Pälsfria fredagen
Hej!
Jag tänkte göra lite reklam för pälsfria fredagen 28/11 i allmänhet och demonstrationen samma dag i svedala kl 18.00 i synnerhet.
djurrättsalliansen anordnar en demonstration vid en av de sista pälsfarmarna som ligger i svedala för att protestera mot djurplågeriet och den onödiga slakten av minkar som råkat få en fin päls.
Det kommer finnas bussar som går från malmö, lund och helsingborg, för att boka plats på dom ringer/smsar man 073-658 65 93 eller mailar till info@djurrattsalliansen.se
Om du bor i skåne och tycker illa om päls så får du hemskt gärna följa med!!!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hade gärna hängt med om ja bott närmare… otroligt att man fortfarande gör så här med djuren. Usch va hemskt

Jag bor inte i Skåne men jag tycker illa om pälsindustrin ändå;-) Nej, tyvärr går det inte att delta för min del men jag sympatiserar med er här i från där jag är.
Päls är jättevackert - men kvar på djuret förstås!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hade gärna varit med på detta om man hade bott på plats..säger som Kattassen, päls hör hemma på djuren!

precis, håller med er helt. :)
Sympatiserar helt! Vem behöer päls i dessa tider? Inte vi människor i alalfall. MEn de aktivister, som beter sig illa, dvs de som släpper ut minkar osv, de kastar en ful skugga över dem som är seriösa.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag tycker också det är helt fel ha minkfarmar. Förstår inte varför dom skulle inportera dessa stackare.
Finns så många ersättningsmaterial i dag så det behövs inte överhuvudtaget. Har jag inte fel för mig så flås dom väl levande eller?
Ska kolla om jag kan hänga med.Undrar vilken tid bussarna går, men det får man kanske reda på om man kollar närmare på sidan.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Nej, Debattia, i Sverige så avlivas minkarna innan man flår dem. men det rättfärdigar inte farmarnas existens ändå. MEn jag opponerar mig emot dessa "djurvänner" Som befriar minkarna på befintliga farmer. de gör, att seriösa motståndare som tex Djurens rätt får en ful skugga på sig och blir betraktade som militanta aktivister, vilket de inte är. Att släppa ut minkarna är att plåga dem ännu värre.
MEn vi har idag mycket bättre. lättare och varmare material än päls. Undantaget är faktiskt vanlig fårpäls, om man som jag är kötätare, då anser jag att det är helgerån att inte ta tillvra så mycket som möjligt på djuret. som jäger så mår jag nästan dåligt av, att gräva ner fina älgskinn, bara för att det inte finns någon som kan ta tillvara så fint skinn.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja, att ta tillvara allt på ett dödat djur tycker jag är absolut nödvändigt. så sålänge vi dödar djur bör man oxå använda allt de kan ge oss. skinn och ben och kött och fett och inälvor och sånt. ^^
men en framtid då vi inte har något behov av att döda djur för vår egen skull är väldigt önskvärd för min del, men det är inget som skulle hända imorgon ändå.
att släppa ut minkar är helknasigt och jag ställer mig inte bakom det heller, tyvärr gör djurrättsalliansen det, eller snarare så ställer dom sig inte inte bakom något. :) tråkigt, men sant. och det är sällan man håller med en förening eller liknande till 100%
dom här minkfarmarna är ju bara så knasiga, heldumt att dom inte förbjuder det direkt.

#5 Nej det är helt förryckt att släppa ut de stackars minkarna i frihet. Hur hemst det än är att ha dem i burar så är det ännu värre för dem i frihet. De går en långsam säker död till mötes bara.
Jag ser hellre att man avvecklar och förbjuder hela den vidriga pälsindustrin.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus