Namninsamling
Hur startar man en namninsamling?
Jag skulle vilja göra det, för jag vill att det ska finnas ett lag om kastrering på utekatter.
Visst, innekatter kan rymma osv. men det är iallafall en början. Om alla utekatter måste kastreras kanske vi kan lösa en hel del problem och oönskade parningar.
Inte för att jag tror att det skulle gå igenom, men med tillräckligt många namn så kanske.. Men då har man iallafall försökt..
Men om ni har något bättre förslag på något att samla namn till som kanske har lättare att gå igenom, fram med tipsen! Om jag bara lyckas hjälpa en katt så är jag lycklig. Kanske krav på minimumpris? Fast det kanske skulle resultera i fler utkastade katter för då får ingen katterna sålda.. Ni har säkert många tips!
Jag har samlat namn lokalt genom att ha en lista med mig där folk har fått skriva på. Om du känner människor på andra orter skulle du ju kunna be dem hjälpa dig.
Man kan också samla namn på nätet men jag vet inte hur man gör då. Personligen tror jag att namnlistor på papper väger tyngre. Men om du skriver ner en text som beskriver vad de som skriver under vill så hjälper jag dig gärna i mina hemtrakter. Texten kan du skicka med e-post så skriver jag ut den.
Skriv som ett brev till jordbruksminsitern plus alla riksdagspartier.
Verkligen ett bra initiativ. Du skulle ju kunna ta med obligatorisk id-märkning av alla katter.
Putt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag är alldeles säker på att det finns fler som kan hjälpa Elega att samla namnom hon mailar ett brev som är ställt till alla riksdagspartier. Träd nu fram så gör vi en god gärning tillsammans.
En så god idé måste läsas av fler. Tänk på droppen som urholkar stenen. Nu får vi alla ställa upp och samla namn som vi sedan skickar till Elega.
Här kan man starta en namninsamling:
Sedan gäller dett lägga ut den på alla kattsajter och putta upp den. Kanske får kontakt med Djurens rätt och Djurskyddet så att de lägga ut länken till insamlingen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 tack för länken! Ska göra en med en gång!
Vad tycker ni om idén då? att ha ett kastreringskrav på utekatter?
Kanonbra!!!

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2538
Här är länken, skriv på! 
Tycker det skulle varit krav på att kastrera alla katter… Även innekatter får ju bebisar

Ja det tycker jag också men det här är iallafall en början! Katterna har ju så dålig status i samhället att man får börja i liten skala för att öka statusen gradvis.. Om det går igenom kan man ju fortsätta efter det och höja kraven =)

Jag kopierade länken och har mailat till alla i min adressbok :)

Tack så mycket :D:D

Kanonbra!Har skrivit på!

Påskrivet! Jättebra initiativ. Borde vara en självklarhet att man kastrerar sina katter. Men icke sa nicke.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vad roligt att alla vill hjälpa till! Det dimper in underskrifter hela tiden!
Jag har mailat listan till Djurens rätt och djurskyddet, hoppas dem lägger upp den på deras sida.
Och jag har lagt upp länken på Passagens debattforum om djur och på svenska katters hemsida (katter.nu).
Något tips på fler sidor jag kan lägga upp den på och fler organisation jag kan maila till?
Jag kan lägga ut den på familjeliv och Flashback!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Du kan lägga ut texten med länken till insamlingen här:
http://befria.nu/djuren/insandarservice/?mode=form
Viktigt att du skriver under med ditt namn, då skickas den som insändare till alla tidningar.

Gör gärna det :) Lade in den på Befria Nu, nu skulle bara redaktören granska och skicka iväg stod det!

Redan över 50 underskrifter! Det är ju underbart =)
Otroligt! 160 namnunderskrifter på en enda dag. Och jag fick ett e-mail från min dotter som hon hade fått från en kompis….
Hej!
Jag vill tipsa om den här namninsamlingen
Kastrera utekatter! För att försöka minska mängden hemlösa katter/kattungar. Det finns idag ca 100 000 hemlösa katter i sverige. Kattungar dränks, dumpas i skogen, sätts ut i kartonger osv, grymma sätt att bli av med oönskade djur för att ägaren inte har haft ork/tid/pengar att kastrera sina katter.
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2538 Och skicka länken vidare till alla djurvänner du känner…
Med vänlig hälsning
With Kind Regards

Ja det är helt otroligt =) Jag är jätteglad! Nu är det 176! Kan tänka mig hur många det kan bli om några månader.. Ska sätta upp lite lappar i olika djuraffärer med länken på lappar man kan riva bort.

#20, det var jag som skrev så i ett mail till mina vänner :) Vad skumt att det spred sig så snabbt!

kollade nyss, 206 st !!!Wow!!

Det är helt otroligt att vi har fått så många underskrifter på så lite tid!
Vem/vilka ska vi skicka denna namninsamling till när vi har fått in tillräckligt många namn tycker ni? Vem tror ni att vi får mest respons av eller som behöver en svätt vatten i ansiktet för att vakna och se verkligheten som den är?

Över 500 nu! Har självklart själv skrivit på!

#25 Det var nog lite att ta i ^^ Men 252 är det! Bra att du har skrivit på, tack så jättemycket!

Sorry, blev lite fel i räkningen
, önsketänkande kanske, det är iaf fler o fler som skriver på och jag har mailat adressen till vänner o bekanta!!!
Jag tror att resultatet av insamlingen ska skickas till jordbruksministern plus alla riksdagspartier och varför inte även till Sverigedemokraterna. De lär ju ha räddat Avesta katthem från undergången genom att samla in en massa pengar.