Tyst minut
Förra året kom jag på att vi måste ha en tyst minut för alla de djur som gått bort under året. Tycker det passar bra att skriva det här nu. Sist år hade vi 28 oktober och tycker vi använder samma datum i år.
Kl 18.00 hade vi sust gång och det bästa är ju att köra på samma då får det ju en "tradition" tycker alla djur som gått bort detta året är värda en tyst minut.
Jag kommer tänkte på mina älsklingar Solis och Crisse…
Vi får hjälpas åt att putta upp så ingen glömmer..
Tänker på min Leogubbe.
Så saknad så ont det gör.
Matte Jenna +
Husse Cirridutt
Bra idé, samtidigt kan vi också tänka på alla missekatter som går en hård vinter till mötes eftersom de inte har något hem.
Personligen tänker jag på min Misse som ialla fall fick två år som älskad katt.
Putt för alla våra änglar

Tänker på alla små änglakatter..
Vi får nog hålla tråden i liv till den 28:e… Tänkte bara skriva i tid denna gången så att alla hinner se

Tänker på min lilla Geisha som gick bort i september efter 3 års sjukdom. Hon tillbringade 9 år i värmen och ett halvår ute i kylan innan hon fångades in.

Tänker på Reese och hennes mamma Rebecca. Vår lilla Sussi. Gammelmorfar Tiger. Min första katt Kolan. Vår egen Dottis två syskon som inte klarade sig. Liten liten kattunge Ozzy. Henrys och Hughs bror.
Det gör så ont att tänka på dessa högt älskade katter.
Idag är det 28 oktober missa nu inte kl 18
Vilken fin tanke och jag kommer särskilt tänka på våra änglakissar Ubbe, Rasmus, Bimbis, Sessan I, Knodden, Sessan II, Bobo, Smulan ,Caesar och vår änglahund Monique.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
älskade Milton avled för bara ett par timmar sedan, klockan 19.00 begraver vi honom ute på Sturkö i "hans" revir!
:(
Åhh Emma, läste i din blogg. Stackars Milton vi får tänka på han kl 18

Ska ställa larmet på mobilen på 17.59 så man kan förbereda sig.
Ska tända ett ljus också.. ska ta med mig ett värmeljus i fickan utifall att jag inte är hemma.
R.I.P. alla älskade missar
Jag tänker med tända ljus… det ger alltid en extra tanke
Naturligtvis ska vi tänka på alla små änglakatter och tända ljus ikväll för alla stackare man läst om här på Hittekatter som gått bort under året och alla de man tagit vara på vid vägkanten, som ingen brytt sig om eller saknat.
Ni som inte verkade ha ägare ska veta att i alla fall vi sörjer, och tänker på er!

Åh, så fruktansvärt Emma nu när Milton äntligen fått komma in
.
Saknar ord så ledsen är jag.
Vila i frid lille Milton.
glöm inte
Nu e det snart dags

<3 till alla kissar
Vilken fin idé att ha en viss tid varje år när man sätter sig ner och tänker på de katter (och andra djur) som man haft men som dött.
Jag tände ett ljus, satte på en skiva med Chopins valser och satte mig ner i vardagsrumssoffan och snart kom flera av min katter och gjorde mig sällskap.
Så tänkte vi på Misse som dog i somras, på Sara som dog förra året, på hunden Molly, hunden Ronja, getterna Mamma och Moster, katten Missan som jag hittade på en parkeringsplats i Raleigh, NC och som flyttade med mig till Sverige 1975, på Felix och Findus som båda försvann och min första Sara-katt som jag älskade över allt annat på jorden när jag var liten.
Mina katteroch jag hade verkligen en fin stund som vi också delade med många av er på Hittekatter.
Mycket bra idé att införa en tyst minut samma tidpunkt varje år. Idag passade det ju extra bra i och med det tragiska som hände Naquitas Milton.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag hade en fin stund med min vän på hennes veranda, vi tände ljus och satt helt tysta och tänkte på alla stackars missar.

Vad tråkigt att höra om lille Milton. Jag beklgar.
Tycker också det är en fin tanke med en tyst minut varje år för alla kissarna.