Blev med katt
Nu har jag min första jourkatt.
Blev inte alls som jag tänkt mig ;-).. var inställd på en fegis som skulle ligga under soffan mestadels av tiden och inte vara rumsren.
Men icke. Lilla busan har terrat mig i sängen. Så fort jag rört på mig ska hon upp och kela. Nu sitter hon bredvid mig och ska ha klapp.
Har ju hund också och tänkte ta det lugnt. Tänkte att katten kunde få sova i vardagsrummet då hunden endast kan sova i närheten av mig. Men det blev att både två låg och sov på mitt täcke under första natten :-D
Katten backar lite när hunden reser på sig men han ignorerar ju henne så det verkar gå riktigt bra.
Kul att kunna ha katt igen men slippa sitta fast i över 15 år på en egen. Speciellt kul när kan får hem en sådan här snack salig gosegris :-D..
Kommer upp med lite bilder på henne senare.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hahahaha, roligt att det inte blev en liten skyggis. Underbart med lite sällskap i sängen för hunden, då kanske den kan sova själv med katten sen. ;)
ja det vore kul om de går ihop bättre senare. suck.. var nog rejält gosig katt..haha
sitter man vid dator så går hon och kelar med mina fötter. eller ska kratta på mina byxben. Får hoppas hon hittar ett permanent hem, är ju så fruktansvärt go :-)
Kul:) Men var kommer katten ifrån. Jag har hund och katter. Det är alltid otroligt hur snabbt en rädd katt blir vant med en hund.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Grattis till kissen
Jenna:)
Katten kommer ifrån kks. Dock verkar de sega på att skicka ut kontrakt etc. Katten var i ett jourhem innan men gick inte ihop med deras katter.
haha.. katten sitter i mitt knäe framför datorn.. min fot börjar domna bort, men det är bara underbart att ha katt igen.
hon är verkligen allt.. extremt gosig men ändå får man vara ifred ibland, pratig men inte jobbigt mycket. gillar att busa men inte övberdrivet mycket.
Ende jag verkligen inte saknat är allt hår över allt. Jag har vanan att ha andra kläder hemma än vad jag har utanför dörren. Men Busan har ju kommit på hurman öppnar garderoben.. suck