Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1142 ggr
JessicaN
0

Välkommen hem Findus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och hämtade min lilla Findus idag :) Han har varit hemlös men nu bor han hos mig.

Det hela började med att jag fick ett telefonsamtal i tisdags till katthemmet jag jobbar på. Det var en tjej som hade matat en katt ett tag och katten stod på väntelista för att få komma till katthemmet men dom ville inte vänta för dom skulle flytta, dom skulle avliva katten. Sen ringde jag tillbaka och sa att jag ville att han skulle få bo hos mig, så hon avbokade avlivningsbesöket och så hämtade jag killen idag :)

Hade aldrig träffat katten innan, hade inte ens sett honom på kort men han är verkligen jättevacker!

Dom hade köpt på sig lite tonfisk för det tycker han om så vi fick med 12 burkar tonfisk och en kattlåda, sen gav dom oss ett kuvert med ett litet bidrag som tack för att vi tog hand om honom. I bilen hem såg jag att det var 1000 kronor! Och jag som trodde att vi kanske behövde betala för honom :)

Vi kom hem ungefär 20.00 ikväll och jag trodde att han skulle fräsa mot min andra hankatt men han jamade bara för att han var rädd, det som jag blev lite chockad över var att min honkatt som ALLTID är snäll började morra, fräsa och spotta på min gamla hankatt, inte den nya :S Men det var säkert bara för att hon blev lite rädd över hela situationen. Min gamla hankatt satte sig genast med ryggen emot och bryr sig inte så mycket om honom, det enda är att han går omvägar för att ge den nya katten lite utrymme eftersom han är rädd, tycker han är jätteduktig som gör så :)

När jag skrev om min katt Mimmi i en tidigare tråd så lovade jag att uppdatera er med bilder när jag fått hem killen, så här kommer det lite bilder på Findus :)

Här är han fortfarande kvar hemma hos dom som har tagit hand om honom.

JessicaN
0

Här ser man hans mönster väldigt bra :)

JessicaN
0

Precis efter att jag hade tagit det här kortet så klev Findus upp på fönsterbrädan, han hoppade inte. Det såg jätteroligt ut! :P

JessicaN
0

Findus pojken :)

JessicaN
0

Här hittade han en trygg plats att ligga på när han var lite rädd för dom andra katterna, nära matte och husse. På hyllan under soffbordet :P

Alexej
0

Han är jättefin. Ja, det är inte lätt för kattägare att hitta nya hem-då blir det tyvärr ofta avlivning. Bra, att du kunde hjälpa till.

Mimi-menar du Crisses Mimi?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#5 Nja Crisses Mimmi är väl hos Sagatjejen fortfarande tror jag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JessicaN
0

#5 Nej, jag har en katt som heter Mimmi som jag skrev om häromdagen, hur jag räddade hennes liv. Den finns under kategorin "Solskens- och molnhistorier".

Dom hade bara tagit hand om honom, det var inte deras katt. Han hade ingen ägare så då ville jag bli hans ägare :)

Alexej
0

Hittade tråden om Mimmi här:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lilo-nova
0

Men gud så fin han är!Kyss Jätte vacker teckning!

emjon
0

Vad härligt att du kunde ta hand om Findus och han är jättefin och du kommer säkert få mycket glädje av honom. Tror också att det blir bra med dina andra katter också så småningom.

Problemet är ju att det finns så otroligt mycket katter som behöver hjälp och det var ändå bra att de kontaktade katthemmet än att bara avliva katten. Tycker också att det var en fin gest av dem att vilja ge ersättning för att du tog hand om kissen. Oftast så kräver människor hjälp och skall ha allt gratis. Dessa personer visade att katter har ett värde och det glädjer mig mycket.

Lycka till med Findus i fortsättningen

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

JessicaN
0

Putt så att alla får se min söta Findus :)

martdat
0

Jättesöt! hoppas att ni ska trivas med varandra nu, visst blir man glad för tonfisk när det kommer från hjärtat!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fagddu
0

En sån liten gullunge! Du måste vara jättenöjd med din nya familjemedlem. :)

JessicaN
0

Lilla Findus pojken :)

Han är lite "klumpig" eller vad jag ska säga. Dom andra katterna är lite rädda för honom, då blir han lessen och börjar jama och smyga sig på dom men då blir ju dom ännu mer rädda när han jamar.

Men jag tror att det kommer gå bra så småningom, det handlar nog mest bara om missförstånd mellan dom. Han har ju varit hemlös så han vet väl inte riktigt hur han ska bete sig med katter, han har ju aldrig umgåtts med en katt på ett bra sätt.

På tisdag ska jag ta honom till veterinären och kastrera honom, hoppas han låter dom andra vara lite då och jag hoppas främst på att det luktar mindre om honom, det luktar inte gott när han har varit på lådan och kommer man utifrån så luktar det verkligen här inne i lägenheten men vi får hoppas att det avtar efteråt.

Här har ni iallafall lite nya kort på gubben :)

Här busar han lite med husse i soffan :)

JessicaN
0

Efteråt ville han gosa lite :)

JessicaN
0

Findus sköna stil :)

JessicaN
0

:)

JessicaN
0

Den första av våra katter som förstår att man kan gå in i tunneln :) Och Findus tycker dessuttom väldigt mycket om att sova i den :)

JessicaN
0

Findus i sängen :)

JessicaN
0

Den sista för idag, Trisse och Findus på soffryggen :)

emjon
0

Åh vad fin han är och han ser precis ut som min änglakisse Caesar som jag saknar väldigt mycket. En kisse som blivit mycket misshandlad  och var livrädd för händer men efter trygghet och kärlek blev världens gosigaste kisse.

Det blir nog mycket bättre när du får kissen kastrerad och jag tycker det ser lovande ut med vänskapen mellan katterna. Findus har ju precis kommit så det blir säkert bättre med tiden.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
0

Så fin han är :) en liten goding :)

Fagddu
0

Han verkligen en vacker kisse. Tror också att allt kommer att lugna sig hemma hos dig efter kastreringen. :)

Sidentass
0

Åhhh så vacker o fin han är!!

Är så glad att du kunde öppna ditt hem för honom..håller i tummarna för att allt ska gå bra tillsammans med dina egna katter också!

gulliver
0

Åh, en så´n fin kille Glad. Lite ovanlig teckning teckning har han också. Märks att du är mycket glad i honom.

JessicaN
0

Ja, det är jag verkligen :) Är glad för att jag kunde rädda hans liv. Han hade ju blivit avlivad i fredags om jag inte tog hand om honom.

Han hälsar förresten till alla kissar här på sajten, han ligger i mitt knä just nu när jag skriver det här :)

I tisdags kastrerades han, ID märktes, vaccinerades och fick all skabb borttagen.

Här ligger han hemma på golvet med en massa handdukar för att hålla värmen medan han vaknar efter kastrationen.

anebit
0

Å vilken fin teckning han har på ryggen.  Så fin och gosig han är.  Syns ju att han haft ett hem en gång i tiden.

Så underbart att du tog hand om denna vackra kisse.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

JessicaN
0

Ja, det märks att han har haft ett hem en gång. Jag glömde tyvärr säga till veterinären att kolla om han hade chip i nacken men själv så tror jag inte det, tror inte att det är så många som har en huskatt och chippar den men inte kastrerar, och även om man nu chippar sin katt så är det ju smidigast att göra det i samband med kastreringen.

Bortse från mig på den här bilden :P Findus gosar med matte. Han lägger sina framtassar om halsen och gosar, och han älskar att ligga som en bebis i famnen och "trampa" på halsen och i ansiktet :P

JessicaN
0

Matte och Findus :)

Simson
0

Ååå så vacker han är! Syns verkligen hur mycket han älskar dig, #28! På #29 ser han så stolt! Som han säger "se vilken fin matte jag fått! Hon är bäst!" Det kommer att gå bättre och bättre med de andra katterna nu när han är kastrerad och även vänjer sig vid all omtanke. Lycka till lilla Findus!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Hihi JessicaN jag snodde fotot till mitt speciella projekt.

Jenna

JessicaN
0

#31 Hahah, jag märkte inte ens att du hade skrivit här, har redan skrivit lite om honom och skickat bild i din tråd om matte med katt :P Samma bild som #29 skickade jag i den tråden :) Skrev i den innan jag läste det som hade skrivits här :P