2 avlivade igår
Idag skulle jag åka upp till tantens gård som ja skrev här i veckan tror ja… De två katterna som jag skulle försöka få in var inte där. Då kommer granntanten och säger att ägarens son kom och hämtade katterna igår. han hade satt ut någon fälla kunde hon se. Jag ringde han direkt, då sa han bara att katterna e borta nu och vi slipper problem med dom. Sedan hade han inte tid och la på i örat på mig… Ja tror ju inte han åkt till veterinären med dom han har säkert skjutit dom. Får han lov att skjuta katterna bara så? Jag har ju sagt att ja ska hjälpa till så dom får nya hem. Men ja kan ju inte ta alla samtidigt ja e ju bara en person som är där med. Han sa att han skulle vänta men nu verkar han ha vänt. Jag blir så arg och ledsen
ja kan ju inte ta alla katterna hit… Är minst 5-6 katter kvar och dom kommer han ju också fånga in snart. vet inte vad ja ska ta mig till….
Tyvärr så tror jag inte att han har gjort något olagligt, även om man blir hemskt besviken på hans beteende :(
Men ägaren då, är det den tanten du har berättat om förut som inte vågar säga emot sin son?
Hmm.. jag har haft med två såna tanter och göra och ja e rädd att detta e samma typ så att säga. Sonen bestämmer han vill bara sälja mammans hus så att han får pengar. Man blir ju så trött. Han visste ju skulle komma
J'kla folk.
Grrrrrrrrr

Fyyyyy…fasiken säger jag för folk som inte har någon respekt för liv..förstår att du är mycket ledsen Sofia…
Ja, sörjer med dig, du kan inte göra meer. Tyvärr, så är det han gör lagligt, om hn gör det lagligt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Himla trisst! Himla dåligt att bara lägga på luren i örat på det där sättet.
Lagligt och lagligt - det beror väl på hur han burit sig åt. Om han skjutit dem ska han ha vapenlicens och använda lämpligt vapen för uppgiften. (finns reglerat i lagen vad för vapen som ska användas för avlivning). Sedan ska det vara en skytt som har erfarenhet av att skjuta katter. Det är liksom inte bara att peppra på i värsta vilda västernstilen som många machons på landet tycks tro.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Är det bara jägare som har licens? För vad ja vet är han inte det, men han kan ju ha åkt till någon annan med. Fick ju aldrig pratat färdigt. Nu gäller det bara att rädda resten… Ja vet att alla här har överfullt men om någon skulle kunna tänka sig att vara stödhem så hör av er till mig. Ja kan inte ha alla här + att ja har en annan kattfamilj ja snart måste ta in i Brastad. Varför kommer allt samtidigt…
Tyvärr brukar det vara så att allt kommer på en och samma gång, men i regel brukar det lösa sig på något sätt.
Gubben kan också haft lite dåligt samvete eftersom han slängde på luren, hoppas det.
Hur får och tar man reda på hur det gått till????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Det e ju bara han som vet… Ja ska dit imorn och kolla efter katterna som är kvar hoppas han e där då så kan ja prata med han. Den här mannen verkar inte ha samvete. Först uttryckte han sig Det lättaste är ju att sparka ihjäl katterna! och då sa ju ja att han måste åka till veterinären och avliva om man ska avliva ett djur. Det visste ju inte han, djurlagar e väl onödiga
Sofia, kolla upp honom och ta och anmäl honom! För har han inte licens för jaktvapen, så får han inte heller skjuta några djur! MEn gå varligt fram, för han verkar ju inte ha några skrupler och kan mycket väl sparka ihjäl katterna i så fall och efteråt så kan ju ingen göra något åt det, för en död katt kan inte vittna, i synnerhet om den inte finns kvar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men ja vet ju inte om han gjort det, han har ju kunnat åka till någon jägare han känner. Ja ska fråga han i alla fall… Såna lögner brukar ju lysa igenom
om du vet att han inte har vapen licens och han säger själv att han har skjutit dem på egen hand hade jag slagit en pling till farbror blå, för då kan han nog ev göra sig skyldig till olaga vapen innehav.
har han lånat ett gevär eller liknande som kräver licens av en kompis, så måste han ändå ansöka om licens hos polisen innan han får låna det vapnet. annars åker de dit båda två. Väldigt vanligt fenomen vid älg jakten att dessa ansökningar kommer in ;)
Oki… ja ska höra med gubbstutten imorn…
Vilket j…a folk det finns!!! 
Gubbstrutt var ordet!!!!

Hoppas du har någon med dig så du slipper åka ensam till den idioten. 
#15 ja tror ja åker själv för alla ja vet jobbar… måste ju åka när det e ljust men det löser sig nog. Ja måste ju dit imorn
Stackars katter och stackars dej med en sån hemsk människa att vara till en del beroende av för att kunna hjälpa katterna.

Har han skjutit dom kan du anmäla.
Man får inte skjuta katter själv, det finns inget gevär som det är lagligt att skjuta katter med. Har han licens på geväret då får han ENDAST skjuta de djur han har tillstånd att skjuta. Vanligast är väl egentligen att de skjuter katter med hagelbössa, och då blir han av med licens och hela köret.
Anmäl gubben.
Var där idag… men såg varken till gubben eller någon katt… Så får pka dit imorn igen. Granntanten hade inte sett han där på hela dagen så ja tror inte han tagit fler katter i alla fall..

Ush vilken hemsk människa. Du hade ju sagt att du skulle hjälpa till. Jag vet inget om vapenlagar eller hur man får avliva katter, men hoppas de andra kan hjälpa dig så att han iaf inte kan "sparka ihjäl katterna" för det är iaf olagligt.
idag har vi äntligen fått in en liten herre… Tyvärr har ja inte sett till gubben men ja tar katterna därifrån nu i alla fall. tror inte han kommer sakna dom men självklart ska ja säga till han att ja varit där igen. Men har ringt han och pratat in mobilsvar men han har inte på mobilen. Tror att när de fångade in katter så blev nog de andra rädda och håller sig undan… men känns så bra att en e inne :)