Många bäckar små
I KKS gästbok skrev en person att om KKS har skulder på 500000 kan de betalas om 5000 personer skänker 100 kr var. Sist jag tittade hade det kommit in nåt på 27000, det kanske aldrig blir 500000 men det är ju mycket bättre än inget.
100 kr kan vara mycket för många men lilla MY t.ex där man försöker samla in 15000 kr det är ju 1500 personer som skänker 10 kr styck.
Ett annat exempel 1500 personer skänker 20 kr var det räcker till kastrering för en hel del katter.
Vi är 9 miljoner i Sverige och det finns 100000 hemlösa katter. Det kanske blir 2 miljoner hushåll. om 75% är allergiska , olämpliga, kan inte ha katt har redan många då blir det 500000 kvar.
Om flödet av nya katter minskar dvs att folk kastrerar sina katter istället för att ta kullar med kattungar, då finns det faktiskt en chans.En chans att vi kan få uppleva en dag då vi inte har några hemlösa katter.
En utopi? Kanske. men om man siktar mot stjärnorna kanske man kan nå grantopparna i alla fall.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Ja vilken lycka det hade varit!
Ja majvi, det ligger mycket i det du säger. och att komma upp i grantoppen är ju inte illa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja det är väll åt det hållet man får tänka, alla kan göra lite och tillsammans kan vi göra mycket, har inte råd att skänka kontanter jusst nu men har hjälpt kks genom att betala för mina stödisars stronghold kur den sissta själv, men 500 000 , då har det ökat katastrofalt, var ju 300 000 läste jag i våras, kan det stämma,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Siffran 500.000 kan man ta med en nypa salt. Det är mera ett räkneexempel för att visa att det går att göra något åt även en mycket stor skuld om många hjälps åt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Bra tankar Majvi! vad skulle hända utan KKS? En katastrof för många katter. Jag hoppas absolut att KKS få ordning på sin ekonomi och att de får mycket hjälp.
De har hjälpt så många katter, tagit in katter när alla andra sa nej, så jag hoppas att de inte behöver ge upp!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ja utan kks hade många katter gått ett otäckt öde till mötes….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag hoppas verkligen att KKS får ordning på sin ekonomi, men det är även andra hittekattföreningar som också går på knäna nu.
Jag har sålt böcker på tradera (jag hade ingen kamera och det enda jag kunde komma på att jag kunde auktionera ut utan bikd var böcker)där de flesta böckerna har gått för 5-10 kr styck. Men håller man på ett tag, så blir det pengar det också.