Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 734 ggr
modellflickan
0

KATTUNGE HÄNGD!

Har ni läst om detta? Skickar länken:

http://www.bt.se/bt/btartikel.asp?version=288586

I Mjöbäck finns det en eldsjäl som tar hand om övergivna och upphittade katter.
I söndags när hon kom hem så hade någon brutit sig in i kattstallet och misshandlat en av kattungarna och hängt den i ett snöre Crying or Very sad

Kattungen levde fortfarande men fick senare avlivas Sad

Blir så hatisk så fruktansvärt arg!! Blir mörkrädd! Vilka sjuka as det finns runt omkring oss!  

Tror ni Tina Karlsson polisanmält aset??

Engla
0

Idioter! Hoppas de får tag i de som gjorde detta, så att de får en rejäl omgång! Skrikandes

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Fy för den lede! Detta är ju bara för mycket! Diverse sorts psykisk tortyr det är vad jag skulle vilja ge den/de som gjort detta! Måste kännas himla otryggt för tjejjen som tar hand om katterna att sådana störda inkräktare härjar i bushen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SmillasMatte
0

FY FAN! Vilken feg sjuk jävel som gjort detta! Jag vill helt enkelt…..den jäveln som gjorde detta! Hade nog till och med kunnat betalat någon att ge den där typen som gjort detta en rejäl omgång. En rejäl omgång! Fy fan för dej som gjorde detta! Du får mej att må illa!

Sessan1
0

FY F*N säger jag oxåGråter Vilka idioter alltså. Dom borde få sig ett ordentligt straff så dom INTE kan sitta på år och dag. F*Y fan, mår illa jag oxå.

ladykatt
0

Men vad hemskt… ja, jag förstår inte vad är det med folk nuförtiden som istället att hjälpa de svagaste ger sig på dem och misshandlar dem… det gäller tyvärr både djur och människor…

Hoppas att de idioterna kommer dit igen och hon verkligen släpper ut hundarna… de skulle behöva känna själv hur är det att var skiträdd…

kram/ Ladykatt

vanessa
0

Usch, vad hemskt. Man ser verkligen dessa personers framtid som brottslingar och eventuellt våldtäktsmän och mördare. Om de ändå kunde fängslas. Både för kattens skull och allas skull. För de behöver både straff och vård. För bättre lär det inte bli.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Jag håller med dej Vanessa. Människor som gör sånt är sjuka och behöver vård och straff. Och är framtida våldsmän. Håller med dej helt och hållet.

Sidentass
0

Än en gång en händelse som får en mållös..man blir stum, man blir förb***ad, man blier bedrövad - skottpengar på sånt dräggel säger jag bara!! Man blir hatisk!

Sidentass

Cammo
0

Helt sjukt! Det här är någon som är känlsomässigt störd, och som inte bara är farlig för djuren…

Cammo

miranda1
0

………..Man blir ledsen, arg, frustrerad och rädd samtidigt. Min sambo sa för några dagar sen att det kanske inte var en bra ide att anmälla vad som har händ med Hugo, kanske kommer de idioter upp till oss och mishandlar katterna på katthemmet. Då sa jag att jag inte är räd för sånna idioter, men nu jag läser det här……vi har även satt upp lappar på Hammarkulletorget om information om vem som har misshandlad Hugo till döds……Har ändå inte tänkt att ta ner de!

/Miranda

Hennum
0

men snälla nån.. är folk helt sjuka i huvet?… tydligen Ledsen stackars misse… Gråter

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

MariannE11
0

hur kan man vara så elak mot en stackars oskyldig kisse?…. fy vad det gör ont i hjärtat….Gråter

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

#10 Det är, tycker jag, viktigt att inte ge vika för dessa mörka destruktiva och onda krafter som gör både djur och människor illa. Om dessa monster skulle komma undan med vad de gjort för att vi andra blir rädda skulle det vara en seger för ondskans krafter. Om man går till de här ungdomarna i Hammarkullen behöver de mer än något annat att någon sätter gränser för dem och talar om att sådana här beteenden inte tolereras i Sverige.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Håller med dej Lena. Man ska inte vika sig för såna töntar, ja töntar, för det är vad dom är. Fega vidriga äckliga töntar.

Skicka hem såna äckliga svin som inte kan sköta sig i Sverige!

Miranda: ge dej inte! Låt inte asen besegra!

SmillasMatte
0

Får man fråga hur gamla dessa skitungar är? Någon som vet det? Och får vi veta vad dom heter? Kan ni skriva det så alla får veta vad kräken heter? Går det?

SmillasMatte
0

P.S Nu tänkte jag på Hugos mördare. Så det inte blir något missförstånd.

vanessa
0

#14# Snälla, låt inte detta bli en attack på folk av annan härkomst. De är lika djur- och människoälskande som "vi". Men de som är dåliga visas upp både i media och i folkmun.

Vad det handlar om så är det dåliga liv, ingen uppfostran, otrygghet och en massa andra jobbiga saker. Inte var man kommer från. Jag anser att man ska fundera på vad samhället gör för att ge folk ett bra liv. Förmodligen inte ett skit, ursäkta mitt språk.

Och jag upprepar som jag skrivit på annat ställe. Alla vanvårdsfall, misshandel- och plågerifall vi haft har varit svenskar bakom. Ska de också skickas ur Sverige? Det man ska fundera på är vad man kan göra för att förbättra situationen i problemområden. Kanske med kurser i bland annat djurskydd.

Lena
0

#14 Med anledning av vad jag skrev i #13; Det är inte meningen att attackera folk av annan härkomst. Dock är sanningen den att vissa kulturer inte har samma respekt för djur. Man anser helt enkelt att de orena. I det fallet med Hugo var det invandrarbarn som stod för dådet. Det kan naturligtvis även hända att folk av helsvensk härkomst gör sådana saker.

Personligen har jag mycket erfarenhet av livet i Hammarkullen där jag själv bodde i 5 år. Jag har även bott i Bergsjön i 6 år vilket också är en av Göteborgs invandratätaste stadsdelar. Jag har dessutom tidigare personligen levt nära ihop med dessa kulturer (muslimska) och känner många mycket väl. Därför vet jag att synen är en helt annan och att det därför är oerhört viktigt att vi sätter gränser för vad som är tillåtet och inte tillåtet i vårt land. Så har man gjort i Holland och det är inte alls lika mycket problem där som här. Det är istället så att det blir lättare för den som kommer till landet att anspassa sig när den vet vilka regler som gäller. Tyvärr är vi i Sverige lite för mesiga och håller igen när det kommer till den här typen av problem. Jag är inte alls rasistisk, utan har bara erfarenhet av hur det verkligen är på dessa platser.  

Jag tror dock inte det förekommer några vanvårdsfall bland just dessa invandrargrupper. Detta av den anledningen att det inte är vanligt att man  har husdjur hemma över huvud taget. Däremot  har jag själv med egna ögon sett hur barn misshandlat och dödat djur därför att de inte lärt sig respekter dem som levande varelser av sina föräldrar. De ser det helt enkelt inte som fel att ge sig på ett djur. Tyvärr Vanessa är det inte sant att alla kulturer är lika djurälskande. Därför finns det kulturella skillander. Många är också rädda för djur eftersom man inte har någon erfarenhet av att leva nära dem. I hemlandet finns rabiessjuka djur, ilskna hundar och katter vilket man lärt sig undvika. Det här är ett komplext problem som hänger ihop med många olika faktorer.  

//Lena

Lena
0

#15 Vi har en lag som heter PUL och som sätter stopp för publicering av personuppgifter på internet. Vi ska inte ägna oss åt häxjakt på iFokus. Det är förbjudet. Däremot bör man anmäla till polisen om man får veta identiteten på en förövare.

//Lena

miranda1
0

Vi håller på att få reda på vem/vilka som har dödat Hugo. Jag har tagit kontakt med Bostadsbolaget som har många hyresgäster i Hammarkullen, där fick jag hjälp av en jättetrevlig dam som berättade för mig att hon kände till två familjer vilkas småpojkar hade varit antingen vittne eller inblandade i det hela. Hon skulle kontakta dom och fråga om hon fick lämna ut deras telefonnummer till mig. Jag tror inte att dem kommer att gå med på det….

Lapparna vi satt upp på Hammarkulletorget var borta några dagar sen……. Har även pratat med djurskyddsinspektören på Göteborgs Miljöförvaltningen och dem är, som vanligt, totalt ointresserade.

Våran jurist, som hjälper till ideellt, har anmält fallet hos polisen. Han sa att vi inte ska ha stora förhoppningar att de kommer att utreda det. Så länge man inte har namn på gärningsmannen/män, är det svårt att få polisen att göra en utredning.

Sen tycker jag att invandrare med muslimsk bakgrund har åsikter som inte är förenbara med våran kultur, men det är inte deras fel att det finns så många hemlösa katter i Sverige. De är bl a de svenskar med sommarstuga som varje år skaffar sommarkatt som gör saken värre för varje år. Om det inte skulle finnas hemlösa katter och katter som skänks bort mm. skulle det inte heller finnas möjlighet för dessa muslimska pojkar att bete sig som de gör nu……..man köper väll ingen katt för 6 000 kronor för att man har lust att sparka den………. Båda parter är ansvariga för vad som händer nuförtiden.

/Miranda

Lena
0

#20 "Om det inte skulle finnas hemlösa katter och katter som skänks bort mm. skulle det inte heller finnas möjlighet för dessa muslimska pojkar att bete sig som de gör nu…….." Helt riktigt det är där roten till problemet ligger med de tragiska fallen likt Hugo.

//Lena

Jenna-Gun
0

Ja, jag har slutat tro på människors godhet. Man kan inte lita på nägon längre

Drar mej undan alla. Mina katter betyder allt för mej.

Hur kan en människa göra så mot en liten värnlös kattunge. jag gråter när jag läser det.

brutt
0

Fy för den lede att såna här idioter finns men det är tydligt att människor blir allt sjukare i psyket det som får en att kräkas är att de är så förbannat fega att de ger sej på ett värnlöst djur i stället för en jämlik person.

vanessa
0

Jag förstår vad du säger Lena. För jag vet att skitområden föder skit. I vissa områden finns inte trygghet från föräldrar eller samhälle. Att umgås med djur på vårt minst sagt sociala underbara sätt känns inte viktigt. Först måste man själv må bra, för att sedan låta kärleken och pengar gå över till andra saker. Som djur.* Nu går deras ilska/frustration ut över de svaga i samhället. Däribland Hugo och kattungen.*

Men jag ska nog lägga ner mitt i detta samtal :-).

**

miranda1
0

24 "I vissa områden finns inte trygghet från föräldrar eller samhälle" Även om det finns, kommer det alltid att finnas föräldrar, från vilken kultur som helst, som lär sina barn att djur är känsolösa, oviktiga "saker". T ex de som skaffar sommarkatt och sen dumpar den i skogen, vad är det för förebild för barnen? De som har sommarstuga är oftast inte dom familjer som bor i "skitområden"……

#24"Att umgås med djur på vårt minst sagt sociala underbara sätt…" glöm inte alla djur som är sitter häktad i djurindustrin, grisar, kycklingar, kossor, mink mm. Dessa djur njuter inte vårt ”underbara sätt att umgås med djur”. Den västeuropeiska djursynen är också väldigt kortsiktigt. Vilka föräldrar berättar för sina barn var köttet dem köper hos ICA kommer ifrån, att det kommer från levande varelser som har varit instängda och berövade från sina rättigheter?

/Miranda

Lena
0

#24 Vad jag menar är att det är komplexare än det kan verka när sådan här hemska saker som det som hände Hugo inträffar. Om man vill kan man se att det finns flera olika orsaker i den tragiska historien. Bakom dessa orsaker kan vi säkert hitta flera gärningsmän än just de som utdelade de dödande slagen.

Segrationen i det Svenska Samhället och det utanförskap som det leder till med människor från främmande kulturer som inte ivolveras i det svenska samhället etc. etc. .

Alla som inte tar ansvar för sina katter utan släpper ut dem vind för våg oavsett om det är lämpligt eller ej.

Kattens låga status - något som vi tyvärr inte har kommit tillräckligt långt med i Sverige heller…. vilket får till följd att katter skänks bort till vem som helst, inte kastreras och allt för oftas bara dumpas.

Sedan vill jag även tillägga att bostadområdena Hammarkullen och Bergsjön i Göteborg som bostadsområden betraktade inte alls enbart var dåliga att bo i. Då hade jag inte bott där i drygt 10 år. Men de var defintivt inte lämpliga områden att ha sin katt stövandes fritt ute i. Problemet är att det under årens lopp blivit mer och mer invandrarfamiljer som flyttat dit varav många är mer eller mindra nyanlända till Sverige. De får pga av den segregation som råder där allt svårare att komma in i det svenska samhället eftersom det mest träffar andra invandrare som inte heller bott länge i Sverige. Det är problemet - inte invandrarna i sig.

//Lena

modellflickan
0

Håller med dej Brutt. Så jävla fegt att sjukt att ge sig på ett fösvarslöst djur. Såna fega sjuka typer får mej bokstavligt talat att vilja kräkas..

Gunilla51
0

HAr bara ett ord, vedervärtdigt. sen undrar jag, jag har inte hängt med riktigt, vad har hänt katten Hugo? Han var tydligen en kisse hos Miranda, men vad hände honom?

miranda1
0

Hej Gunilla!

gå in på http://www.goteborgskatthjalp.com/nytt.html så kan du läsa vad som har hänt Hugo…..

/Miranda

Titti
0

Hur kan man göra så här? Man blir ju så ledsen ju. Gråter

Håller med att det inte ska vara någon "häxjakt" här. Låt rättsväsendet sköta detta.

Lena
0

#30 Jag tycker inte att det är häxjakt när man diskuterar orsaken bakom olika problem och företeelser i samhället. Det måste man kunna göra annars kommer vi aldrig till en lösning. Det är inte att vara rasist eller att diskriminera.

//Lena