Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1869 ggr
[sofia-85]
1

De som hatar katter

De som verkligen hatar katter, var ligger felet? Ibland blir ja så förundrad över folk som hatar katter. Vissa jag förstår att man inte kan gilla alla djur. I början gillade jag inte hundar men det var för att jag var rädd för att ja blev jagad av en schäfer när jag var mindre. Jag var verkliger jätte rädd för hundar även små. Men jag hatade dom ju aldrig. men så många som som säger att de hatar katter, är det för att dom e rädda då?

Min mormor kompis var hemma hos dom en dag när ja var där. Och hon bara hatar katter! Jag sa att det kanske var för att hon aldirg haft en då skakade hon bara på huvudet. När hon var liten satt grannens katt och jamade mkt vid hennes fönster så därför hatar hon katter. Man får allt komma med ett bättre argument för att hata ett djur…

Knasiga folk, katter e ju underbara :)

Jenna-Gun
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid varit rädd fär hundar.

Men sedan denna lilla tjej kom till min son så har jag iaf inte varit rädd för henne.

Kan inte förstå att man kan hata katter. Jag hatar inte hundar. Men är rädd för dem.

Jenna

Hawknestgrove
1

Ja jag hatar bara en sorts djur och det är getingar.  Sen hatar jag husmöss inne hos mig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

snickan
0

#1  Oj vilken skönhet hon är lilla Alice

[sofia-85]
0

Åh så söt hon är jenna…

Ja getingar kan ja hålla med om..:)

Lena
0

Det är svårt att förstå det där att människor kan hata katter. Ibland kan det säkert vara något slags trauma med i spelet. Typ en fobi eller så. Att vederbörande förknippar katterna med någon obehaglig upplevelse i sitt liv.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Issa
1

Hittade ett vykort med en katt på och texten:"Den som hatar katter har varit råtta i sitt tidigare liv"  Skrattande

essut50
0

Jag hade en jobbarkompis (timanställd) som var jätte rädd för katter och hundar. 

När vi hade katten Fina på hemmet så fick den vara på kontoret när hon jobbade..Men till slut sa en personal ifrån och sa att om hon ville jobba hos oss så måste Fina vara i alla rummen, annars så fick hon inte jobba kvar. Alltså var hon tvungen att vara i samma rum som Fina, och det gick bra till slut.

Nu har hon ingen problem med katter, så nu försöker vi få henne att inte vara rädd för hundar oxå. Tjejen kommer från Turkiet så hon hade det hemifrån att vara rädd för katter och hundar.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

#6 Det kanske är så det är! :)

#7 I dessa länder har de ett annat förhållande till katter och hundar. Man håller dem inte som sällskapsdjur som vi gör. Ibland tror jag de blivit skrämda som barn att röra katter och hundar för att de kan ha rabiessmitta eller andra farliga sjukdomar. När det gäller hundar finns det förvildade hundar som kan vara ganska agresiva och gå till attack i flockar. Känner också en del som har katt- och hundskräck som kommer från Turkiet och omkringliggande länder. Det är inte helt enkelt det där om det liksom sitter i ryggmärgen, men de brukar kunna vänja sig med tiden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

#1 Men vilket vackert gosknippe du visar oss Jenna!

Sen beträffande detta att hata katter tror jag mest det beror på okunskap,…man känner helt enkelt inte till vilka underbara individer katterna är!