull ungar i sommar (Felicia i bädden är Alice dotter). Båda flickorna är nu infångade och eftersom ingen förening hade möjlighet att hjälpa de två vuxna förvildade katterna så har de fått ett permanent hem på min systers gård. Nu måste Alice dock kastreras innan hon får gå fritt på markerna, inga fler ungar ska hon behöva få även om hon nu har tak över huvud och fri tillgång till mat för första gången i sitt liv.

Det andra projektet är att omvandla min systers gamla svinstall till akutplats åt dräktiga honkatter som ingen annan kan hjälpa, renoveringen är på full gång, men det skulle behövas lite roliga kattleksaker, bäddar och annat för att bli trivsamt för kattfamiljerna. Bilder därifrån kommer ni att få se senare, kommer att nog att behöva lite inspiration av er…

Den beiga bädden med bladverket finns med diametern 43 cm och den lila blommiga bädden finns i storlek 43 cm och 48 cm. Fleecen finns i svart och beigt. Bäddarna är vändbara och går att tvätta i maskin.

Priset är 325 kr per bädd och frakt tillkommer med 55 kr om du inte har möjlighet att hämta den i Lund hos mig. Frakt för två bäddar blir 77 kr.

Beställa gör ni som vanligt via mig: webmaster@raddakatten.se

Det var allt tror jag, ha en härlig dag allesammans, och tänk på att julen närmar sig….

Testpanelen Felicia kollar mjukheten på nysydd bädd…

Puma77
0

Men gud vad snygg.

Kan säga att Tudor verkligen älskar sin.

//Pia

Maria-I
0

Åh, vad roligt att höra. Katter kan ju ha rätt konstiga krav när det kommer till just liggplatser…

Maria-I
0

Och här är en bild på en lilavariant:

Maria-I
0

Och sist men inte minst, en bild på förvildade Alice som nog varit precis så underbart tillgiven idag som hennes döttrar om hon bara hade fått chansen att få mänsklig kontakt som yngre, men nu har hon ett hem till att börja med.

Visst är Felicia i bädden högst upp lik sin vackra mor Alice?

Naquita
0

wow vad snygga:) skulle mkt väl kunna tänka mig den första, men som ägare till 3 silverperser kan jag inte ha svart, det blir vitt på en gång;)

Maria-I
0

Vilken tur att det går att få i beigt fleece då Flört!

Hawknestgrove
0

Ja, jag kan verkligen rekommendera bäddarna! Jag har ju två, som numera är placerade uppepå garderoberna. Då blev de poppis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

wiii..ska fundera några dgr, har behov av att få nya bäddar då alla stödisarna sliter sakerna men inte riktigt råd med all "lyx". de e dyrt o ha många fyrfotade sambos;)

SagaLina
0

åh vilka fina! Såna kanske man skulle ha, ska fundera lite jag!

Hawknestgrove
0

Ja, de är verkligen fina! Välgjorda och slitstarka i bra tyg.

Alexej
0

De är jättefina!

Rädda Katten har också fina bokmärken (kanske som julklapp):

Handgjort bokmärke 25 kr/ st (Artnr 1-8, se nedan)

Våra bokmärken är handgjorda och levereras med snöre och pärlor. De humoristiska citaten får alla kattälskare att dra på smilgroparna!

Den laminerade ytan skyddar bilden och är lätt att torka av vid behov.

• Laminerat
  • Handgjort
  • Med snöre och pärlor

Artnr 1: "Det finns ingen snooze-knapp för en katt som vill ha frukost"

Artnr 2: "En katt är en gåta utan lösning"

Artnr 3:"Hundar kommer när man ropar på dem. Katter tar emot meddelandet och ber att få återkomma"

Artnr 4:"Jag har hört att det skulle vara svårt med katter och dressyr. Det är det inte alls, min dresserade mig på tre dagar"

Artnr 5: "Katter förstår vartenda ord vi inte säger"

Artnr 6: "Katter kan med matematisk exakthet beräkna precis var de ska sitta för att vara mest i vägen"

Artnr 7: "Om katter kunde tala skulle de låta bli"

Artnr 8: "Vill du ha ständig sysselsättning? Då ska du försöka få din katt att sitta vackert"

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Åh så fina!

Maria-I
0

Så underbara ni är som pushar för RK:s grejer…

Till #8 kan jag bara hålla med, det är verkligen inte billigt att ha husdjur!  Det är synd att många andra inte tänker på det innan de skaffar katt, då hade det kanske inte funnits så många sommarkatter. RK:s minsta kattbebisar och deras mamma Tova skulle dränkas eftersom deras matte inte hade råd att ge dem mat Skrikandes

Hawknestgrove
0

Hur mycket ska man höra inna örona tillr av. Det borde väl folk fatta, att man inte får dränka katter! Inte ens nyfödda!

Sidentass
0

Fantastiskt fina grejer!! Den som ändå vore så duktig..jag ska ta mej en funderare här till jul:-)

majvi
0

Har du lagt in detta på katter i fokus också? Jag såg att de hade en tråd om frusna katter där

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

martdat
0

jättefina bäddar och fina bokmärken med,  Ska bli kul att se bilder från ombyggnaden av svinstallet, bra ide,  hur ska det finansieras om man får va nyfiken, min pappa ville bygga om sin gamla lagård som bara står och skräpar till katthem men efter att ringt runt till komun, djurskyddsinspektör, länstyrelse  så insåg vi att ingen kommer nånsin attt betala för inhysningen så det skulle aldrig funka, däremot när de gällde själva bygget kunde man få hjälp med det via glesbyggdsbidrag,. men det ska ju rulla på sen med,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Underbara kattbäddar och bokmärken! Typiska Vill Ha saker för en kattfreak. Och att det sedan går till Rädda Kattens verksamhet gör det naturligtvis inte sämre. Kanon helt enkelt!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria-I
0

Hej alla kattvänner!

Hu, vad jag är trööött idag, har målat, målat, målat i det gamla svinstallet som sakta håller på att förändras till ett kattstall. Jag får lägga på en rem, för kanske redan till nästa helg kommer de första dräktiga honan/ ev honorna…

Till Martdat:

Detta gamla väldigt nergångna del av stallet har för många år sedan inhyst grisar och har tre bås med korridorer på båda sidor. Jag bekostar renoveringen som inte kommer att vara omfattande, det är bara färg egentligen och en värmelampa (och sedan de vanliga kattprylarna). Båsen är målade, ett bås för umgänge med en kökssoffa från Blocket, en bås för sovdel med halmbalar och frigolitkojor och det sista båset är en toalettdel.

En av korridorerna blir lekdel med prasseltunnel och lite annat. Det finns naturligt en massa klättermöjligheter på bjälkar och järnribbor lindade med hampatråd. Tre fönster med djupa fönsternischer har fått kuddar för de katter som vill kika på fåren utanför. Sedan får jag snickra ihop lite hyllor också. Imorgon kan jag ta med kameran om ni vill se några bilder.

Idag när jag gick in i stallet såg jag ett pyttelitet djur utanför kattdelen som satt och åt kattmat (syrran matar en massa strykarkatter också), åh nej en råtta!!! Var min första tanke. Nä, men en pytte kattunge, kanske 7-8 veckor max (inte alls gammal nog att klara sig alldeles själv i alla fall), men snabb som attan, fräste på mig också när han pep förbi mig. Syrran berättade att han synts på gården tidigare i veckan, men verkar helt ensam, ingen kattmamma och inga syskon synts till. Men han vet exakt var maten finns och sover på höloftet troligtvis (det synts hål i höbalarna). Skulle gärna vilja få in den i den betydligt tryggare kattdelen där det snart kommer att finnas andra kattungar och kanske en stödmamma. En till förvildad bondkatt behövs inte!!

destiny
0

Låter som att katterna kommer att få det jättebra i stallet. Klart vi vill se bilder. Flört

Hoppas verkligen den lille skiten som kommer och äter låter sig fångas.

Puma77
0

Åh vad mysigt det låter. Hoppas den lille kommer in i kattdelen också så får den trygghet mat och värme:))

//Pia

majvi
0

puttar

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Maria-I
0

Här kommer en liten titt på renoveringsobjektet… Idag är fönsterna tätade och målade och lite annat smått och gott. Snart bara väggarna kvar, och sedan inredningen förstås men det är ju den roliga delen. Den del som syns på bilden är umgängesdelen, där man kan mysa med katterna och sitta skönt, här kommer också katternas matplats vara.

Den lille ensamstöringen har jag inte sett alls idag, men det har också varit ruggigt väder i Skåne, regnat precis heeela dagen, tror han har krupit långt ner i halmen. För två veckor blev en katt påkörd precis vid min systers gård, det kan mycket väl vara denna kattunges mamma Rynkar på näsan.

(Bjärshög är syrrans gård om någon undrar varför det står så på kudden)

Maria-I
0

Sååå tråkigt att måla fönster blää……..

En liten list eller kanske om jag orkar att mura kommer att dölja isoleringen som nog är väldigt kul att dra ut för uttråkade katter…

lilo-nova
0

Vad fint det är!Förvånad

Så duktigt! Skrattande

martdat
0

Blir ju jättefint! mer bilder sen!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puma77
0

Åh jag älskar det där lantutseendet. Ser ut att vara både stilrent och lantlig.

//Pia

Tisphe
0

Wow! Vad duktiga ni är! Skrattande

essut50
0

Oj vad bra katterna kommer att få det.

Hoppas ni kan fånga in den lilla kattungen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

LindaKarlstrom
0

Jag ska se hur mycket pengar jag har kvar när månaden är slut, om det är tillräckligt för att köpa en bädd ska jag göra det! Den översta med beige blad på var bara för snygg och skulle matcha soffan otroligt bra!

emjon
0

Så härligt att se hur bra kissarna kommer få det med denna omsorg och jag hoppas också att du får tag i den lille så den kommer in i tryggheten.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

destiny
0

puttar… det är ju snart jul Flört

anebit
0

O så mysigt katterna kommer att få det.          Glad

Så fint du gjort och va duktig du är.
Där ser man att det behöver inte vara så avancerat.

Hoppas att ni får in den lille och sen vi vi ser mer bilder.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Maria-I
0

Hej mina sötaste kattvänner!

Så goa ni är som puttar upp… Renoveringen fortsätter men den senaste veckan har jag inte hunnit göra så mycket, RK:s julkort skulle fixas också, hoppas, hoppas nu att många beställer….

Kolonin består av över 50 katter enligt de tanter som matar dem!!!!! Gråter

I stallet har väggarna nu äntligen målats, tvi vad smutsiga grisar är, men nu ser det finare ut. Som ni ser har jag inte ännu satt lister på fönsterna, men det kommer.

Några sådana här bord till har jag lagt bud på hos Björnssons auktionskammare, håll tummarna att jag får dem… Bra att lägga madrasser på och lite info om hemlösa katter för besökare. Kattkojan i bakgrunden skänktes av kattkoja.se, verkligen generöst och tas tacksamt emot.

Maria-I
0

Sedan har det virats 150 m (!!!) sisalrep…

Maria-I
0

En gammal mdf-platta har målats med griffeltavlefärg. Här kommer det att stå vem som bor där och kom-ihåg-saker.

Just nu bor ju de vuxna skyggisarna Alice och Chaplín som gör fina framsteg, när jag var där sist så vågade de sig fram för att äta skinka från handen. Dessa två kommer att vara bofasta på gården och nu när de är kastrerade är det snart dax för dem att släppas fria, om de vill det förstås. I hela sitt liv har de strövat fritt, ändå verkar de trivas i stallet.

Idag kommer det en massa kattmat till stallet, till kommande kattfamilj, så snart kommer den första kattfamiljen. Vilket betyder att jag får lägga på en rem att bli helt färdig…

Varmaste kramen till er mina omtänksamma vänner!

Puma77
0

Sååååå läckert det är.

//Pia

Maria-I
0

Syrrans gamla trädgårdsstolar är perfekta som hoppansats till fönsterna som får dynor från Jysk (20 kr/ st och tvättbara!!)

Just nu ser det väldigt kalt ut, myspyntet har inte kommit på plats ännu förutom två st katttunnlar från Överskottsbolaget.

Maria-I
0

Roligt att du gillar det Puma… Jag vill ju så gärna att det ska vara lite inbjudande för dem som kommer dit och besöker också. Så att de glömmer bort fårstanken från vännerna på andra sidan skynket…

Att det blev den här lantliga stilen kom rätt naturligt, dels för att det passar till de grova väggarna men också för att det är det allra billigaste att hitta begagnat. Det lilla bordet har kostar 60 kr på loppis, soffan 400 kr på Blocket… Billigare än IKEA det!

När jag stod och målade i veckan fick jag sån julkänsla, såå mysigt att göra det julfint i ett stall och sedan bjuda katterna på lite skinka och kattvännerna på lite glögg… Synd att det råder blåtungekarantän i Skåne just nu bara Flört

Puma77
0

Jag älskar den där lantliga stilen och det skulle inte kunna se mer hemtrevligt ut med ngt annat. Nog skulle man känna sig hemma där allt även med fårskallarna på andra sidan *fniss*Flört

//Pia

majvi
0

Dags att köpa julklapp till katten

Hennum
0

vad fina bäddarna är! hade jag haft råd hade ja köpt en sån till vår gamla tant där hemma, hon har blivit innekatt nu, och skulle verkligen förtjäna en sån fin bädd.

jag får spara kanske, för hon är definitivt värd den ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

destiny
0