Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1034 ggr
JessicaN
0

Mimmi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mimmi kom in till katthemmet som jag brukar jobba på i februari 2007 och jag trodde att jag aldrig mer skulle få se katten igen.

Utan att överdriva, man såg VARENDA ben i kroppen på katten. Hon kunde inte behålla någon mat, antingen så spydde hon upp allt eller det lilla hon fick behålla kom ut i diarréer. Jag fick sitta och tvångsmata henne med kokt fisk för hon visste inte vad mat var, hon ville inte äta eftersom hon inte visste hur.

Och som ni kanske ser så har hon tappat lite av öronlapparna. Hon förfrös dom när hon fortfarande var hemlös och senare så tappade hon dom.

Senaste gången jag vägde henne så vägde hon 4.4 kg, när hon kom till katthemmet vägde hon 2.0 och jag tror att hon har gått upp mer för det var ett bra tag sedan jag vägde henne.

Trodde hon skulle dö den där dagen, men nu mår hon prima och har blivit en riktig liten diva :P Hahah :P

Och på fredag så hämtar jag hem en liten hemlös kille. Han stod på väntelistan för att få komma in till katthemmet där jag jobbar men igår ringde dom som har matat honom och sa att dom inte ville vänta, trots att det bara var några stycken före, dom skulle avliva honom, så jag erbjöd mig att ta hem honom till mig och bli min katt, så på fredag hämtar jag honom. Jag har inte träffat honom men dom sa att han är mysig och social så jag vill ge honom en chans, han är dessutom bara knappa året gammal. Jag uppdaterar er med bilder när jag har fått hem honom, det lovar jag :)

RoseM
0

Åh stackars lilla mimmi! va fint att du tog hand om henne<3 Är hon kelig och tam?

JessicaN
0

Hon kanske hade fått ett hem ändå men jag kände att vi fick ett speciellt band till varandra när jag satt där med henne i knät och matade henne för att hon skulle överleva. Hon blev liksom "min" kisse då :)

Hon är tam och lystrar till sitt namn men det beror lite på om hon är kelig eller inte, det är därför hon är en liten diva :P På kvällarna så hoppar hon gärna upp i sängen och gosar och hon ligger alltid på ryggstödet på soffan när man sitter framför TVn och vid sommarstugan så följer hon ALLTID med när vi går en promenad med hunden men annars på dagarna så vill hon inte gosa, närmar man sig henne som för att ta upp henne så springer hon allt vad hon kan åt andra hållet :P Bara när det passar henne :P Hahah!

Nikita-
0

Åh jag blir alldeles rörd! Så fint av dig att ta hand om båda dessa oönskade katter…
Du är en räddande ängel!

Jenna-Gun
0

Nu gråter jag . Så underbart fin kisse Mimmi är.

Bilken fin matte hon har som ger all kärlek till henne.

Så spännande med en ny liten kille.

Väntar på foto på den.

Kram Jenna

emjon
0

Härligt med din insats för Mimmi och jag förstår den känslan med ett speciellt band mellan er.

Fint också att du tar hand om lilla katten som har så oansvarig och hjärtlös ägare så kissen slipper lida för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

JessicaN
0

Vad ni är snälla! :) Jag bara älskar katter helt enkelt :) Jag har inte hjärta att göra något annat än att ta hand om dom, speciellt inte nu när jag verkligen kan rädda livet på en liten kille, bara måste ta hand om honom då.

Har ytterligare två katter som kommer fån det katthemmet men dom mådde ändå bra när dom var där, dom var inte nära på att dö eller så.

Honan var visserligen väldigt rädd och bara låg och skrek i ett hörn så då kom modersinstinkterna fram att jag var tvungen att ta hand om henne :)

Det tråkiga var att en av hennes kattungar tog in kattsnuva på hemmet, alla ungarna klarade sig men den som hade smittan fick ett hjärtfel, men han har fått ett hem med andra kattkompisar :)

En av Ronjas (som hon heter) döttrar finns kvar på katthemmet och jag skulle verkligen vilja att hon fick ett hem. Hon är väldigt rädd av sig men Ronja blev mycket bättre efter att hon fick flytta till oss och det tror jag att Moa också blir, så om det är någon som skulle vilja ta hand om en 1.5 årig tjej så är det bara att höra av sig till mig :)

Alexej
0

Hittade tråden nu:)

Ibland går det så snabbt undan här med nya trådar att man lätt missar en del.

Vad skönt att hon fick sin chans och att hon blev så frisk!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JessicaN
0

Ja, hon mår verkligen bra nu :)