Katthemmets loppis!!!
Katthjälpen i malmö har loppis den 31:e aug mellan 12-16!
Käglinge vägen 48! Räddakatten har loppis på drottningtorget i malmö den 31 aug & 28 sep! Ni får gärna fylla i fler ställen det är loppis! Tid & datum! 

Putt!
Trevligt! Hoppas ni får många besökare och att mycket pengar kommer in till katterna!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Putt!

Vet ni var loppisarna är??? Skriv här! 

Vet ni var loppisarna är??? Skriv här! 

NÄSTA HELG ÄR LOPPISEN I KÄGLINGE!!!!

Putt!

Hm! Var mitt inlägg så tråkigt!? 

Putt! 
Jag hade gärna gått men bor tyvärr en aning galet. :(
//Pia

#10 Puma har du inga loppis som du vill göra reklam för!?

#10 Puma har du inga loppis som du vill göra reklam för!?

Putt!

Varför blev det dubbla inlägg???

Ja, nu kom jag aldrig iväg till loppiset!
Jag som sett fram emot det! Här sitter jag och är förkyld istället!
Inte kul alls! Men jag fick veta lite av min kompis som varit där idag! Där var mycket folk idag!
Min kompis sa att det var tur att jag/vi skänkt loppis grejer för annars hade det knappt varit något att handla! Nu har jag 3 kartonger som står i källaren tills nästa loppis som förmodligen är någon gång i Dec!

Putt!

Ni kan låsa eller ta bort detta inlägg nu, då det inte är aktuellt längre!

Putt!

Putt!

nej nej… mon och skriv flera loppisar istället för att stänga
vanligt loppis i umeå på nolia sön 21 sep 11-15

#20 Tack det var just tanken med detta inlägget!
Men det var inte så många som var intresserade av det! Tror jag???

OKEJ!!! Det fanns intresse för detta inlägget så LÅS EJJJ! 
Tyvärr har jag ingen loppis att tipsa om.( Sen bor jag lite avsides så så himla många finns det inte på min sida :(
//Pia

#23 Okej! Så synd att du inget kattloppis har!!! Loppis är ju kul att gå på! Ohhh sen att det är katthemmens loppis är ännu bättre!

Jippi det är så kul att Katthjälpen slog rekord!!! Kolla själv!
http://www.kulturservern.se/katthjalpen/Oppet%20Hus%202008_08_31/oppet%20hus_2008_08_31.htm
Hurra va bra :)

# 26 kunde skymta några av de grejer jag skänkte! 
Va roligt att det gick så bra :)
Härligt och vädret var på deras sida med. Men jösses vad sugen jag blev på fika nu också. Men så gott bröd har jag ju inte hemma;)
//Pia
Säger som Puma, sugen på fika blir man när man ser så gott hembakt. Vilken härlig miljö att ha en loppis i, vackra hus och toppenväder
Ja o jag som vill gå ner i vikt och ska tänka på vad jag ska äta. (går ju inte o snaska som man gjorde när man tränade för fullt heller) Nu blev jag sugen på kaffe, kladdkaka o grädde, syltkakor, äpplekaka med vanijsås. Nä nu får det räcka.
//Pia

Det är Loppis på Djurhemmet i Kalmar imorgon, lördag 6 sept :)
kl 10-16.
Om någon är i krokarna :)
Åh det hade varit kul:(
//Pia
Öppet hus på Stockholms Katthem med på söndag 7 sept mellan 14-17 med härligt garageloppis. Kom och fynda!!!!

Puma77 -ja det hade varit roligt om du "kom förbi" men det är ju inte direkt cykelavstånd ;) tyvärr!
Men du kommer ju ändå närvara tack vare de fina grejerna du skänkte oss!!! Gulle dig!! Vet du, vår korridorskatt som bor i korridoren (nöden har ingen lag) har gått och sniffat och sniffat vid skåpet där vi lagt in kattmynta-leksakerna och då är de ännu i plastpåsen! *skratt* Dina prylar kommer säkert gå som smör i solen :)
Hoppas det kommer mycket folk, vi har öppet hus med loppis som sagt, plus lotterier, hembakatförsäljning m.m. och hela gården där katthemmet ligger har öppet likaså med många aktiviteter, ponnyridning, oxkörning, historiska vandringar och allt möjligt.
Katthemmet är ju i ekonomisk kris så vi hoppas få in lite välbehövliga slantar imorgon.
Välkomna :)
Onikan:
Ja men tanken är att ngn gång hälsa på i alla fall och jag lovar att ta med lite leksaker till då;) Kanske en egen till korridorskatten;)
Kanske man får en privat rundtur:)) Håller tummarna att ni får in lite pengar och kanske kommer på olika sätt att även i fortsättningen få lite klirr i kassan.
Glöm inte bort att kolla upp pg nu också.
//Pia

Puma77: Klart du kan få en privat rundtur :) hihi ja korridorskissen skulle nog uppskatta det! Hon såg lite rolig ut när jag glömt stänga skåpet häromdagen och hon stod på bakbenen och sträääckte sig upp i hyllan och sniffade vilt med stora ögon… tills jag stängde skåpet ;) hihi. Hon är rolig.
Tack för tummarna, ja vi hoppas det ger lite pengar men även förhoppningsvis många fina intressenter till att köpa katt, vi har många godbitar som vi önskar hem åt, och ännu fler stackare på kö som behöver få komma in… Sanslöst vilket enormt behov det är. Det kommer jag nog aldrig vänja mig vid.
Just det! ska kolla upp pg :) *snurrig i bollen*
Jag har förresten spanat in en fin kartong med 12 äkta silverskedar som ska säljas på loppisen, är massa roliga grejer! Folk är så underbara och skänker massa saker som vi kan sälja till förmån för katterna.
kl 10-16 på Skälby gård i Kalmar, för er som bor i närheten!

Ohhh så många loppis!!!
Kul att det börjades skrivas i detta inlägget!
Vad glad jag blir!
Synd att man inte var i kalmar nu då! Ohhh loppis är så kul! 

Putt!

På katthjälpens sida så kunde jag se minst 2 katter har blivit tingade! Sen loppisen! 

Putt!

Nu får katthjälpen 3 kartonger med loppis grejer imorgon plus 1 pappkasse med grejer! Skönt att det gick så pass bra på deras loppis sist! Jag hoppas att jag kan komma iväg till deras jul loppis! 

Putt!

Vill bara glatt berätta:
Djurhemmet Kalmar fick ihop nästan 7 000 kr på Öppet Hus med loppis som jag gjorde reklam för innan :) Wiieee! Tack alla som bidrog till detta!
Kul att det gick så bra på Katthjälpens loppis! :) Önskar er andra lika lyckade loppisar med mycket klirr i kassan för katterna!
Jag älskar att gå på loppis! Hade jag bott i närheten hade jag varit där.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så härligt Onikan. det behövde ni verkligen. Jag skickar över en fil sen med en av skyltarna.
//Pia

#44 Vad bra det gick för er! 

#45 Ja, jag blev jätte glad när min kompis berättade det!
Jag känner att jag bidragit till en del av det de tjänade in! För det var bara vi som skänkte saker till dem denna gången!

# 46 och 47 - ja jätteroligt!!
Tyvärr inte så många intresserade kattköpare, men ev en kattungespekulant iaf. Men skönt att det drog in lite pengar iaf! Trots ösregn nästan hela dagen…
Tack Pia, det blir jättebra. Katthårsskylten var mest poppis :D
Jag tänkte på er Veronika när det regnade så dant men det blev ju lyckat i alla fall. Jag har ju fler varianter och kan även kanske sen fixa en med hund sm sagt så ni kan locka de köparna också:)
#48 Härligt att den loppisen blev lyckad med. Du har fått smak för det där nu också;)
//Pia

#50 Ja, jag är nog loppisgalen!
Har stått på loppis sen jag var 15 år! Men nu tycker jag det är lite jobbigt att asa i väg tidigt på morgonen! Men att samla ihopa grejer har jag alltig kunnat! Förr när jag var yngre kom till & med grannarna med loppis prylar!

loppis i umeå på ostkroken den 27-09-08

Putt!

Hmmm jag börjar bli en loppis insamlande tant
! Jag har idag hämtat 4 kassar med vhs, 1 kartong med väskor, 1 kartong med blandat & 3 kassar med lampor,plast växter & köksgrejer! Hm allt ska vidare till katthjälpens loppis!
Vad jag hörs så fanns det mer att hämta till loppisen! 

Putt! 

Inga loppis????

# 52 Du får berätta hur det gick på loppisen!

Putt!

Ja… Det kommer visst mera loppisgrejer till Katthjälpen imorgon! 

2 papperskassar med Vhs filmer! 

Ja nu gick loppislaset iväg idag! Ska bli intressant att höra vad de säger när de får se hur mycket det är!

Putt!

putt
putt

Några loppis på gång???

Den 28:e står räddakatten på Drottningtorget! Detta är deras sista dag på Drottningtorget för denna säsongen!

putt

Fick veta att någon lämnat kattmamma & kattungar i en kartong utanför Katthjälpen i Malmö! Inte klokt igentligen!

Helt galet! Fattar inte vad folk tänker med. :(

# 68 Min kompis var där idag & lämnade loppisgrejer! Så fick hon veta detta!

putt
Från kks gästbok
Datum:
Lördagen den 18 oktober 2008, 11:26:14
Namn:
Joanna <84.217.51.*>
E-post:
Nummer:
2 308
AKUT BEHOV AV SAKER/KLÄDER!
Vi står varje månad o säljer på saker o ting markanaden i Kristianstad,för att få in pengar till katterna.
Vi tar tacksamt emot prylar,tex prydnadsaker,filmer,kläder m.m i bra skick.
Just nu har vi knappt nått att sälja o vi ska stå där nästa helg!
Så har du något att skänka snälla ring!
0708-125969
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Putt! nog måste det väl var folk i krokarna, som har kläder i garderoben!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Var ska kläderna lämnas då?
#73 Det beror ju på var du bor någonstans. Bor du i närheten av Kristianstad kan du ringa och höra efter.
Det blir tredubbel glädje med att ge bort saker man ändå inte använder. Den som ger får mer plats hemma, en köpare kan hitta det den vill ha och eftersom detta är en kattsida, katterna får hjälp.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

#74 Jag bor nära lund!
#75 Du kan ju höra efter med KKS om de ska stå på nån loppis i Lund. Annars kan du väl lämna till Katthjälpen eller Rädda katten.Katthemmen kanske inte har någon loppis på gång just nu men ofta tar de emot till loppis längre fram, om de bara har utrymme.

# 76 Jag har skänkt alla mina grejer till Katthjälpen!
Men de tar ej emot kläder!

puttar
lilo-nova, skriv i KKS gästbok att du vill skänka kläder till loppis, så får du se om någon där nappar.

#79 OKEJ!

Putt!