Inför KattBladet
Nu har jag mailat ut mail till er alla om kattbladet. Många har haft problem med att få bladet. Så ja ska försöka lista ut någon lösning. Alla bladen hittills och de som kommer ut kommer att gå att hämta på hemsidan. Det tror ja kan vara bra :)
Sedan måste ni alla skicka in till bild tävlingen. Tema är KÄRLEK så skicka nu in bilder och ha chansen att vinn ett litet pris. Ni som väntar på pris kan vänta er en liten present i brevlådan i början av veckan :)
Ni kan även skicka in annonser, minneslund och så andra bilder som ni tror skulle passa i bladet :) Och även idéer eller något ni skulle vilja läsa om. Alla kan även skicka in Månadens Kattfråga!
Har även tänkt börja skriva om olika katthem… Har ni något tips på något jag ska börja med :)
puttar
Jag har mailat en bild nu;)
//Pia
Såg det… SÖTA :)
Varför inte skriva lite allmänt om att katthem ska vara öppna med hur de driver sitt katthem och ta med några exempel på hur man gör på några olika katthem. Några exempel på frågor:
- Redovisar de öppet hur många katter som passerar katthemmet årligen?
- Vad gör man med skyggisar?
- Hur löser de frågan med att katter inte får vara i burar mindre än 6 kvm mer än tre månader?
- Redovisar de öppet var de får pengar från och vad pengarna används till?
- Får de några kommunala pengar?
- Finns en förening bakom katthemmet?
Jo men ja vill gärna fokusera på ett och ett katthem med… Ja ska ha med dessa frågor…
Ingen som har födelsekatt??? Saknar katter för detta i bladet…