Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1365 ggr
catfoot
0

Över...

Min tid på Hoppet är nog över nu…Gråter…Dom anser att jag inte är en duglig kattägare…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Men snälla Catfoot..vad är det du säger…nu ramlar jag nästan av stolen när jag läser detta..lova att du ignorerar dom orden totalt..vi är många som haft glädjen att få känna dej i flera års tid..och som vet att du är den bästa kattvän som finns..

Översänder en varm kram till dej,  men en en fräsning till den människa som yttrat sig på detta vis..

Bumbis
0

Nu vill jag ha ett svar från det sk. Hoppet vad detta handlar om. Är det för att "cCtfoot" stödjer de skygga katterna och försöker att påverka eller handlar det om något annat? Pma mig i så fall, jag är VÄLDIGT nyfiken till orsaken.

Konstigt, mönstret upprepar sig om och om igen…jag känner inte Catfoot, men fick äntligen en kontakt som verkade vettig. Jag har också blivit hotad för mina åsikter om skygga katter…

Nyfiken på svar…..

catfoot
0

Ja, jag kan svara här spelar ingen roll..Ja, det handlar om den skygga kattmamman som jag har nämnt här någonstans å hennes rätt till liv…Hoppet å jag har inte samma åsikt om det..Men att jag inte får köpa Tudor bara för att jag tycker så..Varför ska en liten kattunge straffas å hans lilla syster som verkligen älskar sin bror, hon kommer att ramla tillbaka om han försvinner..Han är hennes trygghet, hon söker upp han när hon ska sova..Det Tudor gör försöker Troja göra lika..Varför??????????????? Straffa gärna mig men inte oskyldiga kattungar…En väldigt ledsen å besviken Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Men va? Jag sitter här o gapar och fattar ingenting. Hur 17 kom de fram till det beslutet. Mycket har cirkulerats runt Hoppet nu och visst det har inte varit så mycket positivt när det kommer till skygga katter. Detta gör ju inte saken bättre. Det är ju inte bra alls.

Kram på dig catfoot.

//Pia

Bumbis
0

#3, #4, jg har inte hängt med i debatten om "Hoppet", men om de läser detta och kallar sig kattvänner, skulle de ta tillbaka det de sagt till Catfoot. Hur mågna stödhem har de som bryr sig som Catfoot?

Jag vet inte bakgrunden och väntar fortfarande på ett svar från "Hopppet", men det kanske är hopplöst…`?

Är det okej att jag eller någon annan köper loss honom eller handlar det om prestige??? Ingen katt ska behöva dö pga. stönighet och dumdistrighet!!!!!

Herregud, det är 2008!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SagaLina
0

Så du får inte köpa katten du har varit jourhem för därför att de inte håller med dig om skygga katters rätt till livet?

Låter hur skumt som helst, hur tänker de då?

catfoot
0

Prestige…..Bumbis….Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Men jösses. Är det inte bra om han får stanna där han känner sig hemma och trivs? Ska han ryckas bort från sin trygghet när han får stanna? Nä det där är konstigt. Ungefär som om jag inte hade fått köpa min Tudor när han hade varit här ett tag och mådd som prinsen.

Det låter som om det är något annat bakom beslutet.

Kram på dig catfoot.

//Pia

Sidentass
0

Behåll du dom små liven Catfoot..ingen som helst skugga ska falla på dej..o som du säger är det så viktigt att dom små ulliga har stöd i varandra….det borde ju vem som helst i hittekattvärlden förstå hur mycket det betyder för skyggisarna..

catfoot
0

Ja, ärligt talat vet jag inte nått…Jag var så himla glad när dom öppnade Hoppet, äntligen ett riktigt djurskydd, tjejerna gjorde ett fantastiskt jobb, som jag har skrivit om här tidigare inlägg…Men någonting har gått snett, å nu är jag syndabocken, på nått vis..Men inte Tudor, han är helt oskyldig, varför straffa honom…./Catfoot

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Jag är inte ett dugg förvånad över detta resenomang. De är väl inte tuffa nog att försvara sig här på hittekatter, att jag hämtar Tudor och kommer att ge honom ett livslångt hem, om det blir hos oss eller hos någon annan, lär tiden utvisa….

Nååå, Hoppet, svar önskas!

Jenna-Gun
0

Finner inga ord just nu.

Kram Catfoot

Lena
0

Blir fruktansvärt upprörd och har mailat Hoppet och bett dem ge mig svar på tal. Sådant här kan vi inte acceptera!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bumbis
0

Jag tycker att ni ska gå in och titta på "Djurskyddets-Hoppets" verksamhet.

http://www.123minsida.se/Djurskyddet-Hoppet

Så här står det:

Tisdagen den 15 april 2008 bildades föreningen Djurskyddet Hoppet i Söderhamn.
Vi planerar att bedriva djurskyddsverksamhet innebärande omhändertagande och omplacering av hundar, katter och vissa andra sällskapsdjur.
På längre sikt tror vi att det finns en marknad för uthyrning till myndigheter som omhändertar och placerar djur, vilket skulle innebära intäkter till föreningens egen djurskyddsverksamhet. Vi kommer tex att gå ut med ett erbjudande till alla polismyndigheter i Sverige.

Jag drar slutsatsen att det här är ingen förening som jobbar för djur i nöd utan gör sig en hacka på omplaceringsdjur och skor sig på vanvårdsdjur som de får betalt för att ta in. Alltså för ekonomiskt vinning, inte för katternas skull!!!!

Catfood, var inte orolig, de kommer inte våga ta Tudor ifrån dig, hoppas fler ställer upp i kampen för detta hyckleri!!!!!

Ännu en förening att skämmas för som går udner namnet "Djurskydd".

Bumbis
0

Putt, putt, nå, Hoppet, har ni inget svar!!!!!

Alexej
0

Ingen fara, catfoot, villde ha problem med en massa kattvänner kan de få det!

De har ett gästbok…. http://www.123minsida.se/Djurskyddet-Hoppet/16765566

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kittekatten
0

Jag förstår inte, du får köpa tjejen men inte killen, eller?

catfoot
0

# 17..Ja….Gråter

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Jag tror jag spricker av ilska, vad kan vi göra???

Jag är van att slåss mot  såna här personer, och har aldrig fått gehör, men har inte gett mig ändå… men nu är vi fler och jag ger inte vika för hot när det gäller orättvisor mot djur som inte kan föra sin egen talan!

Någan som har någon idé hur Tudor kan få vara kvar i sitt hem hos Catfood? Konsigt att de inte har fler hemlösa katter som kan vara med på adoptionsdagen än de behöver ha med Tudor? Men som sagt, EN hemlös katt kanske det måste vara för att kunna tigga pengar när de inte har några andra inne än omplaceringskatter!!! Morr!!!!!Skrikandes

Ärligt talat, har ni kollat deras hemsida????

Puma77
0

Men är det inte bra om en person som vill skaffa en kattunge och kan då tänka sig skaffa två få göra det. Två jämngamla goa kompisar. Så skulle jag tänka om jag hade katthem. Det är ju helt underbart om man tänker på katterna.

//Pia

Ankie
0

Men va i hela världen håller de på med? Varför får du inte köpa den andra katten för? Fattar inget nu igen, vad är det med folk. De borde ju vara glad…. Vi får höra vad de svarar, nu är måttet rågat snart. Tycker att de borde tänka lite på sitt rykte nu när de nyss varit i blåsvädret.

det är bra att du inte är tyst Catfoot, vi är med dig så du vet.

Bumbis
0

#20 , jo det kanske skulle vara bra om det inte handlade om att straffa Catfood för henns åsikter här på Hittekatter.

Dessutom verkade det som att det bara var "Tudor" som dög, han var ju tamare än sin syster…

kattassen
0

Catfoot - vad anger de för skäl till att du inte får köpa ut kattpojken??? Du får behålla den ena men inte den andra och de är syskon?

Varför???

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#18 Förstår inte hur de tänker? Det är ju aldrig bra att skilja två syskon åt som har bakgrunden som skyggis. De seriösa katthemmen brukar aldrig sälja kattungar så de blir ensamkatter. Nu när det finns ett gott hem där de får stanna är det svårt att begripa hur de tänker.

#14 När man läser på sajten tycker jag inte att det är något anmärkningsvärt som framkommer. Det ser seriöst ut. Men mot bakgrunden av sista tidens händelser är det lätt att man väver in detta och omvärderar vad som står skrivet.

Hur som havet hoppas jag de ändrar sitt ställningstagande när det gäller Catfoots jourhemskatter. Jag hoppas de inser att de tänker fel och är beredda att omvärdera det hela. Min enda förklaring är att det beror på okunskap.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

Men så de tycker att du är syndabocken för att du vill ge den skygge mamman en chans eller? Det är ju det de vill oxå säger de ju, men nu nedrar blåser det rejält……

Catfoot tänker de avliva den skygge mamman, är det vildkatten som de kallar henne för eller är det någon annan?

catfoot
0

#23..inget skäl bara att det är djurskyddets katter å jag har skrivit på avtal om jourhem att dom ska tillbaka när dom säger så..Nu är troja fortfarande skygg å rädd, men tudor är på G..Men vad som händer om han ska byta hem nu strax efter vanan att acceptera männsikor det vet jag inte..

Som jag fattat så är troja inte attraktiv för ev, köpare..

men bägge har en köpare här..vill ju ha dem bägge..min sambo å jag har hela tiden sagt att dom ska utplaceras när tiden är mogen..men idag när detta bråk blev, så kände vi bägga att vi är kära i de små..Dom blir nog kvar här, om Hoppet låter oss köpa Tudor..Fan, vi älskar våra katter, vad har jag gjort för ont, jag vill ju bara katternas bästa…Vi har kämpat med de små, vi har gett all vår kärlek till dom bägge..Jag blir så himla ledsen för att Tudor får sitta emellan för människor ilska mot en annan männsika..Snälla Hoppet, jag vet att ni läser..Låt Tudor vara hemma, ni tjänar inget på detta, skapar bara mer problem..Jag vill inte bråka..jag vill älska katterna, jag vill ha sämja oss äkta kattvänner i emellan..Hur fan ska vi annars kunna hjälpa de små..En riktigt ledsen å besviken catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Ja, Ankie, fråga de berörda..Jag vill inte uttala mig om Hoppets planer, det enda jag vill är att få köpa Tudor…Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Lena
0

Jag hoppas Hoppet tänker om och visar att de är mogna nog att omvärdera sitt beslut. Så måste det väl ändå bli, jag kan inte tänka mig annat.

Det är djupt olyckligt att sära på dessa små kattsyskon nu när de precis börjat komma till ro. De behöver varandra och de behöver få vara kvar i lugn och ro i sitt nuvarande hem. Även om Tudor börjar bli lite tamare nu är det ytterst osäkert hur han kommer att reagera på att brytas upp i sin hemtama miljö, skiljas från systern och hamna direkt på en öppen hus visning. Skygga katter brukar alltid regridera om de utsätts för stress. Ja det är helt enkelt inte alls lämpligt i djurskyddssynpunkt att utsätta en kattunge med ett förflutet som skyggis för den enorma stress som det här skulle innebära. Tudor kommer defintivt inte att vara till sin fördel på en öppet husvisning. Låt honom istället stanna kvar där han nu befinner sig.

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

Bumbis
0

#24 Jag kanske var för snabb att döma men tittar man under fliken omplaceringskatter fanns det nästan 40 och under fliken hittekatter inte en enda katt. Kanske vore läge att sortera upp katterna lite bättre? Alla kanske inte vill ha en omplaceringskatt utan en som verkligen farit illa…..jag skulle gett upp och kontaktat ett annat katthem om det inga hittekatter fanns. Jag läser inte under omplaceringar om det inte är en så katt jag vill ha…

Nu är jag elak, men det kan man bli när man är förbannad, men de kanske inte förstår skillnaden på omplacering och katter som är behov av hjälp i första hand?

emjon
0

Nu blir jag otroligt besviken på hur de ansvariga för Hoppet agerar. Vi här som är medlemmar på Hittekatter har under lång tid lärt känna dig Catfoot som en hängiven kattälskare. Nu har vi också fått följa dina stödkissar och ser hur mysigt de har det och vilka fina framsteg du gjort med dem.

Om det nu är så att ni har delade meningar om skygga katter och det är det som det hela handlar om är det väldigt omoget att straffa dig på detta sätt. Vuxna människor borde kunna föra en dialog och inte låta det gå ut över katterna. Att katterna kommer till goda hem borde ju vara katthemmets främsta motto. Då borde de vara glada att du ville ta hand om dessa två skyggisar. Envisas de med att ta Tudor ifrån dig så går han med största sannolikhet bakåt i utvecklingen när han förlorar sin trygghet.

Catfoot mitt fulla stöd har du och genomför de detta mot dig så finns det säkert någon tidning som är intresserad av detta.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
0

Men snälla nån, det här är inte klokt!

Klart att kissemissarna ska stanna hos dig, vad är det här för larv, för mig är det här totala larvet!

Som stödhem så är det självklart att kissarna stannar om stödhemmet vill det, jag har läst det på massor av olika hemsidor!

Prestigen kan man spola ner i toaletten för den borde inte finnas alls.

Snälla Hoppet, se till katterna, inte vara egoistiska, det leder ingenstans! Tänk vilka framsteg kissarna gör hos Catfoot :) var stolta att ni har en fin Medarbetare istället :).

Det är dessutom alltid så att man har ändan bak, man ska tänka sig för innan man kastar sten i glashus!

/Malin

Crisse
0

Catfoot

Stå på dig och behöver du min hjälp att skriva på något så säg ifrån för jag ställer upp på allt. Jag kan tänka mig att köpa Tudor så kan du vara stödhem till honom för alltid säg bara hur jag skall göra eller där finns någon som bor närmare som kan köpa Tudor till Catfoot.

mymlanbus
0

Om det handlar om pengar så är det väl inga problem, alla kan ge en peng… men jag tror inte att det handlar om det… utan som catfoot skriver ovan… det är prestige! *kräkas*

Crisse
0

# 33

Jag tror du missuppfattade mig, jag menar om inte Catfoot får köpa Tudor så är där någon som kan köpa honom till henne så att hon får behålla honom, så det handlade inte om pengar.

Puma77
0

Såg nu att personal hade skrivit i gästboken efter Alexandra. Men tyvärr inte svarat på frågorna som ställdes:(

//Pia

Crisse
0

Catfoot

Det är inte du som förlorar på att sluta hjälpa Hoppet det är dom som förlorar på det för dom blir av med en verklig djurvän.

mymlanbus
0

#34. Okej :) *har samma förslag*

mymlanbus
0

Hello igen!

Är det någon som ska till Söderhamn på söndag? Jag ska åka dit är det någon mer från Östergötland med omnejd som ska åka? Tänkte om vi kunde åka tillsammans.

Någon?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Niklas
0

Test.

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning