Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 618 ggr
solqvinna
0

Annons på blocket idag

Man säljer en helvit "avelshona" på 1,5 år hon har redan fått två kullar med helvita ungar !!!

Det är i södermanland.

En kisse på 1,5 år som redan fått två kullar är inte det väldigt tätt emellan ? Avelshona ? Det är ingen raskatt utan en vanlig fin vit kisse, är vita katter lättsålda nu plötsligt eller är det jag som inte fattar någonting om det här ?

Anna77
0

vita katter är lättsålda tyvärr avlas de på dem bara för det…

martdat
0

jag mår illa varge gång jag kollar Blocket,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

SamanthaJones
0

Stod det något om ifall katten var döv eller inte? Tyvärr brukar man inte bry sig om detta när det gäller vita katter. Hur tusan kan pälsfärg komma före om katten är frisk?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

martdat
0

Stod i anonsen att hon ger garanterat vita ungar.. hur kan de garantera nått sånt… jag är ingen höjdare på genetik men visst har väll pappans färg med ungarnas att göra? stackars kisse, de verkar ju vilja att nån ska fortsätta avla på henne,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
0

jag är heller ingen expert på hur man trixar med genetiken för att få garanterat vita ungar, det överlåter jag till de duktiga uppfödarna.

Däremot så törs jag nog säga att man kan inte garantera till 100% vad det blir för färg på ungarna om de inte ens vet vem pappan är.

Jag antar att detta var en huskatt som letade efter kavalier själv ute? Då var det nog mer bara turen/slumpen som gjorde att hon hittade en med samma gener som ger vita ungar tror jag.