Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1745 ggr
johnnys girl
0

"HEMMA"Adam Tensta

I kväll har jag kört hem honom till hans nya hem.
Han var så oerhört efterlängtad av matte och husse och jag är säker på att han fått ett toppenhem med en 20kvm stor inglasad balkong att sitta och spana på.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

mymlanbus
0

Hurra, så glad jag blir… inte glömmer man den grabben heller, han är ju så charmig :) Underbart att han fick komma till permanent hem :)

annebeate
0

Han är underbar! Vilken lycka för honom att ha fått ett permanent hem.

Lena
0

Så härligt att höra om Adam! Den kissen charmar väl alla! Så söööt och snygg!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Foto-Pelle
0

YAY!!!!  Happy joy joy!!  :-)

brutt
0

Instämmer med 4.

Fagddu
0

Vad bra för killen! Hoppas resten av hans liv blir bra :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Härligt, han är mer än värd en lyxigt stor balkong

incan
0

Jippie och hurra, lilla gosegubben har fått åka hem, så himla härligt!!! Håller helt o hållet med Daisy-Moa-Elsa om att han är värd en stor lyxig balkong och ett underbart hem!!!

lilo-nova
0

Skönt att han fick ett bra hem! Kyss

Alexej
0

Vilken söt kille! Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hanna64
0

Klart jag minns charmören Glad

Så glad att han fått komma hem Glad

Jenna-Gun
0

Så glad man blir när man läser sådant.

Lycka till i livet det förtjänar du Adam. Söt är du oxå.

Jenna

maggan47
0

såklart man minns dig, kommer ihåg alla ärrade farbröder, vad glad jag blir för ditt nya hem, gubben Maggan47

anebit
0

Så glad jag blir för Adams skull……………     Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

siberlina
0

va  gulligt

catfoot
0

Va, härligt med lyckliga slut…En kille som är väl värd en guldkant i livet..Puss på nosen från Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

johnnys girl
0

Adams nya matte har lagt upp en tråd med bilder från det första dygnet i nya hemmet på SKS-forumet.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=155586&p=2355190#p2355190

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

mymlanbus
0

Måste kolla :)

Simson
0

Han ser verkligen ut att ha fått det urbra!! Härliga tvåbenta att bo med!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

nellies-matte
0

Minns  ni den undersköna killen fortfarande? Nu har en solkattsberättelse kommit in på katthemmets hemsida gå in och läs och se hur han njuter av livet på bilderna.

www.katthemmet.nu

under Om katthemmet, solkatter

Jenna-Gun
0

Har jag missat att Adam bytt namn.

Länken går till en som heter Marvin

Jenna

Sidentass
0

Så underbart att läsa om hur bra Adam/Marvin fått det, sånt värmer ens hjärta!!:-)

Fagddu
0

Han ser mycket lugnare ut nu på ögonen :)

Skönt att han fått ett bra hem.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#21 Nya ägarna har döpt om Adam Tensta till Marvin, men lika snygg e han som alltid Kyss

catfoot
0

Lilla Marvin, en ursnygg kisse..Har charmat hela hittekattsvärlden..Ja, du är värd allt gott, att du hamnat i en underbar familj som vill ditt bästa….KyssPuss på dig charmgurka..

OT/Snyggt ....

annebeate
0

Läste precis på www.katter.nu att Marvin ( f d Adam Tensta) rymt i dag.Gråter Hoppas hoppas att han snart är hemma igen.

Fagddu
0

Men det var väl dumt av honom att rymma när han äntligen fått ett så fint hem! *sucka*

Hoppas han hittar hem igen.

johnnys girl
0

Ja, jag läste också det. Fruktansvärt. Har kontaktat matte och husse, de är helt förtvivlade. Har gett demlite tips samt erbjudit hjälp med infångning om det behövs.

Håller alla tummar här. Han bara måste komma hem igen.

Om du bor i Handen med omnejd får du gärna hjälpa till och hålla ögonen öppna efter honom

annebeate
0

#28. I vilket område försvann han? Detta med tanke på att det finns kanske här på forumet några som bor i området som kan hålla utkik.

maggan47
0

håller också allt jag har av tummar och tassar för Marvin

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=157806&start=0&st=0&sk=t&sd=a

gå in på denna länk, och fråga var i Handen  

Maggan47

Yuki
0

Vilken söt. Hoppas han kommer till rätta igen.

annebeate
0

Marvin försvann från Tuvvägen i Handen. Om någon bor i området eller känner någon som bor i området be vederbörande  hålla utkik efter honom. Denne söte kisse, speciell med sitt öra.

annebeate
0

Alla som kan håll ögonen öppna efter Marvin. Kanske söker han sig tillbaks därifrån han kom.

Ankie
0

Men gubben, hoppas att han kommer hem snart eller att de hittar han i något buskage gömmandes

annebeate
0

Adam Tensta, numera Marvin,  som vi  är många som  följt, är tydligen fortfarande försvunnen. Han avvek  i går från Tuvvägen i Handen. Alla som vistats i området, håll utkik!

incan
0

Åhhh så himla ledsamt. Måtte hjärtegubben komma tillrätta snart!

annebeate
0

HAN ÄR FORTFARANDE FÖRSVUNNEN ! 

catfoot
0

Men lilla gubben, varför måste du ut på vift nu när du fått ett hem som älskar dig för den du är..Hoppas att du snart återvänder till matte å husse…Vi här håller tummar å tassar /Catfoot

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Å det gör ont att höra att vår kämpe har dragit ut i frihet igen. Hoppas hoppas att någon lyckas spåra upp honom och att han kan komma hem igen. Han har ju litet kännetecken så omöjligt är det väl inte om man lappar upp rejält här och där.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Kommer någon i håg var han hittades ursprungligen?

kattassen
0

#40 Han fångades väl in i Tensta (därav hans namn tror jag)

här

annebeate
0

När jag läser om honom får jag inte bilden av att han skulle ge sig i väg långvägs. Han försvann från  Tuvvägen i Handen när han rusade ner från 4:e våningen och ut genom en öppen ytterdörr. Hans matte och husse letar efter honom men ingen skymt av honom. Vill tro att han finns i närheten men säker kan man inte vara. Att han skulle ge sig i väg mot Tensta är väl inte troligt? Jag vet inte hur Handen och Tensta ligger rent geografiskt.

nellies-matte
0

Det är en rätt så bra bit mellan handen och tensta. Troligtvis och förhoppningsvis så är han kvar i området. Det är dock möjlligt att han ligger någonstans och funderar vad som hänt.

Nu får vi hoppas att han lockaliseras så att han kan hämtas hem  igen.

johnnys girl
0

Tensta och Haninge ligger på varsin sida av stan med flera mil emellan. Katter som kommer ut av misstag blir oftast väldigt panikslagna och det vanligaste är att de ligger och trycker något dygn eller två innan hungern tar överhand. Nu är ju Adam en kisse som har överlevt i flera år ute och finns det  bara mat så finns det ingen anledning att ge sig iväg. Under åren i Tensta blev han matat och då  höll han sig inom samma område i flera år. Detta trots att han då var okastrerad. Nu är han ju kastrerad.

Matte och Husse har inte sett honom, men ställer ut mat som någon har ätit.Nu får vi hoppas att det är han och ingen annan kisse. Så fort Adam är lokaliserad så åker vi ut med en fälla om han inte låter matte eller husse ta honom. 

Ännu finns det gott hopp om att hitta honom.

Simson
0

Tror också att det finns gott hopp för honom. En katt som varit van att ta vara på sig ute förut överlever. Hoppas innerligt de hittar Adam!

Skulle mina rymma skulle jag vara orolig då de knappast klarar sig på samma sätt. Innekatter som de är och alltid varit och sitter nedanför diskbänken och väntar på mat och springer och gömmer sig bara någon ringer på dörren. Flört

incan
0

Läste precis på SKS att Adam hade synts till Glad, men han ville visst inte bli infångad! Husse o matte vet iaf att han är i närheten. Det stod oxå att dom skulle få låna en fälla av Sthlam katthem.

Snälla söta gulliga Adam, låt dig fångas in, för din matte o husse längtar efter dig. Och vi är jättemånga som skulle bli överlyckliga över ett lyckligt slut!

maggan47
0

läste också det, och hoppas, hoppas Maggan47Kyss

annebeate
0

Var precis inne på SKS. Underbart att han är kvar i området. Håll nu tummarna alla att Adam, förlåt Marvin, snart är hemma hos matte och husse igen.

johnnys girl
0

Visst är det underbara nyheter. En överlycklig matte ringde mig i kväll och berättade att de sett honom. I morgon kväll åker jag och  nellies_matte dit med fälla och försöker få in honom. Eftersom det inte var så länge sedan han fångades i en fälla misstänker vi att han kanske inte gärna går in i en sådan igen, så vi tar med oss drop-trapen för säkerhets skull. Håll nu tummarna för oss i morgon kväll.

annebeate
0

Lycka till i morgon!

incan
0

Vi håller alla tummar och tassar vi har för gullisen Adam Kyss

Lycka till i morron, vi hoppas verkligen på glada nyheter!

Fagddu
0

Hoppas det fungerar med en ny typ av fälla. Katter är ju ibland lite för smarta för sitt eget bästa… då kan det behövas nya sätt att luras på. :)

Lingbo08
0

Verkligen - LYCKA TILL!!! Här hållar vi tummar o tassar för Marwin!!!

En fråga: Vad är droptrapen för slags fälla? Håller själv på att ska fånga in en hemlös lite äldre hankatt, så därför undrar jag. Ska få låna en fälla genom kommunen. Den katten är i samma sits som Adam(Marwin) var. Har och är i valet och kvalet hur jag ska göra eftersom jag varit osäker på om det skulle funka att ta in en katt som sprungit ute så länge, men gör ett försök. / Kristina

Jenna-Gun
0

Det är en annan sorts kattfälla.

Pelusa
0

Här håller vi oxå allt vad vi har av tummar, tassar och svansar!

catfoot
0

Tummar å Tassar är hårt knytna här..Hoppas att du lilla kisse vill hem till din familj, å går snällt in i fällan../Catfoot

OT/Snyggt ....

maggan47
0

håller också såklart tummar och tassar, för att Marvin ska bli överlistad, vet att ni kan vara listigare , tjejerKyss

Maggan47

marieborg
0

Ska hålla tummarna för att ni lyckas fånga in gubben.

Bra att ni kan hjälpa till Ewa och Jeanette! Vet ju att ni redan har fullt upp med infångning av vanvårdskissarna.  TACK!

Puma77
0

Åh snälla säg att han kommer hem nu. Hoppas hoppas så innerligt.

//Pia

Fagddu
0

*håller tummarna för att Marvin ska komma till rätta*

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här för Marvin. Hoppas han blir infångad ikväll..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

Tänker denna kväll också mycket på Marvin och att  han förhoppningsvis  infångas ikväll.

anebit
0

Väntar med spänning på att Marvin går in i dropp trappen i kväll.

Du vet ju hur varmt och skönt det är inomhus och mat varje dag.

johnnys girl
0

Tyvärr har vi inga glada nyheter att komma med ikväll. Ingen Marvin /Adam ville visa sig. Men nu har vi lämnat en vanlig fälla kvar hos matte och husse som de ska försöka med. Om det inte blir napp så ker vi ut om några dagar och gör ett nytt försök med dropen igen. Men jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan han kommer hem igen.

annebeate
0

Så syndRynkar på näsan Hoppas trots allt att han snart infångas. Snällt av er att försöka igen om inte matte och husse lyckas.

johnnys girl
0

Uppdaterat: Två timmar efter att vi hade åkt därifrån satt Adam/Marvin i fällan. Nu är han lyckligen hemma igen hos en sin familj. Skrattande

Jag är så glad att denna historia slutade lyckligt. Adam är verkligen värd ett kärleksfullt hem och att bli lite ompysslad.

Lingbo08
0

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till att ni fick hem Marvin!!!! SÅ roligt att det slutade lyckligt!!SkrattandeSkrattande

annebeate
0

Vilken underbar nyhet denna onsdagsmorgon!!! Vilken lycka för Marvin, matte och husse.SkrattandeSkrattandeSkrattande

catfoot
0

Å vilken morgon nyhet..Va, glad matte å husse ska vara att kissen beslutade sig för att infångas..

OT/Snyggt ....

anebit
0

En sån glad nyhet man möts av på morgonkvisten.       Skrattande

Erika91
0

Vad härligt att läsa! Skrattande

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lilla vännen vad härligt , man blir alldes varm inombords för killenSkrattande

Fagddu
0

Grattis Marvin!

Hoppas nu han kan hålla sig hemma och vara lycklig resten av sitt liv :)

Jenna-Gun
0

Man blir såååååååå glad så glad. Puss Marvin

Jenna:)

kattassen
0

Jipiii! Det var en härlig nyhet så här på morgonkvisten! GRATTIS!

Simson
0

Hurra för Marvin! En underbar början på dagen! Hoppas ni sätter ut fler foton på rymlingen. Han får väl lite godis nu när han kommit in? Är han hel? Hoppas innerligt att han gått genom allt detta bra. Kram och nosgos, Marvin! Kyss

essut50
0

Åh vilken lycka att Marvin är hemma igen..Kyss

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Så underbart, äntligen det man längtat att få höra.

//Pia

incan
0

Underbart, underbart, underbart att hjärtegubben är hemma! En solskenshistoria värd namnet!!! Skrattande

Husse o matte måtte vara överlyckliga och det är vi sååååå många som är med dom!  Pussa gubben på söta nosen!

Ankie
0

jag blev så glad när jag fivck läsa att det stod hemma i tråden

härligtGlad

annebeate
0

Undrar så hur det är med rymlingen. Vill gärna se nya foton på honom. Nu får han hålla sig hemma och inte skrämma upp matte, husse och alla oss övriga.Flört

maggan47
0

så glad jag blir, att Mrvin vill hem igen

Maggan47

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.