Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 507 ggr
[sofia-85]
0

Underbar känsla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

många stödisar har kommit och sedan fått nya hem… man älskar alla lika mkt men vissa fastnar man för på ett speciellt sätt. Ni vet vad ja menar, alla betyder lika mycket men med vissa får man en sån där kontakt som inte ens går att få med en människa.

En sådan här katt var Gullan, ni vet döpt efter Gunilla här inne :) Hon hade först en fruktansvärd ögoninfektion och hon var väldigt svag när hon kom. Hon tog sig väldigt och blev mest framåt av 9. Dom var ju ganska många syskon då. Hon var tingad men dom som tingad hörde aldrig av sig… Hon blev kvar sist men det var kanske ödet då hon fick snuva. Och vi fick hålla på med medicin igen! Hon va nästan van faktiskt och väldigt duktig såklart :)

Hon fick flytta hem till min mamma efter ett tag då veterinären inte tyckte jag skulle ha henne bland dom andra. Hon trivdes hemma hos min mamma… Vi hittade en på mammas jobb som kunde ta henne gärna ville ge henne ett bra hem.. Så ja var där och lämnade henne. I en lyx villa men bubbelbad och bastu :) i alla fall till saken… Fick ett sms från Gullans nya matte Inger med bild…  Åhhh vad jag skanar Gullan men att veta att katterna man räddat har det bra är det bästa! Man borde ta vara på såna här tillfälle. Ja älskar att få katt mms :)

Skulle i alla fall bara hälsa från Gullan :)

mymlanbus
0

Men så glad jag blir att lilla gumman har det bra! Du har gjort ett toppenjobb Sofia :)

P.s. Lilla gumman är lik min Shimena :) så söööööt

Kram
Malin

[sofia-85]
0

Malin Gullan ger en extra nospuss till dig som skrivit så mycket till henne :)

Bumbis
0

Åh, vad härligt att Gullan har det bra! Hon vet att vi alla är stora fan till den lilla pluttan!

Har du hört något hur Naquita har det i nya hemmet, eller de andra bebisarna och Puma, Smilla?

Kramar från oss i Karlstad

mymlanbus
0

Bumbis :) är du från Karlstad?

mymlanbus
0

#2, Skicka massor med kel till alla kissarna och sköt om dig Sofia :)

[sofia-85]
0

Alla har det jätte bra.. Bilder kommer upp på hemsidan :) Naquita har en ny kattbästis i sitt nya hem..

Puma och mogge mår jätte bra. Lillan likaså. Ja följer ju dom extra iochmed snuvan de kunde ha. Crisse mår också jätte bra och har också fått en kattkompis.. Lilla Solis finns ju i katthimlen nuGråter tänker på henne varje dag

Fagddu
0

Underbar liten historia. Och söt kisse. :)

Tråkigt att höra om Solis, men tänk på alla andra du hjälpt.

Bumbis
0

#4, Japp jag är ifrån Karlstad, en galen värmlänning! Tungan ute

Tror inte det finns så många här på Hittekatter som kommer härifrån?

Du då, mymlanbus, värmlänning?

mymlanbus
0

#8. Nä, men min exmans son bor i Karlstad :) tillsammans med sin flickvän :)

Sidentass
0

Åhhh vad underbart..förstår verkligen din gläjde över att få ett sådant sms! Vilken söt liten kisse!!