Simson 20 år idag
Idag tänder jag ett ljus för min älskade livspartner**
Simson** 1988.10.27-2005.11.03
Tommy Nilsson sjunger Öppna din dörr för Simson…
Han hade fyllt 20 år idag. Min lilla hjälte som kämpade så länge med att hålla mig över vattenytan.
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Utan Simson hade jag inte funnits idag. En katt med mycket större hjärta än de flesta. En mycket gammal själ.
En liten radannons i en lokaltidning drog mitt intresse till sig medans jag väntade på att syster skulle sluta sin utbildning. Jag ringde upp och vi fick komma direkt.
Simson satt vid ett element och såg så ynklig ut med kort tanig päls. Han frös. De hade flera katter och flera hundar.
Vi fick köpa Simson och han följde med hem i bilen redan samma kväll. Ingen bur hade vi utan han fick ligga i knät hela resan.
Väl hemma sprang vi in till mor som fick passa honom medans vi letade efter låda och kattsand och mat. Gissa om det var ett impulsköp!
Första helgen satt jag i ett hörn av lägenheten och skrek av rädsla för katten och han i den andra ändan av lägenheten och skrek av längtan efter mamma. Vilket tragiskt par vi var!! Min pojkvän tyckte jag skulle skärpa till mig när jag ringde för att säga att jag skulle åka tillbaka med Simson för jag var så rädd.
Tur jag inte gjorde det för det var meningen att vi skulle hitta varandra. Simson hade en uppgift här i världen och det var att hålla mig vid liv. Somliga har äldre själar än andra. Somliga är livsänglar. Änglar i olika former.
Tack min älskade vän för att du kom till mig!! Vi som träffat dig kommer aldrig att glömma dig!!
RIP älskling!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Tack snälla CatFoot!
Jag grät krokodiltårar efter han igår. 
Det är otroligt vad djur kan göra för oss människor. Dom kan verkligen lyfta upp oss när allt känns meningslöst. Dom har verkligen förmågan att få oss att se det ljusa igen.
Pussar till Simson och kramar till matte.
Jag skulle precis tända ett ljus i lyktan ute nu och läste detta, vi ska tänka på Simson, ljuset är för honom ikväll.
Vi vet mycket väl hur det känns, aldrig kommer man glömma…man är så otroligt tacksam för de åren man fick.
Till helgen ska vi alla hedra våra små helgon och minnas deras små egenheter och vad de betytt för oss.

Nu börjar jag nästan gråta. Så fint skrivet. Så mysig han var, Simson.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jättefin berättelse! Grattis till din Simson och allt lycka till dig i framtiden!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack ALLA! Jo han var mysig han!
Vi bodde granne med Arne Weise förut och ni skall inte inbilla er att Simson flyttade sig från vägen bakom huset om Arne kom körandes för att parkera sin bil?! Nej då fick han köra så fort som Simson behagade gå! Först kom Simson knallandes, sedan jag och därefter en bil körandes i krypfart.
Tur man vet att Arne är djurvän! Sedan satte Simson sig mitt i vägen bara någon meter bort för att titta vart han gick någonstans. 
Simson var verkligen en speciell katt.
Skvallrade på mig gjorde han också!!
#7, Hi, hi, hi, Simson fjäskade minsann inte för Weise….

Nej han fjäskade inte för någon. 
En annan granne i huset hade två katter. De hade bott där i flera år. Vi fick komma in och hälsa på. Simson gick in som han ägde huset och kollade in katterna med attityden: "vad gör ni i MIN lägenhet?!" Deras katter backade…en tom ut på balkongen! Inte så att Simson var dum eller elak på något sätt…han hade ett stort självförtroende!
Min nästa granne hade en hund som absolut inte gillade katter. Den hunden skällde och skulle efter Simson när S var ute. S satte sig lugnt ner och tittade som att han funderade "oj vad du hetsar upp dig lilla vän! Kan inte vara bra för blodtrycket!" 
Jag vet att man inte skall sätta mänskliga värderingar på en katt men ibland blir det enklare att förklara… 

Vilken underbar historia. Beklagar din förlust, men ni fick iaf många år tillsammans. Han verkar ha varit en riktigt stor personlighet. :)
Beklagar din förlust, vet så väl hur det känns, men ni fick många underbara år tillsammans , räkna dom lyckliga stunderna blott
Maggan47

Vilken vacker katt..beklagar din förlust,men ni fick många år tillsammans..

Tack alla! Tack JessicaN för ljuset!
Ja Simson var en mycket speciell och kär vän som jag är överlycklig övar att fått lära känna! En ynnest att fått bo med så länge! 

Vilken härlig katt Simson var! Förstår att du saknar honom.

Åhh så jag blir berörd av din vackra berättelse som har så oerhört mycket att säga…är övertygad om att Simson är med dej än idag..men från en annan dimension…översänder de varmaste styrkekramar till dej..

Tack alla!! Ja Simson är med mig det känner jag i mångt och mycket. Speciellt i svåra stunder.
Mitt ex sa alltid att det var stort att titta in i hans ögon då han tyckte Simson var en mycket gammal själ. Simson såg igenom han…
…men det respekterade han. 
Tände även jag ett ljus för en kär vän i en annan värld….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
…Puss på nosen, där i katthimlen lilla Simson…Kramisar i mängder till Matte…