Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 750 ggr
[sofia-85]
0

Hur ska ja göra?

Jag har varit uppe vid gårdskolonin idag och titta… Fick syn på en hona som jag tror har bebisar någonstans. Hur ska ja göra då? Om jag inte fångar in henne kanske gubben gör det men hur ska det då gå för bebisarna… Men om ja fngar in henne blir det ju samma sak. Tror inte bebisarna är så gamla. Tanten hade sett henne tjock för 2-3 veckor sedan och nu är hon jätte smal. Någon som har någon idé hur man kan göra? Hon är ganska skygg..

martdat
0

kan du inte hitta kattungarna så finns det inte mycket att göra i nuläget, du kan ju inte ta i mamma och låta ungarna dö. går det att prata med gubben alls om attt ungarna måsste ha sin mamma?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Jag tror också du måste vänta ett tag tills ungarna springer själva.

Hittar du boet och ungarna är så små så dom inte reagerar kanske det går bra om du fångar mamman först. Någon annan kanske har bättre förslag. Ivilket fall som helst gör du det jättebra.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[sofia-85]
0

Säger ja till han att hon har ungar skjuter han nog henne på plats. Det är ingen idé. Jag ska försöka hitta dom såklart men ibland kan det ju vara svårt. Det blir ju mörk så fort nu med…

Imasy
0

Om du har möjlighet att smyga efter henne så kanske du kan hitta ungarna?

Är mamman tam och hanterbar? kanske är hon hungrig och det går att lura in henne i boxen?

[sofia-85]
0

Nej hon e ju ganska skygg och springer all världens väg bara det kommer en bil i närheten. Men ja ska försöka smyga efter :)Hoppas bara kattungarna mår bra i denna kylan

Imasy
0

Men om du vet vart mammam håller sina ungar gömda kanske det går att fånga in henne först, och när hon väl sitter i fällan hämta ungarna?

[sofia-85]
0

#6 Hihi jo men ja måste ju hitta ungarna bara :) Det är det som är det svåra. Eftersom skogen är så tät där skulle ja behöva förvandlas till något lite först… :) Ska dit imorgon så hoppas ja kan få se nåt då