Kattmynta
Har fått kontakt med Rödets gård som säljer djurtillbehör m.m. De säljer även kattmynta och ska se om jag kan handla av dem då de är mycket billigare. Fick mail nu och 11 pkt får jag för 220 kr ink frakten. En pkt kostar nämligen 17 kr
Kika på sidan under katt och sedan tugg så finns kattmynta.
Har skickat mail om jag ska kunna beställa så jag hoppas ju:)) I så fall får jag dubbelt så mycket kattmynta än om jag hadar här i stan.
Ett tips i så fall till alla som gör kattleksaker till KKS och andra katthem eller t.o.m. för eget bruk.
//Pia

Kan inte länka in till Rödets gård…
Vet inte varför det strular med länkar nu men adressen finns längst ner i inlägget i alla fall. Kanske någon Medarbetare kan fixa det.
//Pia
Nu kanske det funkar;)
//Pia

Japp nu funkar det :-)

Jag har köpt en planta kattmynta på Blomsterlandet, det finns säkert på de flesta handelsträdgårdar bland perennerna.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
det här ska ju vara catnip leaves som jag köper på djuraffåren här hemma. Men detta pris ska vara 17 kr jag betalar idag 39 kr så det är dubblet så dyrt.
//Pia
Jättebra pris ju! Kommer att höra av mig när mitt är slut. HAr köpt på Ebay och så har jag tagit sista skörden av min egen Kantnepeta, den är lika oppis. MEn det går åt, det lovar jag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hej tjejer!
Ni som odlar kattmynta, är den egentligen perenn, alltså återkommande varje år??
#8 jag tror det. Kantnepatan är det och jag har hört dem som låter sin kattmynta stå ute året om så för mig låter det som den återkommer.
//Pia

Då planterar jag ut några av de buskar som växt i växthuset i sommar.
Ni som inte odlat kattmynta, testa det! Lättodlat och katterna älskar det. Knip av ett blad, gnugga det på en kattleksak och de blir som galna…
Fina halvhöga plantor med vita blommor, blommar just nu.
Kolla på Tradera där säljs det kattmynta plantor, o frö jag köpte 2st plantor för 26 kr frakten medräknad.dom kommer år efter år o växer fort.mina har blålila blommor
#11 Då är det kantnepatan som du har. Samma som hawknestgrove. Jag köpte frön av kattmynta (vit blomma) men har inte sått dem än. Då ja bor i lägenhet utan balkons så ska min mamma få ha dem sen på sin balkong. Där finns det inga katter som sabotera plantorna medans de växer;)
//Pia

Frö ska ju helst planteras inomhus i feb. mars. För att sedan utplanteras när det inte är risk för frost. Köpte ju oxå frö på tradera med vita blommor som jag ska så till våren. Satte även en kantnapeta i våras som jag klippt ner en gång, konstigt nog har ingen katt saboterat den
Ja, jaghar fått två skördar iår av mina. De är som sagt perenner. Mina står på Pyssas grav och växer så de knakar. De är 5 år. Lika poppis i leksakerna som den andra vita,, som inte alls luktar lika gott, tycker jag.

Jag sådde mina i växthuset i juni, nu är de stora buskar, så det går att så senare också om man har ett inglasat utrymme i alla fall. Nu blommar de fint.

Ja det är ju toppen om man har växthus ;-)
Nu har jag hämtat ut paketet från Rödets gård och kan säga att jag är mer än nöjd. Det är precis samma som jag använder idag. 11 pkt 25 g i varje för 220 kr. inkl frakt på 33.
1 pkt kostar alltså 17 kr. I affären betalar jag 40 kr så jag får dubbelt så mycket även om jag räknar in frakten.
Fick det även på faktura så jag skulle slippa postförskottsvgiften så ett stort + till dem.
//Pia

Jag har min planta i en kruka i fönstret, det går bra det med;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Bra tips!
Jag har en kattmyntaplanta som jag ska klippa ner nu för hösten.
Hur gör jag med den sedan så att någon av er kan ha nytta av den.
Jenna
Torkar och så finns det säkert någon som är i behov av den. Själv har jag ju ganska mycket just nu men någon annan som har lite sämre med det?
//Pia
Jo det förstår jag men hur gör jag när jag torkar.
Gunilla har koll på det bl.a då hon använder sin egen. det är ju bra om det får vara ifred för katter under tiden
//Pia

Jag torkar min kattmynta i ugnen på bakplåtspapper i ca 50 gr. över en natt. Bra om man vill torka kattmyntan snabbt.
Ok då gör jag så. Fast jag gör det nog på dan hihi
Jenna:)

Ja går ju lika bra på dan 
Där ifrån ska jag beställa, vilket bra pris :)
Tack för länken Puma
Det var så lite så. Jag fick på faktura så jag slapp även postförskottsavgiften.
Som sagt så är det precis samma som jag köper här hemma men de packar dem inte i kartongen så det ligger bara i påsarna så paketet blir mindre. En kartong hade de skickat med så därför såg jag att det är samma.
Helt kanon och man sparar pengar;)
//Pia
Ja, jag får nog höra med dem framåt vintern, för det går åt det jag har. Får ta och jämföra, glömt vad jag gav på Ebay…..