Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3489 ggr
litengra
0

hittekatt i hägersten

Liten mörkgrå, långhårig katt finns i Hägersten,

är det någon som söker den?

Mycket söt, men rädd, smal & smutsig efter en lång tid ute.

Snälla hjälp katten att hitta hem.

solqvinna
0

Jag såg på en annan sajt att en man i Hägersten saknade sin gråa kisse, jag har mailat honom om det här.

brutt
0

Hoppas det är den här katten vad lyckligt det vore.

Hagge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du en bild på katten?

Min katt såg ut så här strax innan han försvann…

cottonella
0

Vi har träffan henne/honom också. Troligtvis pratar vi om samma katten. Den här går runt Gösta Ekmansväg. Väldigt pratsam, följer efter. Gillar barn.

Väldigt hungrig. Vi har gett mat idag.

Långhårig, liten och väldigt smal. Päls dålig skick.

Hoppas någon känner igen den här.

marieborg
0

Snälla kan inte någon fånga in den och ta med till Polisen. Polisen och katthemmen i sthlm har oftast bra samarbete.

Tack för att ni bryr er!!

Hagge
0

Silvergrå hankatt, 15 månader, med gulbruna ögon. 

Han lystrar till namnet Xerxes.

Han ser lite grann ut som en russian blue, han är korthårig (se bild). Han är kastrerad.

Eftersom han är innekatt är han inte tatuerad i örat, han har heller inget halsband.

Jag och min sambo har satt upp anslag över hela närområdet och är ute och letar på kvällarna, men vi har ännu inte haft tur att hitta honom.

Han försvann på Inteckningsvägen, inte långt från T-bana Hägerstensåsen, lördagen den 4/10-08

anebit
0

#6  Hoppas att ni hittar er katt.  Fruktansvärt jobbigt när dom är bortsprungna.

Innekatter springer också bort då och då när man minst anar det och då är det bra om  dom också är ID-märkta.  Synd att er inte var det för då är det mycket lättare att få tillbaks dem om nån hittar den och kan spåra katten till sin ägare.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

litengra
0

Tack alla som svarat. Jag tror det är en hona, var ute & kikade efter katten idag för att ta kort & titta närmare, men såg den inte.       Ska titta imorgon igen. Jag har sett den av & till sedan i sommras, möjligt att den rör sig över ett större område.

Den är helgrå, rätt lång päls, (blandras) mycket pratig & kelig, liten & nätt.

Kusten
0

Putt

cottonella
0

Vi matade katten idag igen, både på morgonen samt eftermiddag. Väldigt hungrig. Och vad den fryste på morgonen när vi träffade den.

Men jag har aldrig tidigare tänkte saken, ska jag ringa och be polisen komma o hämta katten eller ska jag försöka ta den själv o lämna till närmaste polisstation? Skäms

Jag kan också försöka ta kort av den imorgon. Skulle så gärna vilja ta hand om den migsjälv, men är så allergisk att kan bara glömma sådana tankar.

Ankie
0

men oj stackars katt, vet ni inte någon som kan ta hand om katten tills hem hittats? Bra att ni bryr er om katten

nellies-matte
0

Du får få fånga in katten själv och ta den till polisen. Polsien i sthlm har samarbete med katthemmen. Dessutom blir den anmäld som upphittad utifall ägaren söker efter sin katt

Hampelina
0

Ta in katten så snart du kan!!

Kolla i öronen om det finns någon öronmärkning i öronen (troligen vänster) och ta sedan kissen till polisen. Jag har för mig att Västberga polisstation brukar vara bra med katter - någon annan här som vet mer om detta? Be också att polisen kollar om katten har något chip. (Sätts ofta i nacken, men det kan vandra så scanna hela huvud, nacke och rygg))

Marga
0

Hagge, denna annons finns på Stockholms Katthems hemsida:

2008-10-04
Har hittat en helgrå mycket ung hankatt, utan öronmärkning eller halsband. Hittades i hägerstensåsen sent på kvällen den 3 oktober. Katten är mkt tillgiven och vill inte gå ut.
Om du saknar denna kisse
Maila
alida_roth@hotmail.com

Marga
0

Puttar, har Hagge sett detta, datumet stämmer exakt!

solqvinna
0

Ett chip kan till och med sätta sig på undersidan av katten så jag skulle innerligt önska och jag hoppas av hela mitt hjärta att polis, katthem, djursjukhus med flera som har scanner scannar av hela katten…min stackars kisse som är försvunnen har jag aldrig hittat var chippet sitter på men han är chippad och data finns på både sveraks och kennelklubbens register.

cottonella
0

Oj, vet inte riktigt vad ska jag göra nu. Men jag tror jag ska gå ut igen o försöker fånga den o sen gå med den till polisen.

Vi har matat den idag oxå två gånger, o nu var den inte lika hungrig som första gången. Men äter bra. Och pratar mycket samt älskade när barnen klappade den länge. Tyckte så mycket om att frågade hela tiden mera.

Men här får ni nu en bild av lilla grå.

cottonella
0

Ja-ha, det gick inte så bra. Fick inte tag i den.

Nu undrar jag om det skulle vara någon som kunde hjälpa mig?

nellies-matte
0

jag har pm at dig

cottonella
0

Hann inte läsa före här. Kan du skicka s-post så vi kan komma överens vad ska vi göra och när.

Jag försökte mata den på dagtid igen, men nu är problem att det har kommit en annan katt där också och försökte äta lillans mat, samt två stora fåglar var där oxå. Undrar hur mycket den har ätit senaste dagarna, när kompisarna har tagit lejondelen. Förvånad

Men om jag inte hör av någon medhjälpare under två nästa timmar så försöker jag mata igen. Men med fånga behöver jag en vän. Så snälla vem vill hjälpa lillgråan?

cottonella
0

Äsch, glömde det klart s-post addressen :)

cottonella@hotmail.com

nellies-matte
0

Jag har mailat dig hör av dig

litengra
0

Hej, jag har också mailat dig cottonella.

Vi verkar bo på samma gata Glad

nellies-matte
0

kan medela att katten är infångad och lämnad hos polisen och kommer imorgon att få vidare färd till  något av katthemmen i sthlm

anebit
0

Jättebra  jobbat tjejer!        Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

litengra
0

Vad bra! vilken polisstation tog ni den till ?

marieborg
0

Jättebra jobbat! Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

härligt jobbat nellies_matte å litengra

Puma77
0

Har Hagge sett #14?

//Pia

Hagge
0

Jag har sett #14, tyvärr är det inte min katt…

nellies-matte
0

Norrmalmspolisen tog katten. de var väldigt tillmötes gående och installerade katten över natten. katten hade en örontatuering men tyvärr så var den inte registrerad. Tydligenhar den varit ute länge och var lite tovig och ganska så tillbaka dragen men hungern tog över.

solqvinna
0

Åh vad bra för liten hemlös kisse, heder åt er som hjälpte den in till värme och tak över huvudet !

Fagddu
0

Skönt att den fick komma in iaf. Hoppas det löser sig med kissens ägare så de hittas. :)

Hagge
0

ÄNTLIGEN!!!

Vi har hittat våran katt igen, vi fick ett telefonsamtal i morse om en hittad katt i Älvsjö och det var våran Xerxes.

Fagddu
0

Vad skönt att han har kommit tillbaka. Alltid bra med goda nyheter. :)

emjon
0

#34 Härliga nyheter att ni fick tillbaka kissen oskadadGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

johnnys girl
0

Vad roligt att höra att lilla Xerxes är  hemma igen. Blir så glad.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

solqvinna
0

Åh vad glad jag blev nu. det finns verkligen hopp och människor därute som bryr sig och anstränger sig för små vilsekomna katter och olyckliga mattar och hussar.

Marga
0

Åh vad roligt! Jag blev så ledsen att det var fel katt i annonsen från Stockholms Katthem. Men slutet gott…Glad

Lena
0

Det var trevligt att komma till slutet av den här tråden och läsa de goda nyheterna för båda katterna! Så bra att det har löst sig! Ännu ett exempel på hur bra det kan gå när fint samarbete uppstår!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"