Kattunge-blogg
Hej! jag har skrivit en blogg om våra kattungar :) titta gärna in på den om du vill. och komentara! mvh emelie
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

Jättesöta kattungar! Är det en huskattsmamma ni har?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
det är dom:) Hon får vara både ute och inne men dom bor på våran inglasade altan.

Brukar hon få kattungar? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Du har skrivit att kattungarna är redo att lämna mamman för de är 9 veckor. Det finns regler man måste följa och kattungar får inte lämna kattmamman förrän de är 12 veckor.
Är det er katt?
Här på hittekatter i fokus kämpar vi för att fler katter ska kastreras för att inte fler kattungar ska födas till ett liv som blir till misär.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ni har så rätt, hon hade kattungar förra året också;) hon har fått p-piler (som tydligen inte hjälpt) men självklart har målet varit att vi ska sterelisera henne..men det har inte ricktigt blivit av. Men jag har läst och kollat runt en del på hittekattf och förstår ännu mer att det behöver göras.
Sen funderar jag på om jag ska sterilisera ock kastrera dom små innan man säljer dom? eller när kan man göra det?
4# vet att det är 12veckor men jag tänkte att vi inte hittar ägare förs en då ungefär men hm jag kanske ska skriva att dom snart kan lämna sin mamma om 3veckor.
Varför är det12veckor? varför inte när dom äter vanlig mat och innan mamman ev stöter bort dom? har ni svar på det?
hmm här skriver du att du har funderat på att sterilisera henne och att du förstår att det behövs göras…? Men inne på katter då jag frågade om du har en okastrerad hona lös ute så fick jag till svar: Ja kan man inte ha det?!
Kan ha? såklart man kan ha, du har ju det tillexempel. Men jag tycker absolut inte att man bör ha det pga av alla kattungar som föds både här och där och far illa pga bla människor som har sina katter ute okastrerade. Hoppas verkligen inte att du har okastrerade hankatter löst ute också.
Anledningen till att jag nu har fått brottom att lägga upp detta är att våran kattmamma tröttnat på sina ungar och har försökt skräma iväg dom, men dom är fortfarande små och tar det hela på lek. Så hon har istället rymt till våra grannar (4km bort) där hon bodde förut i protest mot dom små liven. Dom är stora nu för att klara sig utan sin mamma och därför ska vi nu ge bort våra väldigt tillgivna kissemissar. Så att våran kattmamma (som SKA steriliseras) kan komma hem igen(vi saknar henne). Vi har varit och hemtat henne men springer iväg igen och nu vet vi inte var hon är .
Dessa små söta kattungar är 12veckor alla med olika färger och personligheter. Det är bara att välja villken som passar bäst.
Alla är uppväxsta med kärlek och omsorg.
Dom har mer eller mindre fått ta över våran altan och har kunnat springa ut nu när dom blivit större så är vana att vara ute.
Om vi inte hittar hem åt dom blir vi tvugna att skicka dom till något katthem.
Ja denna text läste jag på din blogg. Du som sa: Vi tar ju hand om kattungarna. Det skulle inte jag vilja påstå att du gör. Lämna bort dom till något katthem?! Åh vilket ansvar, inte!
Det är bara att välja villken som passar bäst. Om vi inte hittar hem åt dom blir vi tvugna att skicka dom till något katthem.
Tappar hakan… att man "vågar" skriva om sin hobbyavel på en sajt som hittekatter där så många kämpar för att ta hand om "överskottet" av katterna som just oansvariga kattägare som du ställer till med …… 

Då är man antingen väldigt modig eller så har man inte fattat någonting, som jag ser det i alla fall…
Du verkar vara en ung tjej dock inte så pass ung för att vara helt omedveten om katternas situation i Sverige.
Är kattungarna och mamman vaccinerade, avmaskade, chippade, försäkrade?
Varför det är vid veckor man tidigast får omplacera kattungar: för att lagstiftningen har bestämt så!
Gud vad less jag blir!!!
#7-8 lungn i stormen. först och jag vet mycket väl att jag behöver sterilisera min katt. och att jag inte gjort det än kan jag inte försvara mig mot.
så där får jag skämas för.
men Att jag skrev Ja kan man inte det? var väl lite onödigt men det är väl inte helt förbjudet att ha en o steriliserad utekatt?.
Och stopp ett tag det du läste om "övergivna kattungar och katthem" det var skrivet förra året. Då försvan kattmamman och det var därför jag startade bloggen då. och nu när vi ska sälja dom här två så fortsatte jag att skriva på den.
vad lesen
jag blir när ni säjer att vi inte tar hand om våra kattungar vi bryr oss om dom väldigt mycket och är väldigt noga med att dom kommer till bra hem!
Det är rätt som du siger att jag inte är insat i erat arbete och ser inte lika allvarligt på detta som ni gör.
Det kan se ut som kattmamman stöter bort ungarna , men då håller kattmamman på att visa var gränserna går för kattungarna. En kattunge som flyttar när den är 9 veckor kan t.ex. bitas för hårt för den har inte fått lära sig att det gör ont.Sen utvecklas immunförsvaret mellan 8 och 12 veckor också så det är inte bra med en flytt just då.
Bryr ni er om kattungarna bara fram till de flyttar eller vill ni att det ska gå bra för dom sen också?Men du kanske inte ser lika allvarligt på ett kattliv som vi gör? Se till att de grundvaccineras och är avmaskade och ta bättre betalt så kan du förhoppningsvis få seriösa hem. Det finns massor av kattungar som säljs billigt som sen överges och vi vill helst förhindra att det blir fler. De är alldeles för många för att vi som hjälper hemlösa katter ska kunna ta in allihop och många av kattungarna svälter/fryser ihjäl och överlever de kan de bilda kolonier. En honkatt kan föda upp till 120 ungar under sin livstid, många av ungarna dör om de föds ute.På 9 år kan det av 2 okastrerade katter bli 11 miljoner katter som kämpar för sin överlevnad. Men det är väl inget som en som bara vill bli av med kattungarna behöver bry sig om?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Nu för tiden Kastrerar man honkatter.
Skillnaden är:
Kastrera så tar veterinären bort allt (äggledare, äggstockar och livmoder) så att kissen inte löper mer och blir lugnare.
Sterilesera så knipsas bara äggledarna av.
Genom att kastrera sina katter så slipper man s.k. Hoppsankullar. Hur söta dom än är så finns det tyvär ett överflöd på hemlösa kattungar som behöver ett eget hem.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tycker du ska kastrera honan så fort som möjligt, tänk att det är inte bra att äta p-piller i längden.
Hoppas du tar bra betalt för kattungarna ca 800 kr då ska dom vara vaccinerade, avmaskade, chippade tycker jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"