Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 674 ggr
Sidentass
0

Så stor upplevelse..

Måste delge en så stor o stark upplevelse vi fick här ikväll. Vid mörkrets ibrott tog vi  vårt gravljus i fickan o gick till skogen där vi har vår älskade Linus begravd. Det var svårt att hitta rätt eftersom man knappt ser något i mörkret. Sambon hade tack o lov med sin pannlampa. Precis när jag står och skall tända ljuset hör vi mjuka fina toner från en trumpet. Det visade sig vara en fanfar som spelas varje år den här tiden för de avlidna från Slaka kyrkogård. Så vackert..så stort..o jag känner så starkt att det var Linus som hjälpte oss fram till hans grav just i dessa minuter så att vi fick uppleva detta vackra, starka..

Han är inte borta, vår älskade Linus..han är så nära, men i en annan dimension..

Simson
0

Men vad fint! Självklart är han med er! Han vakar över er fortfarande. De tar hand om oss på mer sätt än vi vet.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Det var en fin upplevelse som du delger oss här. Som ett tecken att det finns något som är utöver här och nu.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Men vad fint :)

Har du läst "dikten" A letter from you pet in heaven?

Anna77
0

Vacker bild på er saknade vän!

kattassen
0

Ja det var en vackert beskriven upplevelse vi fick ta del av. Jag tror också att det finns en annan dimension där våra nära och kära finns intill oss.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

anebit
0

Å en sån underbar upplevelse ni var med om!  Jag tror också att det finns en annan dimension.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Så klart han finns med er.
Jag brukar ofta känna smekningar runt benen , men det är ingen där som jag ser. Då vet jag att de hälsar på mej.

En stark o fin stund ni upplevde.

Jenna

Hawknestgrove
0

Imasy, kan du inte lägga in dikten här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

#3 Nej..den har jag inte läst..men skulle mer än gärna vilja få göra det!

#7 Så härligt Jenna att du får uppleva detta, tror att vi alla har mycket att uppleva bara vi ger oss tid att ha våra sinnen öppna..

Tack alla ni som deltagit här i tråden..vi är så tacksamma, Linus lärde oss så mycket igår kväll,

Kusten
0

Vilken upplevelse det måste ha varit.. blir alldeles tårögd när jag läser.. så väldigt vackert och starkt. 

En liten stund efter att min älskade hund gick bort förra året, satt jag och grät vid "vårt ställe" där vi tog många av de sista promenaderna. Det var en solig dag, fast hösten var på väg och det började sjunga i träden av vindarna som tog fart. Detta var precis innan arbetet med de hemlösa katterna tog vid.. Plötsligt när jag var som mest nertyngd av det som nyss hade hänt dök det upp en katt framför mig - med samma glans och samma djupsvarta färg som min hundflicka haft. Katten tittade så mjukt på mig, som om den förstod.. Jag tog upp den i famn och strök den över pälsen och den lät mig hålla om den medan jag stilla grät. Så släppte jag ner den och vände mig om för en sekund. När jag sedan skulle hälsa på den igen, var den borta. Och det var en fullt öppen plats, en stor vidsträckt äng. Tänker ofta tillbaka på den stunden och vet att vi kommer mötas igen på en liknande plats, där träden sjunger och solen lyser

Din Linus är så söt på bilden, han ser ut som en riktig gosekisse