"LÖST"Truls trivs inte, AKUT
Lilla Truls i VÄSTERÅS söker akut nytt hem eller stödhem då han inte trivs med de 3 småbarnen i stödhemmet. Han är vaccinerad och avmaskad och cirka 16 veckor underbart söt:) maila mig på emma@kks.nu då det är bråttom för hans skull!.
Kanske denna kunde vara med Mistla på ett rum? vad tror du emma? Han e juu såååå söt :=)
Sofia, ska du ta Mistla?
Truls och Mistla kanske vore ngt som sagt
//Pia
#2 ja, tror du transporten går att ordna?:) Hade ju varit UNDERBART. sofia har du msn? pma mig den isf. om jag inte redan har dig på msn
Jag har bytat mossemarken@hotmail.com ja e inne nu
Ja, sofia ska hjälpa mig med Mistla:) Fas sofia, truls är inte så tam att du kan klappa honom, men inte superskygg heller.Mistla kulle säkert få honom tam ganska snart:) Kanske han vill flytta med sin bror zlatan som annars blir själv i stödhemmet, men vi kan ju prata om allt!
Vad snäll du e Sofia som hjälper Emma med katterna.
//Pia
Adda mig :)
Men var det inte nån som sökte en röd katt i gävle trakten till sin mamma eller vad det nu var? :)
ja,jag går på knäna av alla katter här:((( känns som att för varje katt som får nytt hem blir andra akuta. det är inte lätt att vara förmedlare många gånger;P
bild på sötnosen Zlatan, också han vaccinerad och avmaskad.
Naquita skrev i den tråden också ifall tror jag.
//Pia
#9 ja, jag har skrivit i den tråden med:)
du förresten, OM det blir så att ni skulle uppåt landet den 23e okt(såg det i annan tråd), 2 kattungar från Sturkökolonin kan inte få åka snålskjuts(om de är infångade då och hunnit kollas hos vet.) till eksjö(var det va?) de ska till Västervik nämligen till puma i stödhem;)
Vem ska uppåt den 23:e?
//Pia
Om någon kan hjälpa med transport från nerlandet till upplandet :) Så hör av er till Emma eller mig… Ja kan köra till Uddevalla
#7 Vi hjlälps åt :) Det är det viktiga, Ja hoppas kunna hjälpa henne hon har ju så mkt
#16 ja hon har mkt, hoppas bara att det lugnar ner sig lite framöver också.
Emma; jag antar att de inte blev något igår heller. För inte använde de elastiskt snöre igen
//Pia

Hur högt? Jag åker från Lidköping via Skövde och Stockholm till Sigtuna 1/11 med tåg. Har mina två med mig i delad bur så ytterligare en bur kan medfölja om jag tolkar SJ's regler lite generöst (och det har alltid fungerat då jag själv varit minst 3-kattsägd under snart ett decennium.
nu ska vi se;P
2 kattungar ska när de är infångade RONNEBY-VÄSTERVIK (jag kan ta mig me dtåg/buss inom blekinge, kristianstad, Lund, Växjö osv)
2 kattungar ska från VÄSTERÅS- GÖTEBORG
1 kattunge RONNEBY-GÖTEBORG
pjuh;P

Ja… det är ju lite off (är tyvärr aldrig bilburen och har inte ekonomiskt möjlighet att röra mig så mycket) men om någon av någon anledning ska till Arlanda från Västerås innan 24/10 skulle jag kunna ta med mig dem från Sigtuna till Skövde och så kanske någon kan ta över sista biten till Göteborg…
Vad bra att ni hjälps åt så bra för Truls och andra katters räkning. Sådant gör mig så glad. :) Truls är jättesöt, påminner om våra tre Piteåbröder.
Håller tummarna att allt går i lås nu!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Putt!

Ska du vara stödhem Pia? 
Va jag nähä var har du fått det ifrån *fniss*

//Pia
Den 23:e kan troligtvis jag ta mig till Eksjö om min pappa kör dit. Han jobbar dock förmiddag. Jag har 12 mil till Eksjö och det tar ca 2 h dit.
//Pia

#24 Vad avvundssjuk jag blir!
Men man får inse fakta!
Fyra st katter i en tvåa är mycket! Totti är ju som tre katter själv!
Han har så mycket energi! 
Här kommer det i så fall bli 4 st i en etta. men som sagt 2 st permanenta katter är max sen kan jag ta kattungar som i detta fallet. Men jag har fuderat på det ett bra tag. Får se hur länge de får stanna, först ska de få en stor portion KÄRLEK och en masssssssssssssssa leksaker:))
//Pia

#27 Ja, leksaker har du inte brist på iallafall!
Min sambo vill inte ha in fler! Man får ju hm ju respektera hans åsikter också! 
Jag höll på att ta med mig en liten bebis, men jag förstod att det inte skulle funka! Hur mycket jag än önskar det!
#28 Vill inte ta in fler leksaker????? Men det var väl taskigt *fniss*
Här hemma är det jag som bestämmer (säger vi) Jag behöver bara ta hänsyn till mina katter ingen annan.
//Pia

Hej Linda här från min kompis Jessicas konto.
Truls går att klappa på och även ta upp korta stunder men han är för osäker med mina barn. han klarar inte att bo med små barn.
Han är pratig och är gosig men bara man inte kommer för fort, så med lite tid kommer han nog att mjukna.
Kram!
#30 Hej Linda! Läs i Sofias tråd "Söker transporthjälp".
Hoppas vi kan hjälpa till…..
Vill bara tala om att Truls kommer få flytta till oss i Karlstad och Zlatan (som kommer heta Linus) får ett suveränt hem i det absolut kattvänligaste hemmet i det här länet!!!
Vi är sååå förväntansfulla! Roligt att bli småbransföräldrar igen!!! 
Hoppas gamlingarna tycker detsamma…..
Grattis till er och till Truls och Linus också:))
//Pia

Naw vad kul för vackra Zlatan & söta Truls! 
Tack #33 och 34!!!
Det ska bli såååå spännande! Måste shoppa massa bebbeprylar i morrn!! Vad fjantig man blir…..
Puma, du skulle väl också få hem kolonikatter? Vi kanske blir "släkt"?
Ja som det ser ut så är det väl en släkting till dessa två. En svarting till (passar ju inte in bland mina lakritskolor) och sen en annan. Men först ska de ju fångas in och sen ska transport ordnas.
Fast de som kommer till mig ska ju vara här temporärt. Jag bor ju bara i en etta så det är lite mycket med 4 st permanent.
//Pia

# 33 Nej inte leksakerna!

Utan katter! 
#37 ???
//Pia
#36 "Finns det hjärterum, finns det stjärterum"!
Vad snällt av dig att hjälpa till. Man får så ont i magen av alla stackare som inte får komma in i värmen!
Vi har också många lakritstroll, fast lillaeZlatan, förlåt Linus, blev vi snuvade på….nej då, Truls passar bättre här hos oss.

Ser att ni tycks ordna det på bästa sätt för missarna…vissa katter trivs ju inte alls när det finns livliga småbarn i huset…Trulzen-gubben är så fin liksom svarta Zlatan..
#39 Ja avsaknadenav kärlek och leksaker från mig lär de inte ha i varje fall. Hoppas bara att Thindra kommer finna sig i situationen. Tudor är mer välkomnande av sig.
//Pia

# 38 Hm… Det skulle ju varit nr: # 29!
"Asgarv"
#42 ha ha tänkte väl. Ja här pratar man om leksaker och sen att man inte vill ha in fler hm jag blir förvirrad *fniss*
//Pia

#43 Ähh man är inte alltid helt klar i knoppen!

Jippi!!!Nu blir jag så glad för katternas skull. Hoppas att ni får ett långt lyckligt liv ihop=)
Kram!
härligt att läsa!!! Kanske dax arr skriva LÖST på denna tråden med.
Lycka till med kisse!
#46 vågar inte göra det förrän de verkligen flyttat, av tidigare erfarenheter.
Vi hämtar gossarna redan i morgon kväll är det tänkt!
Linda tar sig till Örebro med tåg och vi möter upp.
Truls verkar så stressad att Linda ansåg att det var viktigt att han fick flytta tidigare. Vi ska göra så gott vi kan för att han ska känna sig trygg här!!

Underbart!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Lille pojken inte lätt:( usch, hoppas allt går bra och hör av er direkt om det är något! mitt nummer står på kontrakten. (linda hade dom kvar va?)
mvh emma kks
#50 har precis prata med Linda så hon tar med kontrakt mm.
Det är pirr i magen idag!! Katterna här är så förväntansfulla att få en lillebror.
Zlatan får stanna ett par dagar så de har trygghet med varandra i och med att allt är nytt. Vi ska försöka ta det så försiktigt vi kan.
Hoppas det kommer funka!
Hej hopp allihopa. Ja vad gör man inte för dom små trollen? Det är självklart för mig att bidra till att underlätta resan och att mötas en bit på vägen=)
Jag vill ju bara att Truls och Zlatan ska få det så bra som möjligt och jag måste säga att Maria verkar vara en toppentjej.
Kram och lycka till nu!
Åh nu är "mina" bebisar lämnade till söta rara Maria. *snyft* Det blev lite tårar då man ju fäster sig så dant.
Maria är världens goa´ste tjej, vet ni att hon gav mig två bäddar till mina kissar som hon sytt själv?
Ljus och kärlek till er!
så snällt av henne:)) Man kan undra om hon gör annat än syr för så många bäddar som hon gett till olika personer.
Lilla Truls och Linus, hoppas det går bra för dem nu.
//Pia
Vi vill bara rapportera att katterna har kommit fram helskinnade, de var tysta som möss och sov hela vägen. Zlatan kastade sig över maten när vi kom fram, Truls var lite mer försiktig, men vi lyckades fresta med kokt skinka, det var mums.
Så har vi borstat pälsen och gosat lite förståss….
Just nu ligger de tätt tillsammans i ett tält och ser väldigt sömninga ut. Zlatan ska stanna till på fredag, då får han flytta vidare till ett kanonhem med flera kompisar. Det finns nog inget hem som har så mycket prylar till sina katter, klätterträd överallt!! Kattternas paradis!!
Godnatt säger Truls och Zlatan, eller var det Linus, nej, jag tror han skulle få heta Nils!
Hihihi lycka till nu med allt ni gör=)