Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 925 ggr
Sagolika
0

Behöver ni kattpassning?

En arbetskollega till mig skulle gärna vilja ha katt, men han vill först prova genom att få låna hem och passa en katt i ca 1-2 veckor.  De har haft katt innan i familjen. Hans mamma är tydligen lite tveksam, men får hon träffa en riktigt go kisse, tror han att hon smälter. Han bor hemma. Är i 25-årsåldern. Jag vet inte hur många de är i familjen.

Inga speciella önskemål om vilken sorts katt, mer än att den ska vara rumsren (helst kastrerad om den är vuxen), tam, social & kelig samt frisk.

Kanske är det någon som behöver hjälp med passning av en katt? Familjen bor i Helsingborg, så det är bra om katten finns i närheten.

siberlina
0

jag   är    katt  vakt    åt    2  katter      när mattarna  åker  bort   kickan  och  majja  och  det är   nästan  lika    kul  som att  ha  egen  katt   och sen    behöver  inte  matte  oroa   sig   . för      dom vet  att   katterna   har  det  bra,   och så       behöver  dom ej  betala     något ,  på kattpensionat    kosTAR    DET    hutlöst mycket,,,, ev kanske  jag ska    passa  fler katter

Mettan
0

Kontakta mej på spottymamma-medlem@yahoo.se. Jag bor i Landskrona, han en hittekattshona som är kastrerad och hennes 3 ungar som är flygfärdiga nu. PM glömmer jag att titta på så det är ingen snabb kontakt när det gäller mej.

Mettan

Mizzi
0

Vilken bra grej !!! att prova på genom att vara kattvakt, detta skulle alla som inte haft katt men fundrar på att skaffa göra.

Då ser man ju också om man själv eller någon i familjen är allregisk och då behöver man ju inte riskera att skaffa katt som man sen måste placera om.

lilo-nova
0

Ja faktiskt!Förvånad

anebit
0

Toppenbra ide´…..   Det borde alla göra…… Låna en katt i ca 2 veckor och se om man trivs med det,  eller kanske en hel månad,   2 veckor blir kanske lite för kort……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Det är ju en toppenidé dels hjälper man en djurägare som behöver kattvakt..sen får man ett gyllene tillfälle att känna efter hur det är att leva med katt om man inte gjort det tidigare!

Sagolika
0

#2 Jag har meddelat det vidare till min kollega och han var mycket tacksam över att jag försökte hjälpa honom med detta. Tyvärr vägrade dock hans mamma att ens ta katten på prov Rynkar på näsan Så han får nog vänta med katt tills han flyttat hemifrån.

Mettan
0

Skämstypiskt!

Men tyvärr är det många människior, som inte vill ha katt och jag befriper faktiskt inte varför. Men idag har Axel och Billie flyttat. De bor i samma familj, för den äldre systern var med och hon undrade om Billie fanns kvar, för hon blev så förtjust i henne och alla fanns ju kvar. De bor här i Landskrona, så jag får träffa båda katterna när jag har lust.

Mettan